Noen her som er glad i å lage mat?

I dag har vi lagd tynn pizza m creme fraiche og hvitløk som saus istedet for den samme gamle tomatsausen. Lagde også en pizza med spinatpesto, tynne potetskiver, pepperoni og løk. Kjempegodt!
Det hørtes skikkelig godt ut :-D
I dag blir det grønnsaksuppe med oksebog, enkelt og sundt. Lager ganske mye de gangene jeg lager det, og fryser ned flere porsjoner, så er det enkel sund middag til andre dager jeg ikke orker å stå på kjøkkenet å kokkelere :-)

Snacks til kvelden ble potato skins :) Bakte poteter, delte de så i to og skrapte ut innholdet. Lagde potetmos med hvit cheddarost, gressløk, smør, salt og pepper. La potetmos oppi skallene igjen og inn i ovnen ca 5min. Drysset over sprøstekt bacon og lit creme fraiche. Yummy.

Snacks til kvelden ble potato skins :) Bakte poteter, delte de så i to og skrapte ut innholdet. Lagde potetmos med hvit cheddarost, gressløk, smør, salt og pepper. La potetmos oppi skallene igjen og inn i ovnen ca 5min. Drysset over sprøstekt bacon og lit creme fraiche. Yummy.

Hørtes digg ut!

Middagen i dag:
Purreløksdampet laks og potetmos.

Ha pepper på laksen, Stek laksen gylden i smør. Vend fisken og ha i skivet purreløk og gulrot, og ca 1dl grønnsaksbuljong. Legg over lokk og la det putre i 5min.
Server med hjemmelaget potetstappe.

I dag blir det grønnsaksuppe med oksebog, enkelt og sundt. Lager ganske mye de gangene jeg lager det, og fryser ned flere porsjoner, så er det enkel sund middag til andre dager jeg ikke orker å stå på kjøkkenet å kokkelere :-)
Det er nok godt :D Pleier også å lage ekstra mye når jeg lager gryter eller supper. Er så kjekt å ha i fryseren.

• Liker
Reactions: SMI
I dag blir det grønnsaksuppe med oksebog, enkelt og sundt. Lager ganske mye de gangene jeg lager det, og fryser ned flere porsjoner, så er det enkel sund middag til andre dager jeg ikke orker å stå på kjøkkenet å kokkelere :)
Det fikk jeg skikkelig lyst på, men siden søndagsbutikken hadde dårlig utvalg ble det med kylling i stedet. Så nå et jeg full av suppe og føler meg kjempesunn ;)

• Liker
Reactions: SMI
Veldig morro med en sånn tråd! Jeg har en supergod kylling og grønnsaksform.
Du skjærer kyllingfilet i biter, steker og kryder. Skjær blomkål, brokkoli, gulrøtter, paprika, babymais (hva man måtte ville ha av grønnsaker), kok pennepasta og stek litt bacon. Bland i en ildfastform, ha baconet over på slutten. Hiv i en pakke med matfløyte (2 pk om du lager en større form) og hiv litt ost over formen til slutt, evt krydder om det er ønskelig. Gratiner til osten er smeltet. Nydelig godt :p
Prøvde denne, og den var god på smak. Men grønnsakene ble så harde. Koker du de først?

Så mye godt dere lager!
Gleder meg til å prøve.:)

I dag fikk jeg skikkelig lyst på laks, så da ble det laksepasta på meg! DET er godt det!

Anbefaler virkelig kyllingfilet med pesto, pepperoni (kan vi spise det? haha) og ost! Stekte søtpoteter med grillkrydder og salat som tilbehør. Det er digg!

Anbefaler virkelig kyllingfilet med pesto, pepperoni (kan vi spise det? haha) og ost! Stekte søtpoteter med grillkrydder og salat som tilbehør. Det er digg!
Kan spise pepperoni hvis den har blitt varmebehandlet :) Stekt eller på pizza f.eks!

Hørtes godt ut bortsett fra grillkrydder :-) Klarer ikke det når jeg er gravid. Pesto er supergod - minner meg på at jeg må så basilikum snart!

Her er vår ukesmeny,bedre sent enn aldrig :) Vi bruker ikke noe halvfabrikat.

Mandag: kyllingwok med fullkornsris
Torsdag: spaghetti med kjøttsaus
Onsdag: Fiskegrateng (hellstrøms oppskrift,veldig god)
Torsdag: kyllingburgere
Fredag: Bakt potet med cylling curry røre
Lørdag: kålpudding
Søndag: fiskepinner (hj.lagde såklart) med poteter og smeltet smør

Her er vår ukesmeny,bedre sent enn aldrig :) Vi bruker ikke noe halvfabrikat.

Mandag: kyllingwok med fullkornsris
Torsdag: spaghetti med kjøttsaus
Onsdag: Fiskegrateng (hellstrøms oppskrift,veldig god)
Torsdag: kyllingburgere
Fredag: Bakt potet med cylling curry røre
Lørdag: kålpudding
Søndag: fiskepinner (hj.lagde såklart) med poteter og smeltet smør
Ååå, oppskrifter på fredag og lørdag?

Tikka wrap. ..fyyy så godt:-D
Ja, det er farlig godt! Hadde du hjemmelaget?

Lettvint middag i dag. Jeg har veldig travle dager for tiden, så i dag var dette både utrolig godt og kjapt å lage.

ImageUploadedByBV Forum1461780814.360412.jpg

Ferdig strimlet kyllingfilet, vasket og klar wokblanding (veldig god kvalitet på grønnsakene, de var helt ferske denne gang) og saus fra pose.

Ååå, oppskrifter på fredag og lørdag?

Ja, det er farlig godt! Hadde du hjemmelaget?

Kyllingrøren bruker jeg oppskrift herfra som grunn:
http://www.santamariaworld.com/se/recept/bakad-potatis-med-tre-goda-roror/

Har endel mer curry enn det står i den:)

Kålpudding gjør jeg en lchf-variant. I ekte kålpudding skal man ha sirup og greier,det er jeg ikke så glad i i middagsmat. Denne er veldig god:
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=122

Og så har vi potet,grønnsaker og denne sausen til:
http://www.icakuriren.se/recept/klassisk-brunsas

Back
Topp