Noen av dere som har...

*mummi*

Flørter med forumet
noen gode kjerringraad mot hoste..? Jeg har hostet i hele natt og den hostesafta jeg kan ta selv om jeg er gravid, hjelper ikke saa mye... Vet dere om noen lure triks? Stakkars bebisen maa föle det som den bor i et hoppeslott....

Smør mentholatum på brystet og under beina. Det hjelper. Eller gå til legen å få cosylan. Den kan du ta selv om du er gravid. Jeg fikk den da jeg for litt siden hadde bronkitt.

ORIGINAL: annki53

Smør mentholatum på brystet og under beina. Det hjelper. Eller gå til legen å få cosylan. Den kan du ta selv om du er gravid. Jeg fikk den da jeg for litt siden hadde bronkitt.

aha mentholatum har jeg saa det skal jeg jammen pröve - under beina har jeg aldri hört om saa dette blir spennende, men jeg pröver ALT! Ettersom jeg bor i Belgia, har vi ikke de samme medikamentene her og cosylan har de ikke hört om, og den hostesafta jeg fikk er noen homeopatiske greier som etter min mening er bare til pynt [:D]

Tusen takk for gode raad!

ORIGINAL: annki53

Er du sikker på at det går an å ta Cosylan når man er gravid? Er det ikke morfin i den? Har vel varseltrekant som sier at du ikke kan kjøre bil når du tar den og sånn?.. Rart at legen gir den til gravide hvis det er morfin i den da..[8|]
Et triks er å bygge opp med masse puter under deg så du nesten sitter og sover, da får du gunstig fasong på brystkassen slik at lungene ventileres og dreneres fint. Har prøvd selv, og det hjalp meg iallefall![;)]

ORIGINAL: *mia87*

Mens vi er igang, har noen av dere kjerringråd for nysing å kløe i hals å ører??? Jeg holder på å gå på veggen.. Nyser å nyser å nyser.. Klør i halsen og ørene.. Får ikke lov å ta allergitablett av legen..! HVA GJØR JEG??!

kok opp en kjele med vann og legg et håndkle over hodet og damp ansiktet ditt.. Det løser veldig opp, men må gjentas når det kommer tilbake igjen. Det hjalp en liten stund hos meg hvertfall[:)] kjerringråd[;)]

Back
Topp