Noen flere som er sykmeldte pga risikosvangerskap?

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Hei.
Er det flere enn meg som er 100% sykmeldt pga risiko svangerskap? Jeg ble det fra første positive test og har snart vært det i 14 dager.. føler litt dårlig samvittighet siden jeg begynte i full stilling i begynnelsen av mai, men samtidig så føler jeg det er nødvendig pga alt det som jeg har vært igjennom og ser ut til at jeg er sensitiv på stress. Så nå roer jeg helt ned, sover litt på dagen, spiser regelmessig og pleier kroppen så godt jeg kan.
Prøver å ha litt aktivitet på dagen slik at tiden skal gå... vil jo bare spole frem til 12 uker (18. Juli)!!
Hvis alt er bra på UL på torsdag så kommer jeg til å be om å bli sykmeldt ut juli, så kan jeg heller begynne å jobbe igjen i august. Vi skal også flytte inn i nytt hus som er ferdigstilt i slutten av august, så det kunne ikke passet bedre med et lite sjokoladenurk nå hihi ;) har 2 bonus barn som maser at jeg skal få baby hver gang de er hos oss, så de kommer til å bli i ekstase om dette går veien ♡♡

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Hei! Hvor langt er du på vei? Jeg blir antageligvis sykemeldt fra uke 20 pga. svangerskapsforgiftning, lite fostervann og infarkt i morkaka sist. Jenta kom i uke 33, så denne gangen vil jeg gå helt ut! Du får begynne å strikke eller noe sånt, sånn at tida går :) Lese bøker kanskje? ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal prøve å jobbe så lenge jeg kan. Sist eg snakket med overlegen var det snakk om sykemel etter uke 12, men tenker at jeg vil prøve å være i jobb lengst mulig i grunn. Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med begynnende HEELP, infarkter i morkaka, dysmatur og prematurt barn. Håper å gå lengre denne gangen
 
Jeg er bare 6 uker på vei, men siden jeg sliter med habituelle aborter så er de første 12 ukene mest risikofylte for min del.. jada er jo ikke den verste tiden av året å være hjemme på da.. går turer, ser filmer og lager gode middager hehe.. :) det viktigste for meg er å kunne få barn, jobben forsvinner ikke :) men skjønner dere selvfølgelig at dere vil jobbe så lenge som mulig også, er jo det beste om man kan.. men jeg personlig ville hørt på legen om han mener det er best å ta en sykmelding da han ikke gir ut det for uten grunn ;)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Jeg er bare 6 uker på vei, men siden jeg sliter med habituelle aborter så er de første 12 ukene mest risikofylte for min del.. jada er jo ikke den verste tiden av året å være hjemme på da.. går turer, ser filmer og lager gode middager hehe.. :) det viktigste for meg er å kunne få barn, jobben forsvinner ikke :) men skjønner dere selvfølgelig at dere vil jobbe så lenge som mulig også, er jo det beste om man kan.. men jeg personlig ville hørt på legen om han mener det er best å ta en sykmelding da han ikke gir ut det for uten grunn ;)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
Jeg angrer på at jeg ikke tok ut full sykemel i uke 24 forrige gang. Hvem vet, kanskje jeg kunne gått lengre og at hun var større da hun kom. Derfor kommer jeg til å høre på legen denne gangen , men så lenge jeg kan være litt på jobb så ønsker jeg det
 
Ja skjønner det... tror bare at man må gjøre det man føler er riktig for seg selv :) det er viktig :)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Har ikke vært hos legen enda, men går ut i fra at jeg muligens blir sykemeldt, hvis ikke får jeg sikkert svangerskapspermisjon denne gangen og. Jobben min har ikke endret seg siste året, så om ikke de plutselig klarer å finne opp en ny stilling til meg, så tror jeg ikke det blir jobb på meg.
Mulig legen uansett sykemelder meg siden jeg hadde et heftig svangerskap sist med så og si null vann, foranliggende morkake og prematurfødsel 3mnd før tiden. Lå mer eller mindre i sengen de siste 5 ukene. DET var kjedelig det :S
 
Her er det 100% sykmelding pga av prolaps. Ble gravid mens jeg var sykemeldt.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har ikke vært hos legen enda, men går ut i fra at jeg muligens blir sykemeldt, hvis ikke får jeg sikkert svangerskapspermisjon denne gangen og. Jobben min har ikke endret seg siste året, så om ikke de plutselig klarer å finne opp en ny stilling til meg, så tror jeg ikke det blir jobb på meg.
Mulig legen uansett sykemelder meg siden jeg hadde et heftig svangerskap sist med så og si null vann, foranliggende morkake og prematurfødsel 3mnd før tiden. Lå mer eller mindre i sengen de siste 5 ukene. DET var kjedelig det :S

Ja det skjønner jeg... må være kjedelig å ligge konstant i 5 uker uff. Håpe det går lettere denne gangen :)
 
Her er det 100% sykmelding pga av prolaps. Ble gravid mens jeg var sykemeldt.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ja ok.. hvordan er det å ha prolaps å være gravid? hørtes ikke bare bare ut:eek:?
 
Akkurat nå går det greit. Blir verre etter uke 12 i følge legen så gruer meg veldig. Er vondt nå,har ryggsmerter konstant.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Ja det kan jeg tenke meg... og er vel ikke alt av smertestillende man kan putte i seg når man er gravid heller :/ ønsker deg masse god bedring hvertfall ♡♡

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Takk for det. Ja kunne bruke paracet bare men vil ikke bruke så mye av det. Men skal både til fysioterapi og ta kurbad 4 uker så håper på bedring.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Skjønner..Hvor langt er du på vei Dija?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Morro☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp