Noen foreldre valgte å gå til media *link*

Alltid noen som skal gå til media - uten at jeg helt skjønner vitsen.

er det 13 års grense så er det 13 års grense, mener nå jeg. selv om måten det ble gjort på kanskje ikke var den beste. mange foreldre som kjøper alkohol og nyttårsraketter til barna sine også, synes ikke det er riktig heller jeg da.... reglene er der jo for en grunn selv om det ofte er kjipt

I følge noen så tror jeg aldri skolen klarer å gjøre det riktig. Hadde de ikke brydd seg, og det hadde blitt utartet mobbin på face så hadde det vært galt. Når de påpeker aldersgrensen så er det galt.

Er jo ikke rart vi får unger som ikke respekterer regler, når foreldrene lærer dem at det er greit å lyve for å få det som man vil.

ORIGINAL: snupii

er det 13 års grense så er det 13 års grense, mener nå jeg. selv om måten det ble gjort på kanskje ikke var den beste. mange foreldre som kjøper alkohol og nyttårsraketter til barna sine også, synes ikke det er riktig heller jeg da.... reglene er der jo for en grunn selv om det ofte er kjipt
Joda, jeg ser poengene, men skolen kunne tatt det med oss foreldre, vi har ikke fått noen melding om dette i det hele tatt.

ORIGINAL: merete_80

I følge noen så tror jeg aldri skolen klarer å gjøre det riktig. Hadde de ikke brydd seg, og det hadde blitt utartet mobbin på face så hadde det vært galt. Når de påpeker aldersgrensen så er det galt.

Er jo ikke rart vi får unger som ikke respekterer regler, når foreldrene lærer dem at det er greit å lyve for å få det som man vil.
Mobbingen har det vært forsøkt å gjøre noe med, og vi som foreldre har blitt informert om mobbing, spesielt i femte klasse. Sønnen min er desverre en av mobberne, OG ofrene, men han gjør det aldri på Facebook, fordi han vet at der har vi stålkontroll.

Tror jeg, som forelder, heller ville vært flau enn sint/irritert på skolen. Regler er jo til for å holdes og der er jeg fast!

ORIGINAL: *Meya*
Joda, jeg ser poengene, men skolen kunne tatt det med oss foreldre, vi har ikke fått noen melding om dette i det hele tatt.

Moren i artikkelen klager jo på at hun ikke hadde noe hun skulle sagt. Og at de har klare retningslinjer... Burde man ikke som foreldre passe på at ungene f.eks. følger aldersgrenser? Det er jo en del av godt nettvett.

ORIGINAL: *Super Mario*

Tror jeg, som forelder, heller ville vært flau enn sint/irritert på skolen. Regler er jo til for å holdes og der er jeg fast!
Nå handler jo denne aldersgrensen kun om at det i enkelte land ikke er lov å samle info om mindreårige, under 18, og at man derfor har valgt å heller ikke ha den godkjenningen man kan fakse inn, slik man har på forumer i USA.

Er helt enig med skolen jeg! [8|] Tenker at når de går til media på den måten driter de seg ut, rett og slett.

ORIGINAL: Labambie

Er helt enig med skolen jeg! [8|] Tenker at når de går til media på den måten driter de seg ut, rett og slett.

Enig der ja....[8|]

Helt enig med skolen og læreren om at man kan be elevene gå hjem og slette seg når det er 13 års aldersgrense. Foreldrene burde bare være glad til for at de gidder. Helt sikkert noen av foreldrene dette gjelder som ikke vet at ungene er der eller at det faktisk er 13 års grense.

HEIA LÆRER'N!

Jeg synes at skolen skulle tatt kontakt med foreldrene før de tok dette opp med barna.
Når det er sagt synes jeg det er å være dårlige rollemodeller mtp å respektere aldersgrenser som er satt, ved å la mindre barn få lyge seg til en facebookprofil når de ikke er gamle nok.

ORIGINAL: Lissyjane

Hva blir det neste, skal de gå til media og bli sint hvis en av lærerne ber barna slutte å røyke om de ikke er atten eller at de ikke må drikke seg full? Herregud. Snakk om å drite seg ut.

Jupp. Når ikke foreldrene passer på barna, er det greit å ha en engasjert skole og lærer som gjør det!! Og drite seg ut, helt riktig! Jeg er fortsatt helt satt ut!! "ja, han gjør noe han ikke får lov til men det er jo greit". For noen signaler å sende ut!

Hva blir det neste, skal de gå til media og bli sint hvis en av lærerne ber barna slutte å røyke om de ikke er atten eller at de ikke må drikke seg full? Herregud. Snakk om å drite seg ut.

Jupp. Når ikke foreldrene passer på barna, er det greit å ha en engasjert skole og lærer som gjør det!! Og drite seg ut, helt riktig! Jeg er fortsatt helt satt ut!! "ja, han gjør noe han ikke får lov til men det er jo greit". For noen signaler å sende ut!

Og ikke bare "ja, han gjøre noe han ikke får lov til, men det er greit" Men også "jeg går til media og klager over at skolen er frekk nok til å bry seg".

Jada, skolen kunne sikkert tatt det på en annen måte - men å gå til media, det blir bare for fjernt!

Hipp Hurra for SKOLEN!!

Jeg er helt enig, ogjeg synes Facebook skulle hatt enda høyere aldersgrense!

Når foreldrene ikke klarer og lære barna nettvett, og skolen heller ikke underviser så grunndig på dette punktet blir Facebook fort et farlig verktøy!

Nå handler jo denne aldersgrensen kun om at det i enkelte land ikke er lov å samle info om mindreårige, under 18, og at man derfor har valgt å heller ikke ha den godkjenningen man kan fakse inn, slik man har på forumer i USA.

Nå handler det vel også i mot at de skal beskyttes mot pedofile også.

Hvorfor aldersgrensen er der er uvesentlig. Den er der og den skal følges like mye som alle andre regler, mener jeg!

Jeg er så enig, så enig.... Det er faktisk en grunn til at det er aldersgrense på facebook. Hadde vert flau over å stå frem i media og si at jeg bryter loven på vegne av barna mine..

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: merete_80

Og ikke bare "ja, han gjøre noe han ikke får lov til, men det er greit" Men også "jeg går til media og klager over at skolen er frekk nok til å bry seg".

Jada, skolen kunne sikkert tatt det på en annen måte - men å gå til media, det blir bare for fjernt!

Uansett hva vi som jobber i skolen gjør, så blir det feil. Hadde skolen ikke reagert, så hadde nok det også blitt feil..

Det har du nok helt rett i.

Mange foreldre med skylapper på når det gjelder hva ungene gjør på nett - ikke bare på face, men også der.

ORIGINAL: Jelin

Nå handler det vel også i mot at de skal beskyttes mot pedofile også.

Hvorfor aldersgrensen er der er uvesentlig. Den er der og den skal følges like mye som alle andre regler, mener jeg!

Ja men nå svarte nå jeg bare på det innlegget som en opplysning[8|][8|]

Mente det ikke som kritikk til deg, ville bare få frem det poenget[:)]

Back
Topp