Nyskjerrig på hvor mange av oss som er studenter. Selv planlegger jeg å kombinere barseltiden med skriving av masteroppgave
Barnefar har fast jobb, så tenker å makse hans pappaperm
Barnefar har fast jobb, så tenker å makse hans pappaperm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg har ikke jobb så har ikke rett på foreldrepenger, MEN her kommer det en tvist. For siden man ikke har hatt fast inntekt de siste 6 mnd før fødsel så har man mest sannsynlig rett på engangsstønad (per 2020 på rett over 80 000) og siden vi er studenter så har vi rett på foreldrestipend i tilleggMin samboer er også i full jobb så planen min er at han kan makse sin foreldrepermisjon samtidig som jeg skal jobbe med skolearbeid hjemmefra.
Jeg har ikke jobb så har ikke rett på foreldrepenger, MEN her kommer det en tvist. For siden man ikke har hatt fast inntekt de siste 6 mnd før fødsel så har man mest sannsynlig rett på engangsstønad (per 2020 på rett over 80 000) og siden vi er studenter så har vi rett på foreldrestipend i tilleggMin samboer er også i full jobb så planen min er at han kan makse sin foreldrepermisjon samtidig som jeg skal jobbe med skolearbeid hjemmefra.
Leste litt på lånekassen og det her stussa jeg litt over. Så vi får ikke foreldrestipendet når far mottar foreldrepenger? Ender vi ikke opp med å kun få engangsstønaden da? (bortsett fra de 6 ukene etter fødsel)
Samme som meg da!Jeg er også student og holder nå på med å fullføre første året i master, så har 1 år igjen av masteren etter permisjonen.
Akkurat det samme vi tenker å gjøre!Sniker litt med hvordan vi har gjort det med nov 19 baby.
Jeg tok kun de ukene rundt fødsel som ordentlig permisjon, og startet opp igjen studiet etter jul, så tar jeg høsten på nytt, kunder faget jeg mangler før bacheloren r godkjent da.
Siden jeg ikke har rett på foreldrepenger har jeg krav på engangsstønad, men siden jeg oppfyller aktivitetskravet ved å studere har far krav på hele foreldrepengeperioden i tillegg.
Han har 49% perm i hele 2020 fordi da får jeg hele studielånet, kravet er under 50% perm for far, har han 50% eller mer blir det gradert omgjøring til foreldrestipend
. Når forteller dere skolen at dere er gravid og skal ha permisjon? Jeg er nå snart 11 uker og har ikke informert skolen eller min veileder enda, da jeg tenker det fortsatt er for tidlig å si det.Jeg har avtalt møte med studieveileder i morgen (jeg er selv 9+5). Tenker bare at det er greit å vite hva jeg må forholde meg til så tidlig som muligSorry hvis jeg spørr om dumme spørsmål, men er helt blank på det meste når det gjelder graviditet og hva som må gjøres. Når forteller dere skolen at dere er gravid og skal ha permisjon? Jeg er nå snart 11 uker og har ikke informert skolen eller min veileder enda, da jeg tenker det fortsatt er for tidlig å si det.