Noen fra Østfold (Sarpsborg) her??

*LillMi*

Gift med forumet
Noen fra Sarpsborg eller nærheten som er i ufattelig dårlig form og har lyst til å få opp kondisen litt?
Her snakker vi så dårlig form at man ikke kan si man har trena seg skikkelig sevtt på flere år altså!!!emoticon

Jeg trenger sårt en eller flere som kan hjelpe meg med å komme meg ut av sofaen! Har finni et program som går ut på å få kondis med gåing/løping og har veldig lyst til å prøve meg på dette sammen med noen andre.

Programet legger opp til tre treningsøkter i uka, men de er relativt korte, så bruker ikke mange timer på det.

Her er planen:

Joggeplan

Programmet er hentet fra iForm nr 4/2005.

Programmet baserer seg på at man jogger 3 ganger i uka for at dette skal oppnås. Er du i litt bedre form kan man begynne et par uker ute i programmet, men det er lurt å venne kroppen gradvis til joggingen for at sener og ledd skal bli klare for denne nye belastningen.

Hver gang man er ute skal man varme opp med 5 minutter gange og 1 minutt løping. Dette gjelder i løpet av hele programmet, så ikke glem disse viktige minuttene.

Uke 1

Dag1: oppvarmingen + 5 min gange, 1 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 18 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 5 min gange, 1 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 18 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 5 min gange, 2 min løping, 4 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 18 minutter.

Uke 2

Dag1: oppvarmingen + 5 min gange, 2 min løping, 4 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 18 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 5 min gange, 2 min løping, 4 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 5 min gange, 2 min løping, 4 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Uke 3

Dag1: oppvarmingen + 4 min gange, 3 min løping, 4 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 4 min gange, 3 min løping, 4 minutt gange, 3 minutt løping. Totalt 20 minutter.

Dag1: oppvarmingen + 3 min gange, 4 min løping, 3 minutt gange, 3 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Uke 4

Dag1: oppvarmingen + 5 min gange, 3 min løping, 4 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 5 min gange, 3 min løping, 4 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 20 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 5 min gange, 3 min løping, 4 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 20 minutter.

Uke 5

Dag1: oppvarmingen + 3 min gange, 4 min løping, 3 minutt gange, 3 minutt løping. Totalt 19 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 3 min gange, 5 min løping, 3 minutt gange, 4 minutt løping. Totalt 21 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 8 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 22 minutter.

Uke 6

Dag1: oppvarmingen + 3 min gange, 5 min løping, 3 minutt gange, 4 minutt løping. Totalt 21 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 6 min løping, 2 minutt gange, 5 minutt løping. Totalt 21 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 10 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 24 minutter.

Uke 7

Dag1: oppvarmingen + 2 min gange, 6 min løping, 2 minutt gange, 5 minutt løping. Totalt 21 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 7 min løping, 2 minutt gange, 6 minutt løping. Totalt 23 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 12 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 26 minutter.

Uke 8

Dag1: oppvarmingen + 3 min gange, 5 min løping, 3 minutt gange, 5 minutt løping. Totalt 22 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 6 min løping, 2 minutt gange, 6 minutt løping. Totalt 22 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 10 min løping, 5 minutt gange, 2 minutt løping. Totalt 25 minutter.

Uke 9

Dag1: oppvarmingen + 2 min gange, 7 min løping, 2 minutt gange, 6 minutt løping. Totalt 23 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 8 min løping, 2 minutt gange, 7 minutt løping. Totalt 25 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 14 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 28 minutter.

Uke 10

Dag1: oppvarmingen + 2 min gange, 8 min løping, 2 minutt gange, 7 minutt løping. Totalt 25 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 9 min løping, 2 minutt gange, 8 minutt løping. Totalt 27 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 16 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 30 minutter.

Uke 11

Dag1: oppvarmingen + 2 min gange, 9 min løping, 2 minutt gange, 8 minutt løping. Totalt 27 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 10 min løping, 2 minutt gange, 9 minutt løping. Totalt 29 minutter.

Dag3: oppvarmingen + 2 min gange, 20 min løping, 5 minutt gange, 1 minutt løping. Totalt 34 minutter.

Uke 12

Dag1: oppvarmingen + 2 min gange, 10 min løping, 2 minutt gange, 10 minutt løping. Totalt 30 minutter.

Dag2: oppvarmingen + 2 min gange, 9 min løping, 2 minutt gange, 8 minutt løping. Totalt 27 minutter.

Dag3: 5 km eller 30 min løping! Hurra!

Håper veldig at noen har lyst til å være med!!! Må da være flere sofaslitere i nabolaget her:P Jeg kan både på dagen og kvelden. Send meg en PM om du har litt lyst!

emoticon 

Jeg bor i Sarpsborg og er ute å jogger i ny og ne, men jeg trener på Elixia, du må gjerne være med meg dit.. Er ikke spesielt glad i bare jogge ute :P

Jeg trenger også flere treningskompiser som får meg på senteret :D

*vimsehue* skrev:
Jeg bor i Sarpsborg og er ute å jogger i ny og ne, men jeg trener på Elixia, du må gjerne være med meg dit.. Er ikke spesielt glad i bare jogge ute :P

Trener du i Fredrikstad da eller? jeg tørr ikke starte på noe senter enda, jeg trenger sårt litt kondis før jeg beveger meg inn i et rom med folk som ikke dør etter 10 min med puls over 120emoticon Men kanskje jeg tørr når høsten nærmer seg å jeg har blitt litt mer egnet for slike aktiviteter, haha!

*LillMi* skrev:
*vimsehue* skrev:

Trener du i Fredrikstad da eller? jeg tørr ikke starte på noe senter enda, jeg trenger sårt litt kondis før jeg beveger meg inn i et rom med folk som ikke dør etter 10 min med puls over 120emoticon Men kanskje jeg tørr når høsten nærmer seg å jeg har blitt litt mer egnet for slike aktiviteter, haha!

Ja, trener på det i Dikeveien. Jeg hadde aldri trent før jeg meldte meg inn der, og nå er jeg bitt av basillen :) Jeg begynte i desember, så jeg er absolutt ikke bra trent asså..

Elixia skal åpne et senter på tunejordet til høsten forresten :)

*LillMi* skrev:
*vimsehue* skrev:

Ja, trener på det i Dikeveien. Jeg hadde aldri trent før jeg meldte meg inn der, og nå er jeg bitt av basillen :) Jeg begynte i desember, så jeg er absolutt ikke bra trent asså..

Elixia skal åpne et senter på tunejordet til høsten forresten :)

Tar du timer i sal eller trener du for deg selv? Du er knallflink da! Herlighet, er ikke så tøff jeg:P

Ja, så det:D Mye mulig jeg starter når de åpner der, da må jeg hat fått litt kondis håper jeg. Har veldig lyst til å prøve sumba og litt andre saltimer, så må vel innom et senter når jeg er klar.

*LillMi* skrev:
Tar du timer i sal eller trener du for deg selv? Du er knallflink da! Herlighet, er ikke så tøff jeg:P

Ja, så det:D Mye mulig jeg starter når de åpner der, da må jeg hat fått litt kondis håper jeg. Har veldig lyst til å prøve sumba og litt andre saltimer, så må vel innom et senter når jeg er klar.

Jeg er på gruppertimer (type, kondisjon og styrke og spinning) og trener alene i apparatsalen.. Er fantastisk deilig å få trent asså :D

Jeg styrer unna Zumba da, for det er kjedelig :P

Jeg stortrives på Elixia, flotte barnepass muligheter og masse hjelp å få :)

Back
Topp