Noen andre

Chanti93

Glad i forumet
Julilykke 2023
som har fått beskjed av legen at de maks kan gå opp 6 kg i svangerskapet? Den beskjeden har i hvert fall jeg fått og er skikkelig nervøs. For med nr 1. veide jeg 65 ved svangerskapetsstart og veide til slutt 95. Og jeg bare føyk opp i vekt og vil liksom ikke det denne gangen for vil bli tynn igjen :S Evt hvis det er noen andre her så kan vi motivere hverandre? :D

Oi. Jeg er så redd for å få beskjed om at jeg ikke kan ditt eller ikke kan datt, eller at jeg er overvektig, ikke kan legge på mer enn det og det.. Jeg er veldig sensitiv for akkurat slik da men.. ;/ Ligger på grensa mellom normalvektig og overvektig sånn i følge bmikalkulatorer, selv om man ikke skal bry seg så mye om dem da. Jeg gikk opp 25, kg sist og nå er startvekta 10 kg tyngre enn sist. Så mitt mål nå er å ikke gå opp mer enn 10kg denne gangen :)

Oi. Jeg er så redd for å få beskjed om at jeg ikke kan ditt eller ikke kan datt, eller at jeg er overvektig, ikke kan legge på mer enn det og det.. Jeg er veldig sensitiv for akkurat slik da men.. ;/ Ligger på grensa mellom normalvektig og overvektig sånn i følge bmikalkulatorer, selv om man ikke skal bry seg så mye om dem da. Jeg gikk opp 25, kg sist og nå er startvekta 10 kg tyngre enn sist. Så mitt mål nå er å ikke gå opp mer enn 10kg denne gangen :)
Ja min startvekt er 35 kg mer enn sist. Så er litt ille. Vil helst se at jeg ved god kostendring går ned i vekt i svangerskapet. Jeg spiser sunt fra før av men må lære meg å spise mer enn 1 gang om dagen og i dag har jeg spist 2 ganger til nå. Og hadde allerede gått opp 3 kg, men nå har jeg gått ned igjen de 3 kg og håper dette er starten på ett nytt og tynnere liv. Er redd for å overskride den maks 6 kg vektøkningen for blir vanskeligere å gå ned igjen da :S

Har ikkje vert hos lege ennå, men eg er jo overvektig, så eg bør jo gå minst mulig opp i svangerskapet. Men i begge dei to forrige gjekk eg opp 23-25 kg. Hadde veldig mykje vatn i kroppen på slutten. Visst eg ikkje går opp meir enn 10 kg, så skal eg vere fornøyd med det!!

Eg vil prøve å vere aktiv, og det burde eg vore meir no, før bl setter igang, men det var den mangelen på energi då...

Sent from my iPhone using BV Forum

Da er vi flere her. Jeg gikk opp 35kg med snuppa og hu kom i uke 34 så hadde nok lagt på meg mer om jeg hadde gått til termin som var i slutten av august.
Jeg har gått ned 15kg av de så jeg ligger på 20kg + når dette svangerskapet begynner.
Har gått ned 1,5kg siden jeg fant ut at jeg er gravid da, absolutt ingen godis el brus. Må bare ned i vekt på en okey måte før jeg legger på meg igjen. Så her skal jeg prøve på max 10kg til termin

Jeg er 6 kg lettere nå enn da jeg var gravid første gang. Da gikk jeg opp 13 kg, 19 kg rant av 4 uker etter fødsel. Jeg fikk bare mye vann fi kroppen, spydde jo bare, så fett var det ikke. Jeg har noen kg for mye, men ikke noe jeg Jar noe problem med.

Da er vi flere her. Jeg gikk opp 35kg med snuppa og hu kom i uke 34 så hadde nok lagt på meg mer om jeg hadde gått til termin som var i slutten av august.
Jeg har gått ned 15kg av de så jeg ligger på 20kg + når dette svangerskapet begynner.
Har gått ned 1,5kg siden jeg fant ut at jeg er gravid da, absolutt ingen godis el brus. Må bare ned i vekt på en okey måte før jeg legger på meg igjen. Så her skal jeg prøve på max 10kg til termin
Ja er det jeg tenker også. At jeg bør gå ned en del før jeg legger på meg. For vil holde meg under 100 :P Kommer til å bli tøft og trener litt smått for å få gå ned i vekt mer. Men har gått ned 3 kg de siste dagene bare på å spise mer regelmessig noe som er bra :) Men må ned en del til så tenker jeg skal begynne med litt små jogging :) så tenker jeg at jeg kan holde de kg borte så lenge som mulig :)

Ja er det jeg tenker også. At jeg bør gå ned en del før jeg legger på meg. For vil holde meg under 100 :p Kommer til å bli tøft og trener litt smått for å få gå ned i vekt mer. Men har gått ned 3 kg de siste dagene bare på å spise mer regelmessig noe som er bra :) Men må ned en del til så tenker jeg skal begynne med litt små jogging :) så tenker jeg at jeg kan holde de kg borte så lenge som mulig :)

Heldig du er som kan jogge osv. Jeg skal prøve så smått å trene litt på senteret, men nå orker jeg ingenting på kvalme og svimmelhet. I forrige svangerskap fikk jeg ekstrem bekkenløsning som begynte i uke 16

Heldig du er som kan jogge osv. Jeg skal prøve så smått å trene litt på senteret, men nå orker jeg ingenting på kvalme og svimmelhet. I forrige svangerskap fikk jeg ekstrem bekkenløsning som begynte i uke 16
Jeg fikk kun bekkenløsning ETTER fødselen med nr 1 og sliter tidvis med det nå men ikke super ille. Har ekstrem svangerskapskvalme men tar tabletter for å forhindre oppkast. så tenker at nå må jeg komme litt i form. Vet ikke om jeg orker å jogge den lille runden jeg har tenkt meg men må bare prøve :D Har ikke mulighet til treningssenter siden jeg er delvis alene med dattera mi og er student ved siden av uten lappen eller bil så må bare gjøre det beste jeg kan :)

som har fått beskjed av legen at de maks kan gå opp 6 kg i svangerskapet? Den beskjeden har i hvert fall jeg fått og er skikkelig nervøs. For med nr 1. veide jeg 65 ved svangerskapetsstart og veide til slutt 95. Og jeg bare føyk opp i vekt og vil liksom ikke det denne gangen for vil bli tynn igjen :S Evt hvis det er noen andre her så kan vi motivere hverandre? :D

Jeg regner med å få høre noe sånt ja :confused:
Har lenge slitt med vekta, og tok det opp med legen før vi skulle starte prøvinga.
Han mente at jeg kanskje burde ta av meg 10 kg. før svangerskapet, og det klarte jeg også.. Meeeen.... Klarte å legge på meg nesten alt igjen før det klaffa nå :oops:
Så nå må jeg være veldig forsiktig med hva jeg putter i meg fremover.
Er bare 4 uker inn i svangerskapet å allerede kjennes det ut som jeg er sulten med en gang jeg har spist :confused:

Ja min startvekt er 35 kg mer enn sist. Så er litt ille. Vil helst se at jeg ved god kostendring går ned i vekt i svangerskapet. Jeg spiser sunt fra før av men må lære meg å spise mer enn 1 gang om dagen og i dag har jeg spist 2 ganger til nå. Og hadde allerede gått opp 3 kg, men nå har jeg gått ned igjen de 3 kg og håper dette er starten på ett nytt og tynnere liv. Er redd for å overskride den maks 6 kg vektøkningen for blir vanskeligere å gå ned igjen da :S
Prøv å spise hver 3 time. Sett alarm på tlf etter hvert vil du komme inn i en fast rytme :) hilsen ei som har nylig tatt av over 20 kg :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - ? Venter på TR eller positiv test

Prøv å spise hver 3 time. Sett alarm på tlf etter hvert vil du komme inn i en fast rytme :) hilsen ei som har nylig tatt av over 20 kg :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - ? Venter på TR eller positiv test
Har du noen flere tips? :) Vet som gravid burde man ikke slanke seg men skaffe en ordentlig sunn livsstil er jo ikke å slanke seg :D

Jeg regner med å få høre noe sånt ja :confused:
Har lenge slitt med vekta, og tok det opp med legen før vi skulle starte prøvinga.
Han mente at jeg kanskje burde ta av meg 10 kg. før svangerskapet, og det klarte jeg også.. Meeeen.... Klarte å legge på meg nesten alt igjen før det klaffa nå :oops:
Så nå må jeg være veldig forsiktig med hva jeg putter i meg fremover.
Er bare 4 uker inn i svangerskapet å allerede kjennes det ut som jeg er sulten med en gang jeg har spist :confused:
ja er kjipt det å gå ned forså å gå opp igjen. jeg har 35 kg å må bli kvitt for å være der jeg var før jeg fikk barn så :S

Har lagt på meg alt fra 13-25 kg med mine og aldri hørt noe galt om det..
Med ett par av mine har jeg bikka over 90 såeh ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp