Noen her som bruker jerntab

mammatilguttene

Forumet er livet
jeg bruker enda jern etter fødselen.

noen andre som gjør
skal ta 2morgen å 1 kveld men often jeg glemmer den på kvelden
tar hemofer

ORIGINAL: troja77

Jeg bruker også jerntabl. Men, ble anbefalt av jordmødrene å bruke Duroferon istedenfor Hemofer. Hemofer inneholder visst veldig lite jern, og det tas dårlig opp i krioppen. Min blodprosent sank fra 10 til 8 mens jeg tok Hemofer. Foressten, så glemmer jeg også ¨ta de.... De må jo ikke tas til melk, og jeg drikker alltod melk til frokost og kveld.

Hemofer har alltid hjulpet for meg[:)]

jeg tar og hemofer... men glemmer det ofte.... tar bare om kvelden

Jeg tar hemofer. Og fikk beskjed om å ta c-vitamin sammen med de, for å hjelpe opptaket.
Begynte for 2 uker siden, og ble anbefalt de da de ikke er harde for magen.
Skal til legen og ta blodprøver om noen uker tenker jeg, så får vi se om de har hjulpet[:)]

Jeg tar Hemofer om kvelden før jeg legger meg, for å ikke bli uvel. Tar de sammen med c-vitamin sånn at kroppen tar opp jernet. Jeg gikk opp fra 9,7 til 10,3 på to uker ihvertfall... så er på vei opp med Hemofer.

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg tar Hemofer om kvelden før jeg legger meg, for å ikke bli uvel. Tar de sammen med c-vitamin sånn at kroppen tar opp jernet. Jeg gikk opp fra 9,7 til 10,3 på to uker ihvertfall... så er på vei opp med Hemofer.

Du skal ikke ta C-vitaminer i tablettform når du er graivd. Barnet kan bli født med c-vitaminmangel (ja, det er sant).

Jeg tar jerntablett hver morgen sammen med appelsinjuice, og så forsøker jeg å holde meg unna melk en liten stund etterpå...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Du skal ikke ta C-vitaminer i tablettform når du er graivd. Barnet kan bli født med c-vitaminmangel (ja, det er sant).

Jeg tar jerntablett hver morgen sammen med appelsinjuice, og så forsøker jeg å holde meg unna melk en liten stund etterpå...

Har jeg aldri hørt om...Hvor har du dette fra, og ikke minst hvorfor skal det være ugunstig for babyen å få i seg c vit i tablettform fremfor c vitamin i fra f.eks appelsin?[&:]

Jeg tar forresten Niferex kapsler x 1. Kroppen min tar dårlig opp jern til vanlig (når jeg ikke er gravid) og jeg trenger ekstra tilskudd som gravid.
Ikke så hard for magen så lenge en drikker mye væske og spiser forholdsvis ok med fiber.

ORIGINAL: TonjeJenta

har jeg aldri hørt om. hvorfor får de c-vitaminmangel av at man tar c-vita i pilleform? hva med brusetabletter da? eller om man rører askorbinsyre ut i vann?

jeg brukte duroferon først, men måtte bytte for jeg ble så dårlig i magen. så nå tar jeg ferro-retard. tar det som regel sammen med appelsinjuice eller vann+kiwi, men har syreskader på tennene så bør egentlig bruke piller. tar en morgen og en kveld.

ORIGINAL: MammaOkt

Har jeg aldri hørt om...Hvor har du dette fra, og ikke minst hvorfor skal det være ugunstig for babyen å få i seg c vit i tablettform fremfor c vitamin i fra f.eks appelsin?[&:]

JEG aner ikke! Leste en seriøs forskning om det.

ORIGINAL: MammaOkt

Sa de ingenting om til meg jaffall. Aldri hørt...

Back
Topp