Noen flere voksne gravide her? Uplanlagt attpåklatt på vei..

Surprisebaby i April

Andre møte med forumet
Er 37 og har 3 barn fra før på 13, 12 og snart 7. Lille spiren i magen kom som et sjokk, og jeg er fortsatt ikke helt vant til tanken. Terminen min er litt usikker, men i månedskiftet april/ mai tenker jeg. Skal på tidlig UL neste tirsdag. Noen flere voksne her? Legen mente jo jeg var i en helt vanlig alder å få barn i, men jeg føler meg litt for gammel hehe, er nok fordi jeg har så store barnVi ønsker fosterdiagnostikk og ser man egentlig har krav på dette fra 35 år ( nipt) men at få har begynt å utføre denne testen. Noen som har peiling?
 
Gratulerer med baby nummer fire på vei! Håper du snart kan føle du kan glede deg over svangerskapet, etter sjokket har lagt seg. Er jo forståelig når sånt ikke er planlagt. :Heartred

Jeg er 38 og venter barn nummer tre og fire! Har en på 12 og en på 2. Ser på terminlisten at vi er en del som er over 36 år som har termin i april. Det er litt gøy. Jeg føler meg ikke gammel i det hele tatt da, men er visst litt det sa jordmor (selv om det ikke er uvanlig å få barn i denne alderen) og min litt høye alder er trolig grunnen til at det er to på vei her og ikke bare en. Men det går bra! :joyful:

Ordning med tidlig ul til alle over 35 år og nipt er ikke på plass enda, og er trolig ikke det før ila 2022. Inntil den er det gjelder den gamle ordningen med at alle som er over 38 ved termin skal få tilbud om fosterdiagnostikk (som oftest kub, men noen steder har begynt å tilby nipt). Ellers er det åpnet for at man kan ta nipt privat, men det er få steder som har fått tillatelse til å utføre dette foreløpig, og det koster en del tusenlapper.
 
Helt vanlig alder vil jeg si ja :happy: Er 35 selv.

Dette med nipt for de over 35 skal komme i løpet av høsten, visstnok. Enn så lenge er det derfor de gamle grensene med 38 år :)
 
Nå er ikke jeg 35+, men jeg har rett på nipt test både denne gangen og forrige svangerskap! Jeg anbefaler å snakke med jordmor og lege så kan de eventuelt sende henvisning til nipt test :D det gjorde ihvertfall jordmoren min nå nettopp og hun sendte henvisning selv om jeg er kun 26 år!
 
Jeg er 41 år og har 2 prøverørsbarn i skolealder. Sjokket var derfor veldig stort når jeg fant ut for 3 uker siden at jeg er gravid. Jeg mistenkte overgangsalder når jeg fant ut at jeg var 8-10 dager forsinket med mensen:joyful:
 
Last edited:
Jepp, er 39 å venter nr 4:woot:
 
Jeg er også 37, har en sønn på 9 og ei jente på 7 fra før. Dette barnet var planlagt for vår del da. Det vil få en annen far en de to andre(takk og lov), så selv om jeg egentlig så på meg selv som ferdig ble det en til når min samboer fant ut at han gjerne ville ha et biologisk barn;)
Jeg ser ikke på meg selv som for gammel, men må innrømme at jeg er spent på hva 8 år vil ha gjort med staminaen i forhold til nattevåk og å holde følge med en småttis:oops:
 
Hei hei. Her også en surprise baby på vei. Jeg er 40 år og venter nå altså barn nr 5:wideyed: jeg har fått tilbud om NIPT test på Ullevål den 7. oktober. Det var en privat gynekolog der jeg hadde tidlig ultralyd som henviste meg. Trengte ikke å spørre om det en gang. Hun foreslå det selv.
 
40 år og venter nmr 2. ikke planlagt da vi har en liten på 7 mnd. Har fått innkalling til fosterdiagnostikk neste uke :)
 
Jeg er 35 og venter min første.
Livet skjer, og plutselig ligger man an til å bli «voksen mor» istedenfor den som hadde familie og hus på stell før fylte 30. Ikke det at jeg har så mye på stell nå heller ;)
 
35år her og, så nærmer seg vel kategorien voksen? ;)
Både jeg og sambo har 3 barn hver fra tidligere forhold i alderen 10-17 år. Vi var begge ferdige med små barn, trodde vi.. Men så feil kan en ta :)
 
40 år her, venter nr 3♥️ Planlagt graviditet. Får NIPT om 4 uker(St.Olavs)
 
42 år, og nr 3 på veiHar to på 14 år og 16 år fra før, med annen far. Vi gleder oss stort. Alderen har vi ikke tenkt å dvele noe ved, for det får vi ikke gjort noe med. Vi ler litt av det, og føler oss klare for nye eventyr. Jeg er så glad for at jeg er i kjempe form. Ikke vært noe kvalm eller sliten enda. Lille spire har virkelig vært super snill så langt.
Jeg ble henvist til genetisk veiledning. Det er en telefon samtale til mandag(9+6). Etter det skal jeg ta blodprøver. NIPT eller tidlig ultralyd ikke nevnt så langt, men det kommer nok.
 
Snart 37 her og nr. 3 på vei. Vi har en på 8 og en på snart 2 år. Denne gangen var absolutt ikke planlagt da jeg fikk spiral i april. Litt usikker om hva har skjedd med den, sannsynligvis har den falt ut.
Skal på tidlig diagnostikk neste uke.
 
Back
Topp