Noen andre som skal gå på albyl e?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg skal gå på albyl e fra uke 12 på grunn av tidligere svangerskapsforgiftning, men lurer litt på om de mener uke 12 som i 12+0 eller 11+0? Jeg tenker at uke 12 er fra 12 fullgåtte uker altså 12+0, men vet at mange sier de er i uke 12 fra 11+0 så fa ble jeg litt usikker.

Jeg skal også på albyl-e fra uke 12 pga risiko for svangerskapsforgiftning. Har blitt innkalt til svangerskapskontroll når jeg er 11+5, regner med at jeg får beskjed da om når jeg skal starte å ta medisinen.

Jeg skal gå på albyl e fra uke 12 på grunn av tidligere svangerskapsforgiftning, men lurer litt på om de mener uke 12 som i 12+0 eller 11+0? Jeg tenker at uke 12 er fra 12 fullgåtte uker altså 12+0, men vet at mange sier de er i uke 12 fra 11+0 så fa ble jeg litt usikker.
Uke 12 er 12+0 ja :)
Ganske forvirrende med ukene, men jeg snakket med jordmor, og når de snakker om uker, så er det fullgåtte ikke hvilken uke man går inn i :)

Uke 12 er 12+0 ja :)
Ganske forvirrende med ukene, men jeg snakket med jordmor, og når de snakker om uker, så er det fullgåtte ikke hvilken uke man går inn i :)
Da vet vi det! Skal nok til legen før den tiden, så kan uansett spør igjen, men ja.

Da jeg var på ultralyd sist når det endte i MA så sa jordmor hun syntes det var rart å vente til uke 12 siden om man fikk sf eller ikke ble jo bestemt ved dannelsen av morkaken, så hun mente at man burde begynne før den ble dannet. Legen min dobbeltsjekket med gynekolog på sykehuset som sa uke 12 var riktig og jeg har sjekket selv også at det står det at studier viser at albyl e ikke har en effekt før eller senere enn uke 12.

Kjenner litt på utålmodigheten fordi jeg føler jeg burde begynne nå selv om det står at det ikke har en effekt før :oops:

Jeg går på både fragmin sprøyter og albyl-e fra påvist graviditet grunnet fare for blodpropp (har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning tidligere).

Jeg har stått på Albyl-E siden mensstart (har hatt IVF-behandling) grunner 3 MA’er.
Dere som har fått Albyl-E for å forhindre svangerskapsforgiftning, hvor lenge skal dere stå på det? Hele svangerskapet?

Jeg har stått på Albyl-E siden mensstart (har hatt IVF-behandling) grunner 3 MA’er.
Dere som har fått Albyl-E for å forhindre svangerskapsforgiftning, hvor lenge skal dere stå på det? Hele svangerskapet?
Jeg tror det er hele svangeskapet:-)

Jeg har også gått på albylE før svangerskapet grunnet gjentatte MA'er, men lurer nå på hvor lenger jeg skal gå på det.

Gikk på progesteron også, men det sluttet jeg med ved uke 12.

Jeg har også gått på albylE før svangerskapet grunnet gjentatte MA'er, men lurer nå på hvor lenger jeg skal gå på det.

Gikk på progesteron også, men det sluttet jeg med ved uke 12.
Klinikken har sagt at jeg kan ta opp hele boksen, trenger ikke trappe ned heller. Men om andre går på den hele svangerskapet så kunne jeg tenkt meg det samme. Har vel tabletter til uke 25 ca.

Fra uke 12 i hvert fall, men tror kanskje man bare skulle gå på det frem til uke 37 på grunn av økt blødningsfare under fødsel/keisersnitt, men husker ikke helt.

Back
Topp