Noen gravide med stoffskiftesykdom her?

Terningen

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg lurer på om det er flere her med stoffskiftesykdom.
Har selv hatt lavt stoffskifte i åtte år, og tar daglig levaxin.

Jeg lurer på hvordan deres graviditet er, og hvordan formen deres er.
Og så lurer jeg på om dere får ekstra oppfølging hos lege og sykehus.

Håper noen tar seg tid til å svare:)

Hilsen T.

ORIGINAL: Terningen

Hei!

Jeg lurer på om det er flere her med stoffskiftesykdom.
Har selv hatt lavt stoffskifte i åtte år, og tar daglig levaxin.

Jeg lurer på hvordan deres graviditet er, og hvordan formen deres er.
Og så lurer jeg på om dere får ekstra oppfølging hos lege og sykehus.

Håper noen tar seg tid til å svare:)

Hilsen T.

Hei. Jeg har nettopp fått vite at jeg har for høyt stoffskifte. Har ikke blit fravid enda så jeg vet egentlig ingen ting om ang dette og graviditet.

Jeg gikk gravid og hadde lavt stoffskiftet.
Jeg doblet dosen min under graviditeten og rett etter fødselen var jeg tilbake på normal dose.
Ellers hadde jeg det veldig fint, overraskende.[:)]

Hej

Jag fick diagnosen lågt stoffskifte under min førsta graviditet och fick Levaxin. Sedan jag blev gravid med nr 2 har jag fått øka levaxindosen. Under båda graviditeterna har jag fått læmna blodprov regelbundet så levaxindosen hålls på en bra nivå. Tycker inte att jag mått sæmre under graviditeten p.g.a detta.

Jeg har slitt med stoffskiftet i mange år, de fant det ut i 2001 men jeg har sannsynligvis hatt det siden jeg var 8-10 år. Svangerskapet var noe jeg grudde meg til, men jeg venter nå et lite mirakel i mai og tar hyppige blodprøver hos min lege. Så langt ligger verdiene mine innenfor normalen på alle områder men det er viktig å være obs.

Jeg fjernet skjoldbruskkjertelen i okt.-01 og tar levaxin daglig.. Hadde en lege som ikke klarte å stabilisere stoffskiftet mitt frem til 2009(han er helt ubrukelig), så jeg byttet lege og krevde å få ha egne meninger om hva jeg trengte av medisiner. Sammen stabiliserte vi stoffskiftet på 2 måneder.
Siden jeg har væt syk så lenge kjenner jeg best selv når noe er i ubalanse og regulerer dosen deretter(har faste doser som jeg har avtalt med min lege men jeg høyner med en halv tablett to ganger i uken slik at jeg garanterer at spiren får nok). Jeg har (for å være på den sikre siden) kontakter kirurgen som utførte operasjonen slik at han vet at jeg er gravid og er tilgjengelig for meg dersom jeg skulle få behov for det.

Er selvsagt hverken noen indremedisiner eller ekspert på dette men føler jeg "kan" endel siden jeg har slitt med det så lenge. Send meg PM om det er noe mer[:)]

Jeg er ikke gravid, men fikk stoffskifteproblemer etter at jeg fødte nr.2 i juli 2010. Er noen av dere plaget med utmattelse? Jeg er egentlig kvitt stoffskifteplagene, men legene klarer ikke å finne ut årsaken til at jeg ikke føler meg bedre.
Les gjerne mer om det på bloggen min, jeg setter stor pris på tilbakemeldinger om hva dere tror det kan være og hva jeg bør foreta meg...

Jeg har lavt stoffskifte tar Levaxin men ikke tatt noen ekstra blodprøver eller fått noe mer oppfølging. Trodde ikke stoffskifte hadde så mye innvirkning på graviditet.

Back
Topp