Noen erfaringer?

Mailykke2

Forelsket i forumet
Vår lille tulla har aldri hatt hard mage eller noe, men etter hun fikk vaksinen på onsdag har hun slitt med å sovne fordi det er en liten har klump som må ut på kvelden.. På dagtid sovner hun greit men den onsdagskvelden og i kveld slet hun med å sovne og jeg måtte holde benene hennes opp mot magen for at hun skulle klare å presse ut bæsjen.. Hun har ikke reagert på verken velling, grøt eller frukt så klarer ikke skjønne at det er grunnen heller.. Noen som har erfaringer?
 
Min erfaring er at bæsjemønsteret endrer seg hele tiden... Kan ikke tenke meg det har noe med vaksinen å gjøre.... Går seg nok til igjen :)
 
har du prøvd med noe sviskemos eller maltekstrakt? 

som jippiapril sier så er bæsjen veldig varierende på de små, men du gir jo mme så da er det vel noe med at de skal bæsje så og så ofte ?!
 
Du har jo allerede begynt med mye forskjellig fast føde, og jeg vil kanskje tro at det kan være det ? Frukt er jo veldig hardt for magen, og hun er jo veldig, veldig liten enda.

Min erfaring er heller at vaksinen kan gjøre dem kvalme og bli løs i magen, så det tviler jeg på er årsaken.
 
Er hun ikke bare 3 mnd? For det står vel på grøt ol. at dette ikke skal gies før de er 4 mnd? Det er rett og slett fordi tarmsystemet ikke er modent for annen føde enn melk innen den tid. Jeg vil tro det er årsaken til at hun blir så hard, det kan de forøvrig også bli av bare mme og da har jeg hørt at sviskemos og maltekstrakt kan hjelpe, som LadyOnHeels nevner. 
Blir det ekstremt har jeg også hørt at det kan hjelpe å stikke inn febertermometeret, men dette er ikke anbefalt da det kan føre til at barna ikke lærer seg å trykke selv.
 
Back
Topp