Noen flere som kun er guttemamma?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Har 2 gutter fra før og nå viser det seg at siste i magen også er gutt. Har selvsagt en del hormoner i sving, men kjenner litt på sorg og vemod av å ikke skulle bli jentemamma noen gang. Har alltid tenkt jeg kom til å bli det. Er selvsagt så fornøyd med guttene jeg har fra før og ville aldri byttet de mot noe i verden. Hadde likevel et lite ønske om at siste i flokken skulle bli en jente. Kan noen få meg på andre tanker? Vet tankene er helt absurde, men samtidig kjenner jeg litt tristhet. Vanskelige å styre.

Hei! Har 2 gutter fra før og nå viser det seg at siste i magen også er gutt. Har selvsagt en del hormoner i sving, men kjenner litt på sorg og vemod av å ikke skulle bli jentemamma noen gang. Har alltid tenkt jeg kom til å bli det. Er selvsagt så fornøyd med guttene jeg har fra før og ville aldri byttet de mot noe i verden. Hadde likevel et lite ønske om at siste i flokken skulle bli en jente. Kan noen få meg på andre tanker? Vet tankene er helt absurde, men samtidig kjenner jeg litt tristhet. Vanskelige å styre.

nå har jeg bare en gutt fra før, men vet at dette blir siste da samboer ikke vil ha flere. Vi vet enda ikke kjønn, men jeg håper egentlig at det er en jente, selv om jeg tror det er en gutt. Så jeg går egentlig å overbeviser meg om at det er gutt slik at jeg ikke skal føle meg skuffet hvis jeg har trodd det er en jente.
Jeg forstår deg veldig godt, men det er jo mange positive ting med å bare være guttemamma :) sønnene dine kommer til å ha det så gøy sammen i oppveksten :Heartpink:Heartblue

Det er helt vanlig å føle litt ekstra på det som gravid :)

Jeg er på motsatt. Jeg er jentemamma, venter jente nr3. Hadde jo litt ønsket meg en gutt, men... Det får så være :) blir hyggelig med en til i flokken uansett. :)

Eg kan nok ikkje få deg på andre tankar, men syns det er veldig bra at du tar opp dette. er også gravid med nr.3 og mistenker at det blir ein gutt til her òg. kjenner på dei same følelsane som deg, og skammar meg litt for det er liksom ikkje lov å tenka sånn. Eg trur at for min del vil savnet etter det å få oppleva å få ei jente alltid vera der. Men det betyr jo ikkje at eg ikkje er utruleg glad i guttane mine:) Og så tenker eg at eg må prøva å engasjera meg mykje i deira aktivitetar og finna på mykje kjekt i lag. då håpar eg at det ikkje nødvendigvis treng å bli så annerledes enn å ha jenter... Veit at dette ikkje er så stor "trøst", men du kan i alle fall vita at du ikkje er åleine om å føla det du føler❤️

Jeg har også to gutter fra før, og lengter etter å kjøpe kjoler, dukker og barbie.. alltid litt vondt å handle julegaver og ikke kunne se i «jenteavdelingen» også feks.. elsker jo de to guttene mer enn noe annet.. men håper jo på en jente nå, men regner med det blir en gutt til. Evig glad for å få en til, og det er så etterlengtet, men må jo være lov å håpe litt på en jente?:dummy1:

Jeg har en av hver selv, så kan ikke helt relatere, men jeg tror den følelsen er veldig vanlig. De fleste damer ønsker seg en jente og de fleste menn ønsker seg en gutt er mitt inntrykk. Kanskje fordi det er lettere å relatere til en av samme kjønn?
Synes uansett at det er bra at du tør å sette ord på disse "forbudte" følelsene, for selv om noen mener man skal være takknemlig og bare være glad for at man faktisk er gravid, så er det like reelt en følelse du sitter med! Kanskje trenger du å kjenne litt på sorgen over at ting ikke ble som forventet nå, også vil det forhåpentligvis føles helt riktig når du får den lille gutten på brystet :Heartred

Jeg er mamma til 3 gutter! (Vet ikke hva jeg venter nå)

Hadde slått meg til fint til ro med at det var guttamamme jeg skulle være. Må si jeg egentlig i hverdagen tenker lite over at de er gutter. Bare at det er barna mine, og de er jo veldig forskjellige alle tre.

Det jeg syns er det kjipe er at alle andre skal kommentere på det. «Da må du vel ha en til da, så du kan få en jente».. Så sårt når du viser frem den ferske babyen din som du er så stolt av, så skal folk få deg til å føle at du heller ville hatt en annen.

Kan love deg at når gutten din kommer, så tenker du at det var akkurat han du ville ha :-)

Jeg har to gutter fra før, og tipper det blir gutt til slutt her også. Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier, jeg har nok et lite ønske om en jente jeg også. Ei som faktisk vil perle, leke med litt andre ting enn traktorer og maskiner. Vi bor på gård, og her er guttene mye med på det som skjer. Det hadde nok en jente gjort også, men kanskje hadde hun hatt litt andre interesser enn å kjøre traktor og leke i sandkassen. Jeg prøver det med gutta også, men interessen og roen er ikke helt der.
Jeg ser derimot iblant ikke for meg noe annet enn gutt heller, ettersom det er det jeg har fra før. Og slår meg nok til ro med det. Guttene vil ha god nytte og glede av hverandre.

Jeg tenker at dette er helt legitime følelser som alle skal ha lov til å kjenne på. Selvsagt elsker man barna man har/får uansett, men det må være lov å kjenne på sorgen over det som ikke ble også. :love7

Back
Topp