Noen av junijentene som er berørt av flommen?

Jeg bor 12 km unna Hønefoss og her som jeg bor regner det nesten ikke, men nede i byen er det katastrofe. Gudfaren til lillegutt hadde kommet fra jobb i går til et hus som var fullt av vann. Det regna tvers igjennom taket så han måtte flytte rett ut da huset ikke kan reddes. Han leier der, men alle eiendeler er visst ødelagt.
Kjenner du en Håkon Berg Mystiqe ? Bare grubler litt ;)
 
Har ei datter som leier i sentrum av Hønefoss og hun visste ikke om a fikk sove for hele skråningen opp mot jernbanen hadde sklidd ut og er noen store trær der som hun var redd for kom til å ta taket i leiligheten hennes . Så kommende natt skulle hun sove hos storesøster ..
 
Har ei datter som leier i sentrum av Hønefoss og hun visste ikke om a fikk sove for hele skråningen opp mot jernbanen hadde sklidd ut og er noen store trær der som hun var redd for kom til å ta taket i leiligheten hennes . Så kommende natt skulle hun sove hos storesøster ..
Hørtes skummelt ut! Hadde gjort det samme. Ikke noe å gamble med:-/
 
Hørtes skummelt ut! Hadde gjort det samme. Ikke noe å gamble med:-/
Hun hadde snakket med huseier nå og bare rundt der min datter bor er det skader for masse penger, men han får ikke tak i folk til å hjelpe seg å grave for alt er opptatt ..
 
Hun hadde snakket med huseier nå og bare rundt der min datter bor er det skader for masse penger, men han får ikke tak i folk til å hjelpe seg å grave for alt er opptatt ..
Ja vil tro det blir en kamp om maskinene de neste dagene:-/
 
Snakka akkurat med mamma og hovedveien blir nok stengt hvert øyeblikk. Elva stiger raskt. Fotballbanene står under vann, noen hus langs elva har vann i kjelleren.
 
her har det regnet masse og mange rundt omkring har fått ødelagt veier og har masse vann i kjellere.... her vi bor er vi heldigvis forskånet for slike problemer....
 
Har ei datter som leier i sentrum av Hønefoss og hun visste ikke om a fikk sove for hele skråningen opp mot jernbanen hadde sklidd ut og er noen store trær der som hun var redd for kom til å ta taket i leiligheten hennes . Så kommende natt skulle hun sove hos storesøster ..
Skummelt nede i byen nå om dagen.
 
Snakka akkurat med mamma og hovedveien blir nok stengt hvert øyeblikk. Elva stiger raskt. Fotballbanene står under vann, noen hus langs elva har vann i kjelleren.
Huff! Veien her oppi blir stengt nå også, heldig jeg fikk komme meg på kiwi før alt ble stengt her.
Sitter her og håper vi ikke blir evakuert!
 
Ikke rammet her, men det er masse flom oppe hos mamma og pappa og der bor bror m/familie også. De har ingen skader på hus og tomt da heldigvis, men det meste av veier er stengt så ting er litt tungvint nå.
 
Akkurat her hos oss er det ingen fare, men toppen er venta i Mjøsa den 27, så blir spennende å se hvor høyt vannet trekker opp mot sentrum. Blitt noe vann i undergangene har jeg lest, men foreløbig ingen fare.
 
Huff! Veien her oppi blir stengt nå også, heldig jeg fikk komme meg på kiwi før alt ble stengt her.
Sitter her og håper vi ikke blir evakuert!
Så kjedelig:( er visst mye som skjer oppi traktene hos deg
 
Bor på sunnmøre så merker ingenting heldigvis. Utrolig leit med alle som mistet hus, eiendeler og blitt evakuert :(
 
Ja er mye her, heldigvis ikke noe personskader som jeg har hørt om da! :)
Enda godt det da:)
Syntes dette flom greiene eskalerer for hvert år jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Enda godt det da:)
Syntes dette flom greiene eskalerer for hvert år jeg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Syns jeg også! er første gang jeg har opplevd det på denne måten oppi her
 
Akkurat her hos oss er det ingen fare, men toppen er venta i Mjøsa den 27, så blir spennende å se hvor høyt vannet trekker opp mot sentrum. Blitt noe vann i undergangene har jeg lest, men foreløbig ingen fare.

mjøsa begynner å bli stor nå, så antar det blir mye vann nedi undergangene ja :p men det er det nå igrunnen nesten hvert år :p men er igjen mye til noen flom topp tror je.....
 
mjøsa begynner å bli stor nå, så antar det blir mye vann nedi undergangene ja :p men det er det nå igrunnen nesten hvert år :p men er igjen mye til noen flom topp tror je.....
Ja den er blitt mye større siden mandag da jeg var der nede med ungene ;)

Men så på bilder i dag at det fortsatt er et godt stykke opp til flomsteinen på Koigen, så tenker det skal gå greit.
 
Back
Topp