Noen bil mekanikere her?

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
1375364104446.jpg Eller som har en mann som er det?
Vi har de siste 5-6 ukene fått dette (bilde) opp i dashbordet. Vi merker ikkje noe gale med bilen, så skjønner ikkje helt ka vi skal gjøre? Noen som vet?
Er en vw passat med automat om det har noe å si.. :) ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Og en ting til håndbrekk lyset kommer opp og blinker og piper :o

Vi har hatt Passat og vi har fått denne meldingen mange ganger. Har dere elektrisk håndbrekk? Hos oss var det noe galt med hånbrekket, ofte hadde det låst seg, noen ganger ikke :)

Vi har hatt Passat og vi har fått denne meldingen mange ganger. Har dere elektrisk håndbrekk? Hos oss var det noe galt med hånbrekket, ofte hadde det låst seg, noen ganger ikke :)
Ka er elektrisk håndbrekk? :p "problemet" er at håndbrekk og bremser fungerer helt fint :o

Q

Ka er elektrisk håndbrekk? :p "problemet" er at håndbrekk og bremser fungerer helt fint :o

Q

Trykker dere inn en knapp når dere skal sette på hånbrekket?:) Vi hadde mange feil som lyste uten at vi merket feilen :)

Trykker dere inn en knapp når dere skal sette på hånbrekket?:) Vi hadde mange feil som lyste uten at vi merket feilen :)

Nei vi drar den opp sånn vanlig :p irriterende at det skal komme opp feil melding viss det ikkje er feil :/

Nei vi drar den opp sånn vanlig :p irriterende at det skal komme opp feil melding viss det ikkje er feil :/

Tror jeg ville tatt turen til et verksted. Så kunne de funnet ut hva som er feil. For vi fikk opp denne meldingen ofte som sakt, men vi hadde et elektrisk håndbrekk :)

Kanskje det hekter seg helt på slutten uten at dere merker det? Min er bilmekaniker, skal spørre han etterpå da han kommer :)

Glemte å skrive at det kommer opp når bilen startes altså når håndbrekken er nede.. så kommer det jevnt og trutt gjennom bilturen :p

Det er ihvertfall noe som gjelder bremser, så jeg ville ha fått sjekket det så fort som mulig!

Hadde ikke kjørt så mye med den uten å fått den sjekket,for noe er jo gale med bremsene....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Sjekk i instruksjonsboka, det skal stå der :)

Skal be mannen lese i den. Trur svigerfar har sett på det, men då kom jo ikkje det lyset fram selfølgelig:o til bil mekaniker må den ja ;)

Det er en eller annen bremsefeil. Kan være slitte klosser, slitte bremseskiver, lite bremsevæske osv. Dra til et verksted og kjør en diagnose.

Jeg spurte en kompis som er bilmekaniker om hva det kan være. Han sa det var bremsefeil og du burde sannsynligvis ikke kjøre med bilen. Få den på verksted.

Det antyder bremsefeil ja, evt mangel på bremsevæske

Jeg spurte en kompis som er bilmekaniker om hva det kan være. Han sa det var bremsefeil og du burde sannsynligvis ikke kjøre med bilen. Få den på verksted.

Enig! Hadde ikke kjørt lenger enn til verkstedet ihvartfall, så de får sjekket at det ikke er noe alvorlig feil. De får ikke sagt om det er farlig å kjøre eller ikke, uten å se på bilen først.

Jeg ville oversatt hva teksten betyr (ikke bare de to øverste linjene) hvis dere ikke kan tysk fra før da.

Så ville jeg sjekket i boka som følger bilen, og/eller evt ringt verkstedet.

Bilen syns hvertfall dere skal fikse på noe med den... :/

Lykke til :)

slitte bremser. vår gamle Audi varslet når bremseklossene begynte å bli slitt.

Vi hadde også Audi engang i tida, og den peip bare det var lite spylevæske, og da var det nesten en liter igjen . De bilene piper for den minste ting.

Men man skal ikke kjimse når det piper om bremsene.

Back
Topp