Hormontrålle
Forelsket i forumet
Hei
Er det noen her som har leddgikt og kan skrive hvordan det begynte og hvordan dere fant ut av det?
Er det noen her som har leddgikt og kan skrive hvordan det begynte og hvordan dere fant ut av det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: siljegulli
Jeg har. Begynte med ett mongo-hovent kne! Tok ca 2 år før jeg fikk det diagnostisert.
Men jeg har juvenil artritt da, så foreløpig er jeg kun plaga med store ledd.
ORIGINAL: mariac84
jeg har sendt deg en pm:) Har det ikke selv da..
ORIGINAL: venter på nr2!
eg holder ennå på med utredning men helsiken dette skal få ta tid. legen sier eg e for ung til å få diagnosen[8|] men eg blir bare verre å verre... fingrene mine blir bare skjever lilli fngeren e no verst den kan eg ikke bruke i det hele tatt. ikke det at eg bruker den så mye heller men:P
eg holder ennå på med utredning men helsiken dette skal få ta tid. legen sier eg e for ung til å få diagnosen[8|] men eg blir bare verre å verre... fingrene mine blir bare skjever lilli fngeren e no verst den kan eg ikke bruke i det hele tatt. ikke det at eg bruker den så mye heller men:P
ORIGINAL: Råsa Muffin!
Jeg har leddgikt, jeg fikk diagnosen når jeg var 16 år, all type "barneleddgikt" er jo juvenil idiopatisk artritt - og du som mener man er for ung til å få diagnose som 10-11 år, tar HELT feil! Da jeg var 16 var jeg masse plaget med fingrene, tærne og kjeven.. Det har blitt bedre, noen perioder hvor det er værre enn ellers.. men det går egentlig veldig greit nå. Merker mest i fingrene og håndleddet nå, men det er ikke ofte det er noen sterk smerte [:)]
Jeg har leddgikt, jeg fikk diagnosen når jeg var 16 år, all type "barneleddgikt" er jo juvenil idiopatisk artritt - og du som mener man er for ung til å få diagnose som 10-11 år, tar HELT feil! Da jeg var 16 var jeg masse plaget med fingrene, tærne og kjeven.. Det har blitt bedre, noen perioder hvor det er værre enn ellers.. men det går egentlig veldig greit nå. Merker mest i fingrene og håndleddet nå, men det er ikke ofte det er noen sterk smerte [:)]
det er ikke eg som har sagt det men legen. men no står eg på vente liste oss spesialist sån får vi se hva h*n sier så kan legen si hva han vil..
men fikk du det påvist gjennom blod prøve?
for det ble tatt blod prøve av meg å den var helt fin de fant ingentin[8|]
Samme som til meg det, dem finner ingen ting på blodprøver men sånn som det står fortalt på siden til reuvmatikkerforbundet så slå bare blodprøven ut hos 70 til 80% av personene som har det... Så med andre ord er det hos noen blodprøven ikke slår ut og dem kan fortsatt ha leddgikt.
det er ikke eg som har sagt det men legen. men no står eg på vente liste oss spesialist sån får vi se hva h*n sier så kan legen si hva han vil..
men fikk du det påvist gjennom blod prøve?
for det ble tatt blod prøve av meg å den var helt fin de fant ingentin[8|]