Noen av dere...

Er det emmaljunga som er best?
 
Vi har Mountain Buggy i fargen Plum. Kommer ikke til å kjøpe ny. Den beste vognen :)
 
jeg har nesten bestemt meg foe en jeg så på torshov av alle plasser...[8|] den er kjempe lett, er ikke stor, sammenleggbar, kombi og det er med bildtol som kan monteres på vogna.... izi etellerannet hehe[8|][8|] var det der med hukommelse da... ihvertfall kjempe fin!
 
ORIGINAL: rico

ORIGINAL: mirakelimage

jeg har nesten bestemt meg foe en jeg så på torshov av alle plasser...[8|] den er kjempe lett, er ikke stor, sammenleggbar, kombi og det er med bildtol som kan monteres på vogna.... izi etellerannet hehe[8|][8|] var det der med hukommelse da... ihvertfall kjempe fin!


tenker du på denne her. http://www.izisleep.com/
gå deretter inn på design

 jaaaaaaaaaaa fliinke rico [;)] smaaask!!!
 
hmm... da er vi uenige gitt..... jeg syns den var veldig grei jeg.. vi har prøvd den opptil flere ganger ,. de i butikken syns jeg er gal men man må jo teste... i tillegg er det norsk design og testene har vært toppscore.,..
 
Vi kommer til å bruke vogna som jeg har fra min første sønn [:)] Emmaljunga Edge Duo. Strålende fornøyd med den - HELT super! En stor vong, men den passer perfekt til vårt bruk. Vi er vertfall kjempefornøyde med valget vi tok for to år siden. Vi har nå brukt den helt fra fødselen og den er enda i bruk. Så den har vert solid.
Men det er jo så mange fine vogner på markedet - og en hau med tilbud og detaljer - så lykke til til alle som skal finne sin vogn!
 
 


 
kjøpte helt ny emmaljunga vogn til prinsessa mi, hvit skinn vogn, og den er jo helt ny[:D] veldig fornøyd med den alså... men nå må jeg ha søsken vogn [:-] så må vel innvestere i det senere... he he
 
Vi var i samme situasjon som dere med første mann. Hadde stor hund og skulle ha plass til både hundebur og vogn i bilen. Vi har en Volvo V70 og der gikk hundeburet og vogna inn på siden av hverandre. Men denne bilen har jo et stort bagasjerom da. Vi har ikke fått plass til begge deler i andre stasjonsvogner (men vel å merke at vi hadde et stort hundebur). Vogna er lett å legges sammen. Den blir passe lav, men bredden (som nok er det som er avgjørende i en bil) er jo lik som når den er oppslått.... Vi var i butikken å prøvde både vogn og bur i bilen før vi kjøpte den - og jeg var jo super glad når det passet!

Jeg har også hatt vognen i en vanlig liten golf, da gikk den også inn, men måtte legge den på høykant (dette var med sittedelen da).

Ellers så har jeg flere kjente som har denne vogna. De med liten plass i bilen tar av hjulene - men dette er jo en smaksak =)

Så jeg ville anbefalt deg å reise til butikken og prøve med både vogn og montert hundebur. Det er nok lurt uansett hvilken vogn en velger når man har litt begrenset plass.

Ellers må jeg jo si at vogna passet helt perfekt til turer i litt ulendt terreng (med hunden) og den er stabil. Dette var viktig for oss da vi som sagt hadde en stor hund som plutselig kunne få det for godt å trekke litt ekstra i bandet [:)]

Emmaljunga City Cross er jo en litt mindre modell og jeg kjenner mange som anbefaler den også. Men, det er større plass i Edge Duoen. Det er jo litt å tenke på når det kommer en vinterbaby og man skal ha plass til pose ol. Og ingen som vet hvor store babyer vi får heller. Jeg fikk en stor gutt som trengte plassen i bagen [:)] 

Oi, dette ble et langt svar. Beklager [:)]

Oppsummering: Lett å legge i sammen, men blir ikke superliten. Men den går vertfall inn i tomme bagasjerom på passe store biler uten problemer.

Håper dere kan ha den vogna dere ønsker til slutt - det er mange løsninger å ta i bruk [:)]
 
her blir det nok en Emmaljunga edge duo.....det blir i hvertfall emmaljunga, liker de vognene veldig godt. det stor spørsmålet er hvilke farge man skal ta[;)] når har dere tenkt å gå til innkjøp av sånne store ting? jeg gleder meg til ut å handle sånne ting, klarer nesten ikke vente[:D]
 
Men hvor lenge kan man bruke en Emmaljunga Edge Duo?
 
Absolutt den vogna jeg syns er finest, men hvis man må bytte den ut etterhvert når ungen skal begynne å sitte så syns jeg det blir dyrt...
 
Går det an å feste på sportsdel på Edge duo?
 
Det er med sportsvogndel inkl. i prisen. er som med kombi vogner- du får med både bag og sportsvogndel....forskjellen er at på duo vognen er bagen større fordi den ikke legges oppi sportsvogndelen, om du skjønte hva jeg mente...så da har du bagen lenger og den er romsligere,noe som er en fordel med tanke på voksipose og babyn vokser ikke så fort ut av bagen.[;)]
 
ORIGINAL: Tmora

Det er med sportsvogndel inkl. i prisen. er som med kombi vogner- du får med både bag og sportsvogndel....forskjellen er at på duo vognen er bagen større fordi den ikke legges oppi sportsvogndelen, om du skjønte hva jeg mente...så da har du bagen lenger og den er romsligere,noe som er en fordel med tanke på voksipose og babyn vokser ikke så fort ut av bagen.[;)]

 
Aha!
Så man får en sportsvogndel som man kan klikke på etterhvert eller, istedenfor bagen?
 
Da høres jo den edge duo absolutt mest aktuell ut, med tanke på at bagen antakeligvis er mer robust, og vi føder på vinteren...
 
Og selvfølgelig må den passe i bilen [8D]
 
jepp, du får med en sportsdel som du bare klikker på etterhvert, i stedefor bagen[:D] å ja,i og med at vi føder på svarteste kalde vinteren er det en fordel med en stor og robust bag[:D] tror ikke det blir noe problem for meg og sambo og få den i bilen, har wv touran og er bare vogna vi skal ha baki;)

men det med bilstol, før så skulle vell helst ikke babyne sitte i bilstol før de ble noen mnd?? husker mine søstre hadde babyn i bagen som de festet med et sånt nett...er det ikke sånn lenger eller? noen som vet det?
 
ORIGINAL: Nyttårslykke

ORIGINAL: Tmora

Det er med sportsvogndel inkl. i prisen. er som med kombi vogner- du får med både bag og sportsvogndel....forskjellen er at på duo vognen er bagen større fordi den ikke legges oppi sportsvogndelen, om du skjønte hva jeg mente...så da har du bagen lenger og den er romsligere,noe som er en fordel med tanke på voksipose og babyn vokser ikke så fort ut av bagen.[;)]


Aha!
Så man får en sportsvogndel som man kan klikke på etterhvert eller, istedenfor bagen?

Da høres jo den edge duo absolutt mest aktuell ut, med tanke på at bagen antakeligvis er mer robust, og vi føder på vinteren...

Og selvfølgelig må den passe i bilen [8D]

 
 
Sønnen min er nå over to år og vi bruker ennå Edge Duoen (bytta til sportsdel når han var 6 mnd.) Han kan bruke den enda lengre. Rengner med han bruker vogna helt til januarbabyen kommer - og da er han nesten tre år. Så vogna kan brukes leeeeenge.
 
Ja, vogna leveres komplett med bag og sportsdel - derav navnet Duo [:)]

Har også sett noen som har kjøpt ekstra stor bag til denne vogna. Da kan vist barnet ligge i bagen til de er over ett år - men - de fleste vil jo opp og sitte litt når de kommer over en viss alder [:)]
 
Angående bilstol: Jeg har ikke hørt noe snakk om at de ikke skal sitte i bilstol fra fødselen av nå.... var vertfall ikke noe jeg hørte om når første mann kom. Men de skal ikke sitte i stolen lenge av gangen. [:)] Dette forde det kan være skadelig for ryggen.... Men tror det var snakk om over 4 timer - og da vist dette er noe som skjer vær dag. Skader nok ikke en gang i blandt.
 
Men det beste for babyene er jo å ligge mest mulig - så det kan godt være at de tidligere anbefalte bag i bilen den første tiden.... Jeg syns jo det virker litt skummelt med bag i bilen jeg da.... syns de virker så ubeskyttede.... sitter jo mer fastspent i et sete [:)]
 
Back
Topp