Noen andre studenter her?

Høstblomst

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
September To Remember 2022
Nyskjerrig på hvor mange av oss som er studenter. Selv planlegger jeg å kombinere barseltiden med skriving av masteroppgave
Barnefar har fast jobb, så tenker å makse hans pappaperm☺️

Jeg er også student + vikarjobbing på skole. Skal skrive bachelor nå i vår, og har igjen ett år av studiet fra høsten.
Spent på hvordan det blir med nok opptjente penger til foreldrepenger og pappapermen..

Tenker at fordelen er det at som student så har man en friere arbeidsdag enn noen i en fulltidsjobb, og da kan barnet være mer med begge foreldrene kontra hva som ville vært hvis begge var i fulltidsjobb‍♀️
Masse lykke til med bachelor!

Jeg er også student! Skal gå siste året av en ganske krevende bachelorutdanning fra høsten av, vet ikke heeeeelt hvordan det skal gå men.. Hører til i novembergruppa :) Har ikke helt skjønt hva som er lurest å gjøre ang. foreldrepenger/stipesnd (samboer er i full jobb), noen som har tenkt noe rundt dette?

Jeg har ikke jobb så har ikke rett på foreldrepenger, MEN her kommer det en tvist. For siden man ikke har hatt fast inntekt de siste 6 mnd før fødsel så har man mest sannsynlig rett på engangsstønad (per 2020 på rett over 80 000) og siden vi er studenter så har vi rett på foreldrestipend i tillegg☺️ Min samboer er også i full jobb så planen min er at han kan makse sin foreldrepermisjon samtidig som jeg skal jobbe med skolearbeid hjemmefra.

Jeg er student og har en mann som jobber på sjøen, så jeg må ta ut permisjon fra studiene.. litt usikker på det praktiske enda.. Godt å høre vi er flere:)

Jeg er også student. Jeg skriver masteroppgave nå og er ferdig med studiene juni i år:)

Så deilig å bli ferdig med graden deres før den lille kommer da da må det bli ekstra digg i høst!

Jeg er student, har praksis når jeg har termin så skal nok ta et år permisjon i fra studiet og plukke det opp igjen om et år :)

Jeg har ikke jobb så har ikke rett på foreldrepenger, MEN her kommer det en tvist. For siden man ikke har hatt fast inntekt de siste 6 mnd før fødsel så har man mest sannsynlig rett på engangsstønad (per 2020 på rett over 80 000) og siden vi er studenter så har vi rett på foreldrestipend i tillegg☺️ Min samboer er også i full jobb så planen min er at han kan makse sin foreldrepermisjon samtidig som jeg skal jobbe med skolearbeid hjemmefra.

Ahh, skjønner! Lurt!

Jeg hadde store planer om å søke meg inn på et deltidsstudie ved siden av jobb fra høsten av. Fristen er 1. mars, så jeg kommer nok fortsatt til å søke, i tilfelle spiren ikke skulle holde hele veien. Men tror jeg må utsette det et år dersom det skulle gå bra dette:)

Leste litt på lånekassen og det her stussa jeg litt over. Så vi får ikke foreldrestipendet når far mottar foreldrepenger? Ender vi ikke opp med å kun få engangsstønaden da? (bortsett fra de 6 ukene etter fødsel)

Vedlegg

• Screenshot_20200221_140644_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200221_140644_com.android.chrome.jpg
    26,2 KB · Visninger: 13
Leste litt på lånekassen og det her stussa jeg litt over. Så vi får ikke foreldrestipendet når far mottar foreldrepenger? Ender vi ikke opp med å kun få engangsstønaden da? (bortsett fra de 6 ukene etter fødsel)

Ja, det stemmer! Man får da stipend og lån som vanlig.

Jeg er også student og holder nå på med å fullføre første året i master, så har 1 år igjen av masteren etter permisjonen.

Jeg er også student og holder nå på med å fullføre første året i master, så har 1 år igjen av masteren etter permisjonen.
Samme som meg da! :-) skal skrive 60 poengs master, så skal forsøke å kombinere det med barseltid

Sniker litt med hvordan vi har gjort det med nov 19 baby.
Jeg tok kun de ukene rundt fødsel som ordentlig permisjon, og startet opp igjen studiet etter jul, så tar jeg høsten på nytt, kunder faget jeg mangler før bacheloren r godkjent da.
Siden jeg ikke har rett på foreldrepenger har jeg krav på engangsstønad, men siden jeg oppfyller aktivitetskravet ved å studere har far krav på hele foreldrepengeperioden i tillegg.
Han har 49% perm i hele 2020 fordi da får jeg hele studielånet, kravet er under 50% perm for far, har han 50% eller mer blir det gradert omgjøring til foreldrestipend

Sniker litt med hvordan vi har gjort det med nov 19 baby.
Jeg tok kun de ukene rundt fødsel som ordentlig permisjon, og startet opp igjen studiet etter jul, så tar jeg høsten på nytt, kunder faget jeg mangler før bacheloren r godkjent da.
Siden jeg ikke har rett på foreldrepenger har jeg krav på engangsstønad, men siden jeg oppfyller aktivitetskravet ved å studere har far krav på hele foreldrepengeperioden i tillegg.
Han har 49% perm i hele 2020 fordi da får jeg hele studielånet, kravet er under 50% perm for far, har han 50% eller mer blir det gradert omgjøring til foreldrestipend
Akkurat det samme vi tenker å gjøre! :-) bare at vi tenker at partneren min tar full perm og jeg heller ender opp med litt mer i studielån.

Sorry hvis jeg spørr om dumme spørsmål, men er helt blank på det meste når det gjelder graviditet og hva som må gjøres :facepalm:. Når forteller dere skolen at dere er gravid og skal ha permisjon? Jeg er nå snart 11 uker og har ikke informert skolen eller min veileder enda, da jeg tenker det fortsatt er for tidlig å si det.

Sorry hvis jeg spørr om dumme spørsmål, men er helt blank på det meste når det gjelder graviditet og hva som må gjøres :facepalm:. Når forteller dere skolen at dere er gravid og skal ha permisjon? Jeg er nå snart 11 uker og har ikke informert skolen eller min veileder enda, da jeg tenker det fortsatt er for tidlig å si det.
Jeg har avtalt møte med studieveileder i morgen (jeg er selv 9+5). Tenker bare at det er greit å vite hva jeg må forholde meg til så tidlig som mulig:-) så slipper jeg å stresse med det senere i svangerskapet.

Back
Topp