Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Carrie_81
Jeg er trønder!! [:D]
Hører i første omgang til Medicus, ihvertfall mens vi venter på å høre noe fra StOlav.
ORIGINAL: Guria
Jeg er "trønder"! Bor i Trondheim i allefall [:)] Er nykomling på St.Olavs.. Er det St.Olavs du bruke? Noe jeg bør tenke på? Vite om? [:)]
ORIGINAL: mysill
Hører i første omgang til Medicus, ihvertfall mens vi venter på å høre noe fra StOlav.
Hører du til Medicus? Har du tatt utredningen din der???
Jeg tilhører St.Olav...men vi har pause fra prøverørs styret nå da...tenkte jeg skulle utrede meg mer før vi tar den siste runden med ivf på St.Olav. Å det skjer i såfall på Medicus
Jeg tilhører St.Olav...men vi har pause fra prøverørs styret nå da...tenkte jeg skulle utrede meg mer før vi tar den siste runden med ivf på St.Olav. Å det skjer i såfall på Medicus
Vi har vært utredet på Medicus også ja, og har vært veldig fornøyd med dem. Velger å gjennomføre første forsøk der for å korte ned på ventetiden. Hva er det som gjenstår av utredning av dere da?
Skjønner godt at du vil utredes mere...ja,man kan ta feil,men dere burde jo søke om å få 2 nye forsøk gratis da...siden de ikke fant feilen..iallefall viss det er noe på deg å utsette..surt å bruke så mye penger på ingenting,viss de skulle gjordt noe i prosessen anderledes...
Vi tilhører St.Olavs...[;)] er i gang med 1 forsøk med ISCI, men skal starte på 3.runde nå uten å ha lyktes...[:@]
håper det klaffer nå i mai[;)][;)]
Vi har vært utredet på Medicus også ja, og har vært veldig fornøyd med dem. Velger å gjennomføre første forsøk der for å korte ned på ventetiden. Hva er det som gjenstår av utredning av dere da?
tok det lang tid med utredningen der..?? og kostet det mye??
nei jeg er ikke utreda noe spesielt da legen vår trodde han fant feil hos gubben....men etter 2 ivf forsøk og en samtale med klinikken så fikk vi vite at det ikke feiler gubben noe...har aldri gjort det :S så da vil jeg gå igjennom en skikkelig utredning før vi går i gang med 3 ivf...greit å vite om det er noe hos meg eller ikke.....
cizzyen:
ja det er jo litt surt...men legene på st.olav mente jeg ikke trengte mer utredning siden vi allerede er i gang med ivf...så dette er noe jeg gjør for meg selv...
vi har jo tross alt hatt 2 forsøk nå...uten egg på frys...å jeg har fått ut lite med egg i forhold til hva som er vanlig...under første forsøk stussa de skikkelig over det etter uttak...etter andre forsøk tror de jeg bare reagerer dårlig på gonal-f dosene jeg har fått...
men nå så får vi se da om jeg får tatt utredninga snart...har fått time på klinikken min i starten av juni...men vurderer å ta den på medicus i stedet..om det ike blir for kostbart da...
tok det lang tid å utredes der?
ORIGINAL: CiZzYeN
cizzyen:
ja det er jo litt surt...men legene på st.olav mente jeg ikke trengte mer utredning siden vi allerede er i gang med ivf...så dette er noe jeg gjør for meg selv...
vi har jo tross alt hatt 2 forsøk nå...uten egg på frys...å jeg har fått ut lite med egg i forhold til hva som er vanlig...under første forsøk stussa de skikkelig over det etter uttak...etter andre forsøk tror de jeg bare reagerer dårlig på gonal-f dosene jeg har fått...
men nå så får vi se da om jeg får tatt utredninga snart...har fått time på klinikken min i starten av juni...men vurderer å ta den på medicus i stedet..om det ike blir for kostbart da...
tok det lang tid å utredes der?
Til oss tok det sin tid før vi ble utredet...det var 6mnd fra forsamtale til første forsøk,men så var det ikke plass til oss pga at de var fullbooket,måtte vente nye måneder på oppstart..da vi kunne bynne så ble vi enige om å utsette det til etter bryllupet[;)] så vi startet opp i høst 07 på St.Olavs...
Hadde det vært meg så ville jeg snakket med en overlege el fast legen om å få søke om å få dette erstatet...er jo tragisk at dere skal gå igjennom alt dette å betale dette viss de enda ikke har utredet dere nåkk...men viss de ikke kan ha gjordt noe anderledes,så er det kansje likegreit...off...dette var surt,på deres vegne...
viss dere ikke lykkes på siste forsøk så håper jeg at dere får den hjelpen dere trenger på medicus...[;)]
Utredning hos Medicus gikk egentlig ganske raskt. Det første som skjedde var at vi fikk et skjema i posten som vi skulle fylle ut, fikk så tilsendt blodprøverekvisisjoner som skulle tas på bestemte dager i syklusen. Dette gjorde vi bare på vårt lokale legekontor. Etter at alle blodprøvene var tatt fikk vi time hos gynekolog Terje Sørdal på Medicus. På den første timen snakket vi litt sammen, sambo leverte sædprøve og ble også litt undersøkt og det ble tatt gynekologisk undersøkelse og innvendig ultralyd av meg. Alt så bra ut med meg, og det ble satt opp time for egglederundersøkelse. Denne må gjøres mellom mens og el, så det må passe inn sånn. Jeg fikk denne timen litt over en uke etter den første timen, og da var vi egentlig ferdig utredet. Det eneste som ikke er gjort av undersøkelser er lap, men de mente vel det ikke var nødvendig for meg ettersom det uansett blir ivf/icsi på oss nå, og jeg har ingen tegn på at noe skal være galt med meg. Om jeg ikke blir gravid i løpet av en eller to forsøk, så kommer jeg nok likevel til å kreve lap.
Jeg vil absolutt anbafale deg utredning hos Medicus, da de ihvertfall tar deg på alvor. Vi betalte vel 2000-3000 kr for hele utredningen, så det var ikke så ille.