Noen andre?

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Jeg har verdens herligste datter og hun er veldig snill, men...

Føler meg litt ensom om dagene. Blir også sliten selvom det skjer lite. Av og til orker jeg ikke å treffe andre, setter mobilen i flymodus. Er for trøtt til å være med folk. I allefall på formiddagen, akkurat som om alle på perm står opp 8, det gjør ikke jeg. Sover begge to til 10/11.

Bare føler meg alene av og til..

Får du noe avlastning på kveldene?
Merker jeg føler meg ganske ensom de ukene jeg ikke får gjort noe med dagene utenom bleieskift, mating og trilling. Synes det er godt å ha én avtale noen dager i uka. Kanskje det kan hjelpe på ensomheten og gjerne til og med på energinivået å ikke bare være hjemme? Jeg blir hvertfall fryktelig sløv og trøtt de dagene jeg bare er hjemme.
Vi legger henne i 19-20-tiden. Da får vi et par timer voksentid før vi selv legger oss i 22-23-tiden. Da gjør det ikke noe at hun våkner kl 7-8. Etter første hvilen i 9-10-tiden er vi klare for å møte noen. :)

Hvis du ikke orker å dra et sted for å møte noen, hva med å ha noen på besøk hjemme? Slipper du å bli så ensom (og er det gode venner, så forventer dem nok ikke 3-retter og strøkent hus heller ;) ) Liten kafe tur med noen? trilletur med noen etpar ganger i uka kan hjelpe masse :) men er en overgang å få sitt første barn også, så har du mulighet for å sove så gjør det også, tida går så fort så brått er permisjonen over :o

Med min første var jeg ganske "isolert" nytt sted, kjente ingen, gubben jobba mye, så skjønner hvordan du har det. vi flytta fra hverandre. jeg fikk jobb og fikk kontakt med gamle venner, fikk nye venner og mini begynte i bhg etterhvert og ble kjent med nye mennesker der også. Så da ble det bedre. MEner ikke du skal flytte altså, bare at når baby blir større så blir man litt mer fleksibel på en måte. :)

med mitt andre barn så var vi omtrent aldri hjemme :p så er forskjell på energien, men ho var født i mars så hadde været med oss ;)

Nå med mitt 3barn er vi hjemme mest pga drittvær, ny plass (igjen) men nå er jeg mer voksen å har ikke så stort behov for å være sosial lenger ;) syns det er helt greit å styre hjemme med alle 3barna, og samboern min som er far til mine 2 yngste :)

Finnes det ingen barselgruppe der du bor?
Jeg har en fantastisk barselgruppe og vi møtes jevnlig.
Har tre barn så jeg kjeder meg absolutt ikke. Har masse å gjøre og dagene flyr!
Synes det er bare godt å være hjemme og kose meg med vesla. Noen dager orker jeg ikke ut på noe. Kjenner jeg har behov for å slappe av og nyte babytiden, for den går så enormt fort! Godt å kunne sove og hvile litt når man kan.
Men noen ganger er det godt å komme ut litt. Da tar vi oss en bytur eller besøker venner og familie.
Har fått mange nye venner igjennom barna. Har en skolegutt og en barnehagegutt, og man blir etterhvert godt kjent med andre foreldre. :)

Jeg også. Bor et stykke utenfor sentrum, smal vei som bare innimellom er plass til to biler og folk kjører som svin, så jeg er jo livredd for å kjøre bil med henne baki, så kommer meg ingen steder :( Kjenner ingen her så er ganske ensomt ja :( Treffer venninnene mine innimellom og da kjører jeg 20 min ekstra rundt fjellet, men jeg har en del smerter osv så ikke alltid jeg orker å kjøre heller.

Prøver å lage avtaler et par ganger i uka, men hvis det er hver dag blir det for mye for både mor og barn. Har funnet meg noen andre i permisjon via termingruppe på facebook. Vet ikke om vi kommer til å ha kontakt utover permisjonsåret, men syns det er trivelig å treffe noen andre voksne av og til også som er i samme situasjon :) Tenker det kan bli koselig for barna når de kan begynne å leke sammen også. Kanskje du kan finne noen i nærheten på samme måte? Lett å bli trøtt hvis du bare går hjemme

Var ganske ensomt når jeg fikk mitt første barn. Nytt sted og kjente ingen. Men prøvde å komme ut og trille turer hver dag.

Andre barnet var det bedre. Hadde en nabo som fikk barn samtidig så vi var mye sammen.

Nå har jeg mange venner og kolleger som kommer på besøk eller vi treffes ute på café iblant.
Men det har vært mye med 3 barn så det er absolutt ikke kjedelig. Dagene bare flyr..Nå prioriterer jeg å hvile og sove en stund når babyen sover, men selvfølgelig er der gøy å komme ut og treffe venner iblant.

Er også litt ensom for tiden. Alle vennene mine her er borte å studerer, og mannen kommer ikke hjem før 20.00. Har to barn, så får jo tiden til å gå. Men savner å snakke med voksne innimellom. Vurderer å reise på besøk til mamma. Der har jeg flere venner som også har permisjon. Men mannen har ikke lyst til at vi skal reise bort uten han :p
Du må vertfall bare nyte den tiden du får sove lenge, og kose i senga med lille. Og en tur ut i frisk luft gjør underverk for en trøtt og sliten kropp. Er jo slitsomt å gjøre akkurat det samme hver dag, uten at det skjer noe. Man må nesten bare tvinge seg selv ut døra, så er det ikke så stort et ork som en trodde likevell :)

Har det på samme viset her. All min familie og meste parten av mine gode venner bor minst 1 1/2 time unna og jeg har ikke lappen. Samboer er veldig mye på jobb om dagen pga uværet. Han er maskinfører så det er mye ut å rydde snø nå. Dessuten er det jo hannes hjemplass vi bor på så han har både familie og venner her. Er jo godt for både han og meg med et sosialt liv. Men føles litt som om mitt er blitt tilsidesatt siden jeg allikevel ikke har noen plass og dra :p

Man kan bli små tussete av og bare trø her hjemme. Har ikke vært på trilletur heller på 3 uker pga kulde, storm og i tillegg har både jeg og prinsessa vært forkjøla. Nå har vi dåp neste helg så da skal jeg suge til meg godt med sosial næring. ;)

Vi står opp alt fra kl8-10. Hadde noen dager der jeg følte meg veldig ensom og det ble liksom litt for mye rutine. Prøver å planlegge noe kjekt dagen etter, når jeg føler det slik.
Du er ikke alene om å føle deg ensom i alle fall. Ville kontaktet lege om du føler det går over i depresjon da. Har ofte dager selv der jeg ikke vil finne på noe da. Men prøver å nyte "late" dager hjemme og:)

Jeg har verdens herligste datter og hun er veldig snill, men...

Føler meg litt ensom om dagene. Blir også sliten selvom det skjer lite. Av og til orker jeg ikke å treffe andre, setter mobilen i flymodus. Er for trøtt til å være med folk. I allefall på formiddagen, akkurat som om alle på perm står opp 8, det gjør ikke jeg. Sover begge to til 10/11.

Bare føler meg alene av og til..

Ser den, du er ikke den eneste:rolleyes: Men det hjelper å dra på besøk, være med på det som skjer i området og bli kjent med andre som også har barn. Håper det ordner seg for deg, det er vondt å føle seg ensom. Men også veldig normalt og menneskelig, tror alle føler på ensomhet i ny og ne. For meg løsnet det litt da jeg tok initiativet til å bli med på barselgrupper, treff og babysang. Det gir meg masse glede, samt lillegull koser seg når han får være sosial:happy: Lykke til!

Back
Topp