Noen gode krimbøker dere anbefaler?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har nettopp begynt å like å lese bøker, og spesielt krimbøker. Akkurat nå så leser jeg Nøkkelvitnet av Jørn Lier Horst og er snart ferdig med den, og skal til å begynne på bok nr 2 av samme forfatter.

Men kunne tenke meg tips til andre krimbøker også som jeg kanskje kan lese etterhvert.

Hvilke krimbøker anbefaler du?
Skriv gjerne forfatteren av boka også! :-)

Anbefaler bøkene om Harry Hole, av Jo Nesbø. Og alle bøkene til Lars Kepler. Utrolig spennende bøker alle sammen :D

Jo Nesbø, Camilla Läckberg, Dan Brown, Stieg Larsson og Henning Mankell [emoji4]
Klarer ikke å velge hvilke bøker fordi jeg synes mange er så bra fra de forfatterene[emoji108]

Digger Jørgen Jæger sine :) fått hele familien hekta!

Det finnes utrolig mye bra krim! Ser du har fått mange gode tips her allerede, men jeg vil i særklasse nevne Dan Brown, Henning Mankell (og særlig hans bøker om Wallander), og Gunnar Staalesen (og særlig hans bøker om Varg Veum). Det er ufattelig mye bra de har skrevet!

Det finnes utrolig mye bra krim! Ser du har fått mange gode tips her allerede, men jeg vil i særklasse nevne Dan Brown, Henning Mankell (og særlig hans bøker om Wallander), og Gunnar Staalesen (og særlig hans bøker om Varg Veum). Det er ufattelig mye bra de har skrevet!

Takk for tipset! Gleder meg til å begynne å lese flere krimbøker [emoji4] Etter å ha lest første boka til Jørn Lier Horst har jeg funnet ut at det er krimbøker jeg liker å lese [emoji1]

Alle Kepler-bøkene er knallbra. Kan leses hver for seg, men har hovedpersoner som vi følger, så det er best å lese de fra begynnelsen. Ellers er Yrsa Sigurdardottir sine bøker veldig spennende, og de kan leses enkeltstående. Det er både krim og (noen ganger) litt creepy i ett.

Og så må jeg selvfølgelig ikke glemme den beste boka jeg har lest noensinne: Bak lukkede dører, av B.A. Paris. Det er en psykologisk krim, ulikt alt annet jeg har lest. Anbefales på det sterkeste!

Anbefaler absolutt alt over her. I tillegg har jeg nå lest denne siden lørdag. En bok med en spesiell vri, og jeg digger det!

32aa32741597608f8834dc4d716f0d9a.jpg
5b9affa4f5496091c786cac535c785df.jpg

Jeg digger Jussi Adler Olsen og Kepler! Rått, brutalt og fantastisk!

Camilla Läckberg, Liza Marklund, Yrsa Sigurdardottir og Unni Lindell er noen av mine favoritter.

Jeg liker Jo Nesbø veldig godt, særlig bøkene om Harry Hole. Anbefaler å lese de i rekkefølge, man blir så godt kjent med karakterene da.

Dersom du ikke vil lese de første (de er ikke superbra), så start på nummer tre. Den heter Marekors.

Nok en gang, Tusen takk for alle tips om krimbøker! Skal lese ferdig bok nr 2 av Jørn Lier Horst nå, så må jeg nok en tur på biblioteket å låne meg noen bøker av de forfatterne dere har nevnt over her :D Blitt helt fan av krimbøker, og klarer jo ikke å legge det fra meg!

Back
Topp