Noen begynt å få mage?

Babylykke_

Andre møte med forumet
Jeg er 13+0 og i går oppdaget jeg plutselig at magen poppet bittelitt? Kun en bukse i skapet som passer nå..

Hvor langt er dere på vei og har magen vokst enda? Lurer mest på de som er gravide med første barn:angelic:

Tror jeg var etter 20 uker før man kunne se gravidmage istedenfor tjukkasmage da jeg var gravid med første :joyful: så tok litt tid med andre ord. Noe helt annet nå, men det snakker vi ikke om :hilarious:

Venter vår første og er 15+4 i dag og har begynt å få mage som ikke lenger bare er litt ekstra polstring ;) Har tatt ukentlige bilder fra uke 12 og sett den vokse :happy: Men den er alltid mindre på morgenen enn på kvelden, og så kommer det litt an på hva jeg har spist (oppblåst). Men før kunne jeg trekke inn magen så den ble flat, det får jeg ikke til lenger haha

Jeg passer forresten ingen av buksene mine lenger, de var ganske slim fra før. Så nå er det joggebukser eller gravidtights :-p

Første her også :happy: Jeg og mannen kan se det nå, men tror ikke andre kan se det! Har gått opp ca 1,5 kilo, og den ligger kun på magen føles det ut som :joyful: Om kvelden er det veldig tydelig, magen blåser seg opp som en ballong :wideyed: Edit: Er 12+0

Last edited:
Skulle akkurat til å lage en post om dette! Er selv førstegangs og føler «alle» sier de har fått litt mage. Er 14+5 i dag og kjenner ikke livmor når jeg kjenner etter/trykker nederst i magen. Buksene er trangere, men tror det hovedsakelig er fett og oppblåsthet :hilarious: Blir bekymret for at babyen har sluttet å vokse, men hjelper å lese i denne tråden at andre førstegangs heller ikke hadde mage så tidlig!

Skulle akkurat til å lage en post om dette! Er selv førstegangs og føler «alle» sier de har fått litt mage. Er 14+5 i dag og kjenner ikke livmor når jeg kjenner etter/trykker nederst i magen. Buksene er trangere, men tror det hovedsakelig er fett og oppblåsthet :hilarious: Blir bekymret for at babyen har sluttet å vokse, men hjelper å lese i denne tråden at andre førstegangs heller ikke hadde mage så tidlig!
Med førstemann så fikk jeg mage-mage kanskje mellom uke 22-24, og det er et vinterbarn, så mange lange sommermåneder hvor det så ut som jeg bare hadde kost meg veldig ;)

Begynte å gråte da jeg var 10 uker for utebuksa passa ikke lenger engang :laughing001
Nå er jeg 14+2 og er kun strømpebukser og kjole som passer.

Men dette er tredjemann.

Jeg fikk ikke mage før etter uke 20 en gang med førstemann, nå derimot har magen kommet frem, også selvom jeg kan se skikkelig lubben ut, vet kollegene mine og ser nå at det er starten på babymage :p Ikke orker jeg å skjule det lenger heller, så her er det gravidbukser og stramme gensere :hilarious: Men blir godt om noen uker til når det er en åpenbar babymage som ikke lenger kan mistenkes for karboload :hilarious:

Begynte å gråte da jeg var 10 uker for utebuksa passa ikke lenger engang :laughing001
Nå er jeg 14+2 og er kun strømpebukser og kjole som passer.

Men dette er tredjemann.
Er som jeg skulle skrevet det selv :hilarious:. 14+4 med tredjemann og har byttet ut hele min vanlige garderobe med mammaklær

Med min første kom magen sakte men sikkert fra ca 12 uker. Men syns det var ubehagelig med stramme bukser etc lenge før.

Nr 2 kom vel noen uker før. Kanskje 8uker? Husker dårligere med han.

Nå med nr 3 kom magen omtrent sammen med positiv test og kvalme. :hilarious:

Jeg kjenner heller ikke livmoren:( Er nok mest fett og oppblåsthet her også, men om kvelden stod den plutselig litt ut? Det skjer nok deg også veldig snart:happy: Det har bekymret meg veldig også, at jeg går rundt å tror det er noe der også er det et hjerte som ikke slår!! Heldigvis ny UL på torsdag og håper alt ser bra ut da!

Eneste måten jeg kjenner livmoren er fordi det er mer ømt der den begynner. Ikke så lett å kjenne at den er hardere enn noe annet der nede. Skyldes vel mine heftige magemuskler :hilarious::hilarious: men klarer ikke kjenne hvor toppen av den går enda. Mener å huske det var lettere når den kom opp til navlen :joyful:

Ikke synlig mage, og får på meg buksene mine, men de er litt løse i utgangspunktet og begynner å bli ubehagelige rundt magen når jeg lukker knappen. Har brukt strikk på de værste. Men føler øverste delen av magen / fra navlen og opp til ribbeina/brystkassa buler ut?? Andre som opplever det? Ubehagelig :p

Vokste ut av buksene mine i uke 8:bored: Var på ingen måte forberedt på det. Forstår at det er hormoner som er årsak og ikke str på baby. Føler meg i grunn konstant oppblåst og glad for at jeg er kommet til 12+6 og jeg har lyst å fortelle. Gjør det noe lettere:-)

Ikke synlig mage, og får på meg buksene mine, men de er litt løse i utgangspunktet og begynner å bli ubehagelige rundt magen når jeg lukker knappen. Har brukt strikk på de værste. Men føler øverste delen av magen / fra navlen og opp til ribbeina/brystkassa buler ut?? Andre som opplever det? Ubehagelig :p
Haha ja.. er der som buler på meg også! Prøver å trekke inn magen, men har ikke sjans i havet. Føler jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei :hilarious: Takk gud for løse gensere. Skjønner jo at guttungen tror babyen ligger høyt oppe i magen :hilarious:

Haha ja.. er der som buler på meg også! Prøver å trekke inn magen, men har ikke sjans i havet. Føler jeg ser ut som jeg er 6 mnd på vei :hilarious: Takk gud for løse gensere. Skjønner jo at guttungen tror babyen ligger høyt oppe i magen :hilarious:
Ja det er ikke noe digg… :sour:

Lillemor skulle stryke på babyen og strøyk meg på puppen :hilarious:

Her har ikke vanlige bukser vært behagelig på mange uker, men måtte helt gi opp for tre uker siden. Nå er jeg 12+3 med to stk i magen og da. Lite tvil hos meg hvertfall!

Back
Topp