Noen har med SUA baby på vei?

spireimagen

Flørter med forumet
Hei :-) Har vært på ultralyd og fikk beskjed om at vi venter et SUA barn, noen fler som har samme?

Det står for Single Umbilical Artery :-) Det er at det er to årer i navlestrengen istede for 3 årer. Det skal jo egentlig være 1 stor åre inn til barnet med nærling og 2 mindre som tar ut avfallstoffer igjen. Og er da en av de to minste som mangler :-)

Det står for Single Umbilical Artery :) Det er at det er to årer i navlestrengen istede for 3 årer. Det skal jo egentlig være 1 stor åre inn til barnet med nærling og 2 mindre som tar ut avfallstoffer igjen. Og er da en av de to minste som mangler :)
Okei :) håper det ordner seg<3 kan ikke huske at de skjekket det på oul engang jeg. Men de gjør vel det uten at vi aner hva vi ser på?:)

Ja de sier det ikke er farlig. Risikerer at lillegutt legger på seg mindre i svangerskapet og skal derfor på en ekstra kontroll i uke 32 :-) Ja det tror jeg de sjekker uten at man får vite det, jeg kan ikke huske det fra sist graviditet ihvertfall ;-)

Jm sjekket navlestrengene da jeg var på oul, men sa bare at det var god blodgjennomstrømming til begge babyene. Forklarte ikke mer enn det, men det var sikkert det hun sjekket :)

Så lenge de sier at det ikke er farlig håper jeg du klarer å ikke bekymre deg for det! Det går nok sikkert kjempefint :)

Hvis de er såpass lite bekymret at de ikke vil sjekke før i uke 32 er det neppe særlig farlig. Hører jo om folk som er til UL annenhver uke omtrent. Så det går nok veldig fint :)

Ja regner å med det :-) De sjekket det mer ut før pga de mente barna kunne bli født med avvik på hjerte og nyrer.. Så er ikke så bekymret for det :-D

Back
Topp