Noen fra Island her?

Lillepusen

Forumet er livet
Husker å ha fått med meg at det er et par stykker fra Island her inne. Noen som husker hvilke nick dette er, og om de har vært her i det siste? [:)]

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg og familien (mann og barn) mest sannsynlig skal flytte til Island (Reykjavik) for en periode (ca et år)!! [:)]

Jeg lurer jo på en hel masse rundt dette... hvordan ER det egentlig på Island?? Hva gjør man der? [8D] Finnes det noe som ligner på åpen barnehage eller sånne lekeplass-og-kafé-opplegg der? Eller andre fine måter/steder å bli kjent med barn/mødre når man ikke er i jobb el er i bhg.

Håper noen vil hjelpe her. Er så spent på hvordan det skal bli! [:D]

Ikke fra island, men tenkte å gi deg et dytt. Misunner deg litt, er kjempefint der oppe. Hadde jeg vært hjemmeværende der så hadde det blitt mange turer i svømmebassengene som de har flust av. [:)] Billig og kjempefint i forhold til her (utendørs og oppvarmet )

ORIGINAL: Citerza

Icebaby på januar 2010[:)]

Takk! Jeg får "oppsøke" henne. [:)]

Er et par jenter fra Island på august 2008 også [:)]

ORIGINAL: tingeling1

Er et par jenter fra Island på august 2008 også [:)]

Takk! [:)]

Jeg er derfra[:D] Jeg har ikke helt tid til å svare deg nå, men kan du ikke sende meg pm så får jeg svart deg i morra[:D]

ORIGINAL: Linda.B

Jeg er derfra[:D] Jeg har ikke helt tid til å svare deg nå, men kan du ikke sende meg pm så får jeg svart deg i morra[:D]

Så bra! Det skal jeg gjøre! [:D]

ORIGINAL: Stjernejenten

Ikke fra island, men tenkte å gi deg et dytt. Misunner deg litt, er kjempefint der oppe. Hadde jeg vært hjemmeværende der så hadde det blitt mange turer i svømmebassengene som de har flust av. [:)] Billig og kjempefint i forhold til her (utendørs og oppvarmet )

Litt utenfor... men er så artig å legge merke til at alle omtaler island som "der oppe"... Ligger på samme breddegrad som Trondheim.

Men, missunner deg utrolig å flytte dit! Folket der er utrolig enkle å komme i kontakt med, er ett veldig åpent folkeslag om jeg kan si det sånn.

Har en venninne som bor der, hun er veldig sosial[:D] så hvis du vil så kan eg sette deg i kontakt med hun[;)] hun har mann og ett barn[:)]

Ååå, tusen takk folkens! [:)][:)] Kjempekoselig med komentarer og dytt. 

ORIGINAL: Cathrine76

Har en venninne som bor der, hun er veldig sosial[:D] så hvis du vil så kan eg sette deg i kontakt med hun[;)] hun har mann og ett barn[:)]

Ja! Vil du det? [:)]  Hadde bare vært moro!

ORIGINAL: mamma_til_to

Misunner deg jeg og! Sambo og halvparten av barna våre er fra island! Men han vil ikke flytte hjem igjen selv om hele slekta bor der. Kunne godt tenkt meg å bo der en periode og ikke bare dra dit i feriene...
Svigerinnen min er førskolelærer i reykjavik og jeg har vært i bhg der men det er en vanlig bhg da.
Kjempefint og tror ikke det blir vanskelig å bli kjent med folk!

Ser du bor i akershus så du kan jo ta ett islandskkurs før du drar, jeg har gått der, kjempeflink lærer!

http://kurs.granveien19.no/about2.html

Lykke til! [:D]

Takk for tips, som skal sjekkes ut. [;)]
Tar islandskkurs på nett (icelandiconline.is) som er veldig bra. Til og med barna snapper opp litt, hehe.

Er førskolelærer, og skal ta et års permisjon u/ lønn. Hadde vært veldig moro å kommet i kontakt med svigerinnen din (hvis hun er noe alright da, hehe), hvis hun også er en sånn sosial type...

Jeg gleder meg bare mer og mer! [:D]

Har sendt avgårde noen PM'er nå... [:)]

- og dytter litt på denne.

Har ikke hatt barn selv der oppe med bodde med søstra mi som hadde gutten sin i bhg der. Bare send PM om du lurer på noe!![;)]

Back
Topp