Noen her i dag 7.2?

Så dårlig gjort av arbeidsgiver! Jeg skjønner jeg er svært heldig som får sitte hjemme og jobbe. Får gjort mye de dagene jeg er hjemme også, for da slapper jeg litt mer av. Vanligvis bruker jeg en time på jobb (på bussen), og den timen kan jeg sove ekstra når jeg er hjemme.
Jobber du inne plei/omsorg? Forrige gang jobba jeg ikke hele svangerskapet. Jeg jobba på et aldershjem og kasta opp hele tida + bekenløsning, så det var ikke aktuelt. Fikk ikke noe støtt for tapt inntekt siden jeg gikk på kontrakt og var student.

Jeg jobber som resepsjon/kafémedarbeider- så det er litt vanskelig å ta med jobben hjem [;)]  Har fått time hos legen i morra.så da får jeg høre hva han sier. Snakka med trygdekontoret i går og de sa at det skal MYE til for å få svangerskapspenger- da skal det være fare for fosterets helse. Men sjefen er i hvert fall positiv til å signere på at det ikke er mulig å omplassere meg eller tilrettelegge jobben.. Har heldigvis fast jobb i full stilling,så jeg kommer til å få de pengene jeg skal ha uansett om jeg blir gående sykemeldt eller får svangerskapspenger!!

Hvordan er formen din i dag da?

Slettes ikke verst. Har det veldig bra. Er hjemme fordi sønnen min var syk i går. Mannen min var hjemme med han da. Leverte sønnen min i barnehagen i dag, men man vet jo aldri. Så da tenkte jeg det var like greit å være i nærheten. Hadde vært litt kipt å måtte dra hjem fra jobb når jeg bruker så lang tid hjem. Nå kan jeg i hvert fall jobbe de timene jeg ellers sitter på bussen.
Får håpe det ordner seg med svangerskapspenger. Jeg har fått beskjed om at jeg får jobb i hvert flal til midten av mars, da har eg sikra jobb slik at jeg får penger når babyen blir født. Jeg var jo student frem til juni, og fikk ikke jobb før september. Så det er på hengende håret, men jeg sikrer 6 mnd av de 10 siste, så det er jo greit. Forrige gang fikk vi ingenting, og mannen min mistet aller rettigheter i og med at jeg ikke hadde fått jobba....

Det er ikke alltid like lett å se at Norge er ett av verdens rikeste land og en velutvikla velferdsstat,nei..[8|] Gikk det bra med sønnen din i barnehagen i dag da?

Back
Topp