Selv kjenner jeg at jeg blir veldig sliten, men samtidig er det godt med langhelgene
Noen andre som går eller har gått turnus under graviditet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg går turnus, har 50% svangerskapspenger nå da. Fordi jeg utviklet svangerskapsforgiftning sist så jordmor syntes jeg burde ta det pent. I 100% stilling er det dårlig med langhelger gitt....![]()
Ja det er fordelen med turnusarbeid og redusert stilling, at man kan styre arbeidsmengden litt selv, hvis man har råd og mulighet til detJeg ser sååå fram til å gå 80% igjen, særlig siden jeg vet det ikke er noe problem å få vakter, så kan jeg styre litt selv når jeg trenger fri. Foreldrepengene beregnes jo uansett fra hva jeg faktisk har jobbet![]()
Jobber 80% stilling i 2delt turnus. D vakt 7.30-15
A vakt 14.45-22.30 Før jeg ble gravid jobba jeg en god del ekstra, i perioder over 100% og enkelte perioder 90-100%,ble alltid noen ekstra vakter. Men etter jeg ble gravid makter jeg ikke, har vært en del sykemeldt også pga kvalme og oppkast.
Syntes arbeidshelgene er tyngst. Det å gå aften og dag vakter gjør meg ikke noe, men i helgene er det lavere bemanning, og dermed mer å gjøre. I tillegg har vi legevakts telefon hele helga og sykepleiere må assistere legen om nødvending. Blodprøver, ekg, sying etc.
Ja det er fordelen med turnusarbeid og redusert stilling, at man kan styre arbeidsmengden litt selv, hvis man har råd og mulighet til detJeg merker i hvertfall at det er veldig greit når man har fått barn
![]()
Hvis man tar ekstravakter hver måned og blir sykemeldt har jeg skjønt det at man skal få sykepenger for det du har tjent/jobba de siste mndJeg gleder meg veldig, men der er kanskje ikke så heldig hvis man blir sykemeldt. Usikker på hvordan det fungerer..Får man da lønn kun etter hvor stor stilling man faktisk har? Eller tas det hensyn til hva man har jobbet jevnt?