Noen flere som..

PoppyL

Gift med forumet
.... sliter med bleieslutt?[8|]

Har holdt på i hele sommer å prøve å lære min 3 år gamle sønn å slutte å bruke bleie.
Han er flink å sitte på do osv. så problemet ligger ikke der.[:)]
Hver gang jeg spør han om vi skal gå på do blir han gjerne med og tisser fint på do.
MEN han klarer ikke å si ifra om at han selv må tisse, så han tisser seg ut hele tiden om jeg ikke "maser" på han og drar han med meg på do..
Hadde virkelig håpet han sluttet med bleie før oppstart i den nye barnehagen neste uke, men det ser mørkt ut[8|][8D]

Noen som har samme problemet eller har noen tips?

Ja.....skjønner ikke hvordan jeg skal få det til,for han nekter å sette seg på do...
Har tilogmed sånn doring med fisker på...
Men han nekter..
Og skjønner ikke hva det betyr å si ifra når han går uten bleie...
Går bare å gjør fra seg på gulvet....[8|]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Ja.....skjønner ikke hvordan jeg skal få det til,for han nekter å sette seg på do...
Har tilogmed sånn doring med fisker på...
Men han nekter..
Og skjønner ikke hva det betyr å si ifra når han går uten bleie...
Går bare å gjør fra seg på gulvet....[8|]

Ja, mye som blir liggende på gulvet her også ja[8|]

Jeg har ikke opplevd dette selv da min ikke er gammel nok.. men kan jo hende at han ikke er klar for det enda? At han ikke kjenner at han må tisse liksom, eller ikke er interessert i å tisse på do? Er jo supert at det praktiske rundt dogangen går bra da.. så kommer det nok på plass etterhvert! Kjenner flere gutter som ikke har blitt klare for å kaste bleia når de er 3 år.. 

jeg har en jente på 2 år og 3 mnd. det funnket fint tiligt i sommer, hun sa fra og alt, men så bare snudde d igjen.. jeg må minne henne på det, glemmer jeg det, glemmer hun det:P men hun er ikke så stor enda da, men var så merkeligt siden det begynnte så bra..

Vi måtte gi opp bleieslutt-prosjektet i fjor vår. Hun var så godt som tørr på dagtid, men da lillebror ble født glemte hun alt.. så lot det bare ligge i brakk til hun selv tok initiativet igjen, og da gikk det som en lek.

Har en på strax 3 som plutselig i ferien begynte å bæsje på do, eneste vi har lokka med er at han skal få is hvis han bæsjer på do[8D]

Så for ei uke siden begynte han med å ikke ville ha på bleie, vi sa ok, men da må du huske at du må tisse på potte eller i do..
Blei noen uhell, men bare på noen dager har han lært å kjenne når det kommer tiss. I dag har han brukt truse (hjemme) å når han må tisse holder han på tissen og sier: Ånei, må ikke tisse i trusa. Så løper han på potta[8D]

Men han har begynt på storavdeling, å der setter dei han på do når dei andre går på do. Trur det hjalp veldig[:)]

ORIGINAL: Gitte__

Har en på strax 3 som plutselig i ferien begynte å bæsje på do, eneste vi har lokka med er at han skal få is hvis han bæsjer på do[8D]

Så for ei uke siden begynte han med å ikke ville ha på bleie, vi sa ok, men da må du huske at du må tisse på potte eller i do..
Blei noen uhell, men bare på noen dager har han lært å kjenne når det kommer tiss. I dag har han brukt truse (hjemme) å når han må tisse holder han på tissen og sier: Ånei, må ikke tisse i trusa. Så løper han på potta[8D]

Men han har begynt på storavdeling, å der setter dei han på do når dei andre går på do. Trur det hjalp veldig[:)]

Akkurat det der skjedde her også, lokka han med is hver gang han bæsja på do. Men nå ser det ikke ut til å virke lengere[8|][8D]

Guttene startet slik tidlig på sommeren her også..[8|]
Trodde de aldri skulle slutte med bleie eg...[:-]

Men så stresset jeg ikke med det, bare brukte bleie på de, og lot de styre på.
Men plutselig en dag fant de ut at NO var det på tide å slutte med den teite bleien, så da sluttet de begge to.[:D]

Så kanskje det fungerer å bare vente, at han ikke er klar for det?.. Tror det var det som var problemet for guttene her..[;)]

Back
Topp