Noen her på kvalmestillende medisin?

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Hvilken, hvilken effekt og bivirkning føler du?

Jeg har fått postafen, og gruet meg til å ta det igjen da jeg ble skikkelig trøtt og sløv sist.. har nå tatt idag,og føler meg nesten apatisk og endte med å ha sovet 3 timer på sofaen nå. Kvalmen er litt bedre, og jeg holder på maten idag, men usikker om det er verdt det.
Har forrige svangerskap prøvd afipran og phenergan -uten virkning. Phenergan står det at man ikke skal bruke over lengre tid, og legen anbefalte det ikke.
Men er vel ikke akuratt testet så mye postafen heller?
 
Jeg fikk afipran forrige svangerskap, men tok de ikke lenge fordi jeg ble så sløv. Syns det var ekkelt.

Denne gangen fikk jeg først postafen, men hadde ingen virkning av dem. Fortsatt kvalm. Så fikk jeg phenergan, de blir jeg helt neddopa av. Sover 17 timer i døgnet på de, blir så svimmel at jeg nesten ikke klarer å gå over gulvet, sykt tørr munn og ufrivillige «spasmer» (i mangel av et bedre ord). Blir så rastløs i beina at de nesten sparker fra helt av seg selv liksom. Grusomt :eek:

Nå har jeg fått pyridoksin, men er veldig skeptisk. Vet ikke om jeg tør å prøve noe mer.. Hater i utgangspunktet medisiner og smertestillende, og liker enda mindre å ta det som gravid, selvom det skal være trygt for fosteret.
 
Tar postafen på dager hvor kvalmen melder seg. Vært mye mindre denne gangen. Ifølge legen er det godt uttestet og trygt. Heldigvis får jeg ingen bivirkninger, blir ikke trøtt og ikke slapp. Men kvalmen gir seg. Foreløpig i alle fall.
 
Prøvde først Postafen. Ble ubehagelig sliten og rar i kroppen. I tillegg har den trigget migreneanfall, så for meg ikke verdt det, selv om kvalmen avtok noe.

Bruker nå Afipran. Ikke vidunderkur, men går fra sengeliggende til litt mer oppegående. Ingen bivirkninger, så da går jeg for det når det er som verst.
 
Hvilken, hvilken effekt og bivirkning føler du?

Jeg har fått postafen, og gruet meg til å ta det igjen da jeg ble skikkelig trøtt og sløv sist.. har nå tatt idag,og føler meg nesten apatisk og endte med å ha sovet 3 timer på sofaen nå. Kvalmen er litt bedre, og jeg holder på maten idag, men usikker om det er verdt det.
Har forrige svangerskap prøvd afipran og phenergan -uten virkning. Phenergan står det at man ikke skal bruke over lengre tid, og legen anbefalte det ikke.
Men er vel ikke akuratt testet så mye postafen heller?

Jeg har tatt postafen. Slapp oppkast med de. Var sløv første dagen, men så bedret det seg. Var slapp videre, men ikke mer enn jeg var fra før av graviditeten og kvalmen.

Postafen er veldig utprøvd og trygt for gravide. Min mor tok over 100 postafen for både 40 og 30 år siden da hun hadde hypermesis. Når man får på resept får man brett med 100 tabletter, så derav antallet.
 
Jeg har fått Afipran hos legen. Det tar det verste av kvalmen, men absolutt ikke alt. Føler at virkningen er kortvarig også, altså at stort sett er kvalmen helt tilbake etter 4-5 timer.
 
Fått postafen, virker som den tar de verste toppene, men kaster fortsatt opp av og til. Er så sløv fra før, at jeg ikke merker stor forskjell etter jeg har tatt dem.
 
tar afipran på de aller verste dagene, er ganske trøtt fra før så merker ikke så mye på akuratt det, men ingen vidunderkur nei.. hjelper litt da
 
Har gått på Postafen i fem uker nå, uten hadde jeg ikke klart å holde på noe mat i det hele tatt. Prøvde afipran først og det fungerte dårlig for meg, fortsatte å kaste opp like mye som vanlig. Da jeg fortsatt er sengeliggende på Postafen forsøkte jeg å teste Phenergan for en uke siden i håp om å kanskje kunne komme meg litt opp fra sofaen. Kastet ikke opp på Phenergan, men følelsen av kvalme kom mye sterkere. Derfor er jeg nå tilbake på Postafen og tenker å bruke det til kvalmen gir seg. Håper den går over nå når jeg nærmer meg uke 12 :)
 
Bruker prostafen jeg også, men den tar ikke den verste kvalmen. Heldigvis for meg ser det ut til at matlysta er på vei tilbake og kvalmen på vei ned. Det var sånn på denne tiden sist også før den slo til i uke 11 igjen. Jeg er bare glad jeg får i meg mat igjen :p
 
Jeg spiser fordi jeg vet jeg må... kun derfor. Tvinger det ned. Ikke smaker det godt,og ikke har jeg lyst på.. men vet det skal til for å slippe innleggelser..
 
Jeg kjøpte postafen, men leste at den kun skulle tas hvis man «måtte «

Jeg tok Ibux 400 mg her en dag mot hodepine, den hjalp faktisk mot kvalmen og.. men det er jo ikke bra med ibux heller..
 
Jeg kjøpte postafen, men leste at den kun skulle tas hvis man «måtte «

Jeg tok Ibux 400 mg her en dag mot hodepine, den hjalp faktisk mot kvalmen og.. men det er jo ikke bra med ibux heller..

Man skal vel unngå Ibux i både 1 og 3 trimester?
 
Stakkars dere! Høres ikke gøy ut- god bedring!♥️♥️♥️
 
Fant ut at ibux inneholder noe av det samme som den kvalmestillende medisinen man får på resept.

Dritt at man ikke kan bruke ibux , var så godt å føle seg « normal» en liten stund... føler meg helt ubrukelig for tiden, håper denne kvalmen snart gir seg ... har angst for å kaste opp så ligger i ro på sofaen og småspiser dagen lang for å ikke kaste opp:(


Jeg har postafen liggende. Men om man tar den kan man ikke kjøre bil..
 
Afipran og zofra . Usikker effekt.
 
Tar pyridoksin, zofran og postafen hver dag. Alt handler om å presse i seg mat og drikke, og håpe at summen av det kroppen ikke kaster opp, er tilstrekkelig til å ikke bli dehydrert. Den store frykten er å havne på sykehuset. Merker gradvis forverring nå i uke 8... husker ikke når det var verst de to andre svangerskapene.
 
Begynte med postafen men ble kvalmere av de å svimmel å steintrøtt. Fikk resept på afipran hos legen, funker fjell :) Blir litt trøtt av de men verdt det for å slippe å kaste opp en liten sup med vann.
 
Back
Topp