Noen her med hund?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Reagerer hunden deres på at dere er gravid, og er det hannhund eller tispe?

Vi låner en hund fortiden.
Kjenner henne fra før, men denne gang er hun ekstremt beskyttende ovenfor meg.
Virker nesten som om hun skjønner det er noe på gang

Jeg har hund, men vi har vært bortreist lenge nå. Er veldig spent på hvordan hun tar graviditeten underveis, hun er svært knyttet til oss, og vi har en viktig jobb for å forsikre at hun ikke blir sjalu når familien øker. Få henne til å skjønne at bebisen også er hennes ansvar og hele tiden inkludere henne. Det tror jeg både bebis og hund har godt av :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Ja :-) hun er vanligvis spinn vill og full i energi, men er for tiden veldig rolig. Om det er fordi jeg er gravid, eller hun har fått mer stimulanse siden vi har ferie er usikkert, men tror nok det er det siste. Hun er fremdeles en skikkelig pappadalt :-p

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Hannhund her. Han er bare helt slått ut av varmen om dagen, og har nok ikke merket noe enda

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Vi har tispe og foreløpig har hun ikke reagert. Men jeg fikk tak i henne i starten av mitt forreige svangerskap, så hun er kanskje vant tul det.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har to hunder, følte begge ble ekstra kosete etter jeg ble gravid, spesielt den lille tispa. Men etter hun plutselig fikk løpetid holder hun seg mest for seg selv.
Hun er vanligvis veldig beskyttende ovenfor meg så veldig spent på hvordan det skal gå når det plutselig kommer en baby i hus. Store hann hunden er vant til å dele plass og oppmerksomhet så tror det skal gå fint..

Har hund, men har ikke merket noe spesielt på henne ennå. Annet at hun for tiden er ekstremt glad for å se meg når jeg kommer hjem:D Hun har vist tegn til sjalusi når jeg har hold nevøen min som ble født i fjor, så jeg er ganske spent på hvordan hun kommer til å reagere når det kommer beibi i hus :rolleyes:

Har hund, men har ikke merket noe spesielt på henne ennå. Annet at hun for tiden er ekstremt glad for å se meg når jeg kommer hjem:D Hun har vist tegn til sjalusi når jeg har hold nevøen min som ble født i fjor, så jeg er ganske spent på hvordan hun kommer til å reagere når det kommer beibi i hus :rolleyes:
Jeg har også opplevd det, med venninnen min sin bebis. Tror det blir viktig å inkludere henne hekt fra starten, så hun skjønner at dette er noen som hun skal ta vare på, ikke noen som stjeler oppmerksommheten fra henne.

Jeg har også opplevd det, med venninnen min sin bebis. Tror det blir viktig å inkludere henne hekt fra starten, så hun skjønner at dette er noen som hun skal ta vare på, ikke noen som stjeler oppmerksommheten fra henne.

Ja, hun må nok tas med slik at hun skjønner at hun fremdeles er en del av familien :) Har vært veldig obs på å kose med hunden når jeg har holdt nevøen min - sittet på gulvet med hunden mer eller mindre i fanget sammen med nevøen. Det har gått helt fint:)

Sniker fra februar!

Jeg bekymrer meg sikkert unødig mye for dette. Men min hund har vært "enebarn" i 7 år når babyen kommer. Planen min er å inkludere henne så mye som mulig i de aktivitetene jeg gjør med babyen. Men hvordan gjør jeg dette i praksis? Hvor går grensa? Og hvordan skal hunden skjønne at den er under babyen i rang samtidig som den skal inkluderes for å ikke bli sjalu?

♡Termin 20. februar ♡

Sniker fra februar!

Jeg bekymrer meg sikkert unødig mye for dette. Men min hund har vært "enebarn" i 7 år når babyen kommer. Planen min er å inkludere henne så mye som mulig i de aktivitetene jeg gjør med babyen. Men hvordan gjør jeg dette i praksis? Hvor går grensa? Og hvordan skal hunden skjønne at den er under babyen i rang samtidig som den skal inkluderes for å ikke bli sjalu?

♡Termin 20. februar ♡

For det første det med rang må du ikke tenke på. Det er ikke helt sånn det virker i hundens hode og vi er ikke med på en hunds rangstige på noe som helst vis. :) Det jeg tror folk gjør lurt i er å ikke skyve hunden bort når barnet kommer. La den få være "der" og heller vis den hvor grensene går for hvor tett opp i barn den har lov å vær. Ligger barnet på gulvet og du leker med barnet, snakker koser el. så la hunden få komme bort hvis hunden vil. Heller si nei og vis hunden hvor den kan ligge i nærheten av dere hvis den blir for nærgående. Ikke kjeft og blir sint hvis hunden snuser på barn eller prøver å slikke litt på det. Heller ros og snakk rolig og si hvor flink hunden er når den tar kontakt men si heller et rolig å bestemt neeei hvis den prøver å slikke. Tror alt handler mer om å ikke gjøre det til noe negativt enn å prøve for hard å gjøre det til noe positivt. De fleste hundene vil oppsøke å ta kontakt med babyen og da er det vi som må passe på å å fortelle hunden at det er greit og at den er flink. Viktig og også la hunden få fred når barnet blir større og krabber etter hunden. Hvis hunden kommer for å "mase" når du er opptatt med barnet, amming el. så i steden for å skyve den bort så bruk et par sekunder ekstra på et par klapp og si snilt at hunden kan legge seg med bena dine feks. :)

For det første det med rang må du ikke tenke på. Det er ikke helt sånn det virker i hundens hode og vi er ikke med på en hunds rangstige på noe som helst vis. :) Det jeg tror folk gjør lurt i er å ikke skyve hunden bort når barnet kommer. La den få være "der" og heller vis den hvor grensene går for hvor tett opp i barn den har lov å vær. Ligger barnet på gulvet og du leker med barnet, snakker koser el. så la hunden få komme bort hvis hunden vil. Heller si nei og vis hunden hvor den kan ligge i nærheten av dere hvis den blir for nærgående. Ikke kjeft og blir sint hvis hunden snuser på barn eller prøver å slikke litt på det. Heller ros og snakk rolig og si hvor flink hunden er når den tar kontakt men si heller et rolig å bestemt neeei hvis den prøver å slikke. Tror alt handler mer om å ikke gjøre det til noe negativt enn å prøve for hard å gjøre det til noe positivt. De fleste hundene vil oppsøke å ta kontakt med babyen og da er det vi som må passe på å å fortelle hunden at det er greit og at den er flink. Viktig og også la hunden få fred når barnet blir større og krabber etter hunden. Hvis hunden kommer for å "mase" når du er opptatt med barnet, amming el. så i steden for å skyve den bort så bruk et par sekunder ekstra på et par klapp og si snilt at hunden kan legge seg med bena dine feks. :)

Masse gode tips! Tusen takk :).

♡Termin 20. februar ♡

Masse gode tips! Tusen takk :).

♡Termin 20. februar ♡
Ingen problem :) Kan jo legge til at jeg er utdannet instruktør gjennom norsk kennelklubb og jobbet med mye hunder og eierer :) Somregel er veldig mange av problemene skapt av oss fordi vi diller for mye og skal gjøre for mye ut av alt :) Hunder er enkle dyr de og for mye stress og dill fører til at vi oppfører oss unormalt i deres øyne i steden for å oppføre oss normalt og heller være rolige og bestemte :)

Hunden min reagerte null når jeg gikk gravid. Er flink med baby, hun får en del nusser i løpet av en dag. Han har fått lov til å delta på alt med baby fra første dag. Hunden går unna når baby prøver å ta på han da....

Sent from my iPhone using BV Forum

Har en hunn og en han. Hun blir kjempe kosete og skal ligge på meg hele tiden(veier kun 2,5 kg). Det skal sies at hun normalt er skyggen til samboer. De var veldig interessert i storebror når han kom. De fikk snuse og beskjed hvor grensene gikk. Har gått supert. Nå er det andre veien. Guttungen må læres hvor grensene går.

Ingen problem :) Kan jo legge til at jeg er utdannet instruktør gjennom norsk kennelklubb og jobbet med mye hunder og eierer :) Somregel er veldig mange av problemene skapt av oss fordi vi diller for mye og skal gjøre for mye ut av alt :) Hunder er enkle dyr de og for mye stress og dill fører til at vi oppfører oss unormalt i deres øyne i steden for å oppføre oss normalt og heller være rolige og bestemte :)

Supert å ha en ekspert på forumet da. Jeg kommer sikkert til å spørre deg mer når det nærmer seg :)

♡Termin 20. februar ♡

Back
Topp