Noen bæremammaer her?

Sniker fra mai18

Vesla mi er ikke veldig begeistret for vogn (før dette skjedde, trodde jeg virkelig at alle babyer liker å ligge i vogna [emoji15]). Så bæresjal har vært vår redning! Jeg bruker elastisk sjal, og er helt frelst! Det er også veldig kos å bære babyen på denne måten. Du bærer stort sett med skuldrene med sjal, så jeg anbefaler å ha en sele også. Med sele bærer man med hoftene, som er bedre for kroppen til den bærende.
 
Sniker fra mai18

Vesla mi er ikke veldig begeistret for vogn (før dette skjedde, trodde jeg virkelig at alle babyer liker å ligge i vogna [emoji15]). Så bæresjal har vært vår redning! Jeg bruker elastisk sjal, og er helt frelst! Det er også veldig kos å bære babyen på denne måten. Du bærer stort sett med skuldrene med sjal, så jeg anbefaler å ha en sele også. Med sele bærer man med hoftene, som er bedre for kroppen til den bærende.

Takk for godt tips! Det har jeg ikke tenkt på :)
 
Noen med erfaring med bæretube? De brukte det på sykehuset på sønnen min når jeg skulle få
Sove litt. Syns det virker litt koselig i starten og.
 
Noen med erfaring med bæretube? De brukte det på sykehuset på sønnen min når jeg skulle få
Sove litt. Syns det virker litt koselig i starten og.
Jeg er ikke helt sikker, men mener disse blir brukt som støtte, og ikke direkte et bæretøy. Man må nok holde babyen uansett, men tuben er god støtte så du får hvertfall en arm fri.
 
Sniker fra mai18

Vesla mi er ikke veldig begeistret for vogn (før dette skjedde, trodde jeg virkelig at alle babyer liker å ligge i vogna [emoji15]). Så bæresjal har vært vår redning! Jeg bruker elastisk sjal, og er helt frelst! Det er også veldig kos å bære babyen på denne måten. Du bærer stort sett med skuldrene med sjal, så jeg anbefaler å ha en sele også. Med sele bærer man med hoftene, som er bedre for kroppen til den bærende.

Dette stemmer jo ikkje heilt, men om du bærer i elastisk sjal enda kan eg jo forstå at det begynner å bli tungt på skuldrene. Vevd sjal avlaster mykje meir enn både sele og elastisk sjal, vekta blir fordelt over heile overkroppen, litt etter kva knyte du knytter og kva sele/kroppstype du eventuelt har. Vevd sjal ha mange ulike knytemuligheter og tåler mykje meir vekt før det blir ubehagelig(dersom du strammer nok og sjalet er stødig nok i veven). Sele er ikkje nødvendigvis tenkt for å bære vekt på hoftene, beltet er et midjebelte. Cluet med alle typar (ergonomisk) bæretøy (sele/vevd sjal/elastisk) er å få vekta til baby mest mulig inn mot kroppen slik at belastninga blir best mulig fordelt. Eg føretrekk faktisk vevd sjal framfor sele til toåringen fordi det fordeler vekta bedre[emoji4] (Ikkje meininga å verken kritisere eller vere nesevis, men det finnes ganske mykje feilaktig informasjon om ergonomisk riktig bæring[emoji6])
 
I dag putta jeg mini i bæresele for første gang siden ho bare var surrete og ikke fant helt roen noen plass selv om ho var trøtt. Etter et par minutter i selen sovna ho, så nå kan jeg endelig få laget meg mat og ordna litt rundt i huset samtidig som ho sover godt [emoji1]
 
Back
Topp