Noen barne- og ungdomsarbeidere her?

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Har fått dato for fagprøven min.. Hjelp!! Er så sykt nervøs:-( Har tenkt å jobbe litt i forkant. Tema for mai er 17. Mai og demokrati, og sidendet blir etter 17. Mai, vurderer jeg å ha noe med demokrati i samlinga hvertfall. Feks "fruktvalg", at vi til fruktmåltid har mest av den frukten som fikk mest stemmer:-) vet jo ikke oppgaven før dagen før, men vet at flesteparten hvertfall får en samling:-) ellers er planen å skrive mest mulig på dagsplanen, så den er litt klar;-)

Hva fikk du i oppgave på fagprøven?:-) tar imot alle tips!!

Husker hvor nervøs jeg å var!!men bare ta d m ro,d går så bra:) de er som regel veldig greie de som er sensorer:):) regner m d er bhg du jobber i?jeg tok å fagprøven min i bhg. Skulle holde en vanlig samlingstund,lage en hinderløype m innslag av matematikk,lage plakat hvor jeg viste hva vi hadde gjort den dagen og så hold de litt øye med meg gjennom dagen:) men tiden gikk overraskende fort!d viktigste er hva,hvordan,hvorfor-planen og evalueringa:):)

Bare husk at selv om oppgavene i praksis ikke går som planlagt så gjør ikke d noe så lenge evalueringa er god;)

Takk for svar:-) går nok bedre enn forventet;-) hadde du noen planer på forhånd, eller planla du alt dagen før?

Jeg hadde plan for samlingsstunden,men siden jeg ikke visste hva jeg kom til å få så ble d begrenset hva jeg fikk planlagt.:) men hadde god hjelp i permen:)

Takk for svar:-) da lager jeg meg en plan for samlinga foreløpig:-) og kan jo begynne å skrive litt på dagsplanen:-)

Mange år siden, 3 dagers prøve. men jeg planla og gjennomførte en hel dag fra åpning til stengetid med aktiviteter, tur,observasjoner, samlinsstunde,lunsj til barna +++ og begrunne alt fra teori til praksis og hvorfor jeg valgte slik. Siste dagen måtte jeg evaluere meg selv, hvordan dagen gikk og hva som kunne vært bedre. Lykke til ☺

Jeg planla, gjennomførte og evaluerte en valgfri aktivitet for valgfri aldersgruppe. Gjennomføringen var preget av nervøsiteten min, men det var evalueringen som reddet meg. At den var bra, og at jeg fikk fram det som ble gjort feil. Men de var meget fornøyd med kontakten min med barna under gjennomføringen, og at jeg var fleksibel hvis det skjedde noe uforventet. Lykke til. Det er skikkelig nervepirrende syns jeg og skal bli overvåket i det jeg gjør, men fy så godt det er etterpå.

Begynner å bli så mange år siden så husker nesten ikke jeg. Men husker vi hadde turdag i utgp og det er positivt for da ser dem at man ikke er avhengig av alle "hjelpemidler" man har i bhg og er fleksibel med det man kan finne rundt seg til samling og aktivitet. Regner med du har jobba en stund i den bhg du skal ha prøva så vær deg selv og gjør som du pleier. De ser fort at du er nervøs og usikker. Og det er det jo ingen grunn for å være. Du er vel best i det du gjør, er du ikke? Lykke til

Back
Topp