Noen andre som også har morkaka på framre vegg?

MomToBe❤️

Andre møte med forumet
Var på ordinær ultralyd nå på tirsdag som var. Der blei det konstatert med at jeg har morkaka liggende på framre vegg å blir som en støtdemper mot spark. Jeg er idag 19 uker å 5 dager gravid med en liten jente ❤️ dette er mitt første barn.

Men det jeg lurer på er når kjente dere liv? Jeg har i flere uker nå kjent «bobling» å som om noen driver å popper popcorn der inne MEN det varierer VELDIG! Noen dager kjenner jeg det MASSE, men så plutselig går det over å jeg kjenner ikke noe på flere dager.. dette gjør meg selvsagt utrolig bekymret! Har nå ikke kjent noe siden onsdags kveld, men har dopler så jeg vet at hun er der!

Har også morkaken framme, andregangs. Begynte å kjenne liv 18+0, varierer veldig hvor mye jeg kjenner. Det kommer an på babyens bevegelse, søvnmønster og hvilken vei den gjør bevegelsene sine. Om alt så fint ut på ultralyd ville jeg ikke bekymret meg særlig :happy::Heartred Men blir definitivt deilig når det blir harde spark man kjenner hver dag!

Var på ordinær ultralyd nå på tirsdag som var. Der blei det konstatert med at jeg har morkaka liggende på framre vegg å blir som en støtdemper mot spark. Jeg er idag 19 uker å 5 dager gravid med en liten jente ❤️ dette er mitt første barn.

Men det jeg lurer på er når kjente dere liv? Jeg har i flere uker nå kjent «bobling» å som om noen driver å popper popcorn der inne MEN det varierer VELDIG! Noen dager kjenner jeg det MASSE, men så plutselig går det over å jeg kjenner ikke noe på flere dager.. dette gjør meg selvsagt utrolig bekymret! Har nå ikke kjent noe siden onsdags kveld, men har dopler så jeg vet at hun er der!
Har morkaka på bakre vegg, dette er min tredje. Men med første hadde jeg fremme, tok tid før jeg kjente ordentlige bevegelser. Sikkert ikke ordentlig før ute i uke 21-22 mener jeg, annet enn sånn svakt du beskriver. Og siden det også er din første, er det normalt det tar lengre tid. Du vil nok begynne å kjenne mer om noen få uker :happy:

Jeg har også fremme. 19+4 i dag. Jordmor sa at jeg ikke måtte bli bekymret hvis jeg ikke kjente liv før uke 21-23, veldig normalt at det tar litt lenger tid når du er første gang og morkake foran :) Har som deg kjent litt bobling og kiling, men ingen spark enda.

Jeg har også på fremre, 19+4 med tredje barnet. Jeg kjenner noe, men det er ikke så veldig hardt eller ofte. På ultralyd i går så vi at babyen tok en salto og snudde seg helt om, men jeg kjente ingenting.

Begge mine (venter tvillinger) er på bakre vegg, men jordmor sa at det uansett ikke er før i uke 27 og videre at man «skal» kjenne spark og at de får et mønster/rutine på det.

Her får jeg «tilsnakk» fra magen ved host og nys :hilarious:

Jeg har også morkaka foran, og begynte å kjenne bobler som ikke kan være noe annet enn spark 18+0. Har kjent det nesten daglig, men veldig svakt siden det. Er 19+2 i dag :Heartred

Har også morkaka foran. Kjente små bobler fra uke 18/19, men første skikkelige spark 20+4. kjenner bevegelse hver dag, men ikke harde spark. Er som det blir litt «dempet» av morkaken.

Har morkaka på fremre vegg denne gangen også. Har hatt det i de tre siste svangerskapene, dette er nummer 6. Jeg kjenner liv (16+4), men det er lite og veldig svakt ift de andre svangerskapene. På privat tul sa jm at det er forskjellig tykkelser også på morkaker, og jeg har visst ei tjukk ei :angelic:

Har også morkaken framme, andregangs. Begynte å kjenne liv 18+0, varierer veldig hvor mye jeg kjenner. Det kommer an på babyens bevegelse, søvnmønster og hvilken vei den gjør bevegelsene sine. Om alt så fint ut på ultralyd ville jeg ikke bekymret meg særlig :happy::Heartred Men blir definitivt deilig når det blir harde spark man kjenner hver dag!
Takk for svar! Jeg kjenner absolutt INGENTING, er 20 uker imorgen. Men da vi var på ultralyd nå tirsdag som var, så vi en utrolig aktiv baby! Jordmor sleit med å få brae bilder alt så perfekt ut! Men kjenner jeg er lei av å vente på at jeg skal kjenne liv..

Jeg har også fremme. 19+4 i dag. Jordmor sa at jeg ikke måtte bli bekymret hvis jeg ikke kjente liv før uke 21-23, veldig normalt at det tar litt lenger tid når du er første gang og morkake foran :) Har som deg kjent litt bobling og kiling, men ingen spark enda.
Klarer snart ikke vente mer!

Jeg har også morkake fremme, dette er nr.2 og jeg kjente liv fra ca uke 14. Med nr.1 hadde jeg morkaka på bakre vegg og jeg kjente ikke noe før i uke 18.

Har morkaka på fremre vegg denne gangen også. Har hatt det i de tre siste svangerskapene, dette er nummer 6. Jeg kjenner liv (16+4), men det er lite og veldig svakt ift de andre svangerskapene. På privat tul sa jm at det er forskjellig tykkelser også på morkaker, og jeg har visst ei tjukk ei :angelic:
gratulerer med nummer 6 <3 så spennende! Jeg synes det er skikkelig nervepirrende å stressende at jeg fortsatt ikke kjenner noe liv. MEN dette er som sagt min første å med morkaka framme enda, så prøver å smøre meg med tålmodighet. Visste ikke at det var forskjellige tykkelser på morkaka nei! Da lærte jeg noe nytt nå :D hehe

gratulerer med nummer 6 <3 så spennende! Jeg synes det er skikkelig nervepirrende å stressende at jeg fortsatt ikke kjenner noe liv. MEN dette er som sagt min første å med morkaka framme enda, så prøver å smøre meg med tålmodighet. Visste ikke at det var forskjellige tykkelser på morkaka nei! Da lærte jeg noe nytt nå :D hehe
Tusen takk :HeartredJeg stressa også så mye med det at jeg tok en ekstra privat ul :bag: Jm sa dette er helt normalt, så jeg skulle ikke tenke på det. Du har jo vært på OUL og alt så bra ut :Heartred det er ikke før uke 24 mener jeg det er forventa at vi skal kjenne liv hver dag .

Jeg har også morkaken foran og gravid med første barn. Jeg kjente veldig svake bevegelser men var usikker og turte ikke tro på at det var babyen før jeg kjente det første sparket. Det kjente jeg uke 18+2. etter det har jeg kjent spark med 3/4 dagers mellomrom.

Jeg har morkaken foran nå, 19+6 i dag og kjenner ingenting. Hadde OUL 19+2 og alt stod bra til. I første svangerskap kjente jeg ting fra uke 18, så blir litt utålmodig nå. Skal bli godt å få litt feedback, men leser også at det ikke er å forvente før 20-22, kanskje seinere.

Jeg har hatt bak på di sist to, men med første hadde jeg fremme og det var utrolig stor forskjell med tanke på spark. Men husker ikke når jeg kjente spark første gang med første da. Men føltes ut som hun sparket i ei pute hele tiden. Helt noe annen da den er bak. Så mye mer romstrering

Back
Topp