Noen andre som

StorkNebb

Elsker forumet
drar rundt på helsekortet for gravide? Tar jo litt plass i vesken da...

Fastlegen sa på første kontroll (i uke 12) at jeg skulle ha det med meg overalt i tilfelle noe skulle skje..
Men etterhvert som jeg har snakket med andre, er det nesten ingen andre enn meg som har fått denne beskjeden..

Hva gjør dere?

jeg har det med over alt men det er fordi jeg har opplevd flere av pasientene(de gravide) som ikke har hatt det med seg når de skal til legen. 

hmm... har ikke hatt det til nå, utenom de dagene jeg har vært hos JM eller GYN...
men kanskje det ikke er så dumt å ha det i vesken [:)][;)]
man vet jo aldri...

Hva jeg gjør? Leter etter helsekortet mitt....[X(]

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Den ligger i nattbordskuffen og støver ned!

Tar den fra iløpet av januar tenker jeg og legger den i baggen[;)] Tar den selvfølgelig med på kontroller da[8D]

Der ligger nok mitt og[&:] Legen har ikke sagt annet til meg enn at d skal være med ved kontroller og evt andre lege besøk.... Og sef opp på KK.. Hmmm....

Har kjøpt en søt plastperm som jeg har den og blodprøvesvarene mine i, og det ligger på kommoden i gangen. Ellers glemmer jeg den på kontroller[8D]

ligger i veska, sammen med innkallelser og alt mulig i ei plast-lomme..
ikke fordi jeg har så stort behov for å ha de med rundt, fordi de MÅ være i veska om jeg skal få de med meg når jeg skal på noe som jeg må ha de med..

om de havner på bordet, så bare forsvinner de[8D]

sånn er det å være surrete[:D]

Har min liggende slik at sambo vet av den.. utenom det så har jeg den med når jeg skal på kontroll, til legen eller vet vi skal på "lang" tur over flere dager.. blir sikkert å ha den i bagen etterhvert..

jeg har alt i veska i en plastlomme.. så jeg ikke glemmer det..

Hei, som en erfaren mamma , så har jeg lyst til å fortelle alle vordende mammaer ang viktigheten , av å alltid ha med seg helsekortet i veska. uansett hvor du skal !  Hodet på babyene fester seg som regel ikke før ide siste ukene før fødsel, om vannet skulle gå før dette skjer, så er det veldig viktig å legge seg rett ned, uansett hvor man er!  pga navlesnorfremfall! Dette er farlig, dvr navlesnoren legger seg foran åpningen og vil da gjøre så babyen blir kvalt!. . . noe som selvf er helt forferdelig , !! noen dødfødsler skjer pga dette!  ønsker ikke å skremme noen, men påpeke viktigheten med helsekortet ,alltid med seg. så om man må legge seg n ed midt på gata,! få ringt ambulanse(trenger vel ikke si at mobil bør være med om man skal ut alene!)    dette har jeg fått høre av legen flere ganger , kan jo også nevne at jeg har hatt tidlig vannavgang 6 ganger, av mine åtte barn, ikke unormalt ! damer ![;)]

Det ligger i veska mi!

Der har det ligget siden vi dro på ferie tidligere i sommer. Fikk det fylt ut før vi dro utenlands med beskjed om å alltid ha det med meg. Beskjeden var jo ment for ferien, men jeg har det bare liggende i veska så vet jeg hvor det er og slipper å tenke på å huske å ta det med.

Veska mi har jeg jo alltid med meg!

Og ja, det tar litt plass, men i veska mi fungerer det også som en slags romdeler, he he, så det går så greit så! [:D] 

ORIGINAL: nimamma

Hei, som en erfaren mamma , så har jeg lyst til å fortelle alle vordende mammaer ang viktigheten , av å alltid ha med seg helsekortet i veska. uansett hvor du skal !  Hodet på babyene fester seg som regel ikke før ide siste ukene før fødsel, om vannet skulle gå før dette skjer, så er det veldig viktig å legge seg rett ned, uansett hvor man er!  pga navlesnorfremfall! Dette er farlig, dvr navlesnoren legger seg foran åpningen og vil da gjøre så babyen blir kvalt!. . . noe som selvf er helt forferdelig , !! noen dødfødsler skjer pga dette!  ønsker ikke å skremme noen, men påpeke viktigheten med helsekortet ,alltid med seg. så om man må legge seg n ed midt på gata,! få ringt ambulanse(trenger vel ikke si at mobil bør være med om man skal ut alene!)    dette har jeg fått høre av legen flere ganger , kan jo også nevne at jeg har hatt tidlig vannavgang 6 ganger, av mine åtte barn, ikke unormalt ! damer ![;)]

Det er lurt å ha med seg helsekortet uansett! Skjer det en ulykke så finner de raskere ut at en er gravid og kan fokusere på å redde både barn og mor. Ha alle viktige opplysninger med deg hvor enn du går, så er du litt sikrere om noe skulle skje. For som nimamma sier så kan det jo hende at en plutselig må inn på sykehus og da kan man spare verdifull tid på å ha helsekortet med opplysningene om deg!

jeg har det med, så om noe skulle skje, så vet folk at jeg er gravid. nesten viktigst før det vises :D
mener jeg leste det et sted, så har jeg bare det liggende i veska. veldig greit.

har det med meg i veska overalt [:)]

Jeg har det ikke i veska, men i bilen.. Skulle sikkert hatt det med meg til en hver tid, men da må jeg i allefall kjøpe en mindre perm å ha det i...

Back
Topp