Noen andre som jobber turnus?

Sommermama

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Selv kjenner jeg at jeg blir veldig sliten, men samtidig er det godt med langhelgene :) Noen andre som går eller har gått turnus under graviditet?

Jobber døgnvakts turnus, funker fint her. Selvfølgelig sliten ettee vakta men belønningeb er mye fri så ville ikke byttet det bort mot tredelt eller dag/kveld som ville vært mitt alternativ

Jeg går turnus som sykepleierstudent i praksis på en kirurgisk avdeling. Elsker langhelgene!! Men kjenner at det kan være veldig tungt innimellom hvis det er travelt og "tunge" pasienter phu! Av og til glemmer sykepleierne at jeg er gravid, og jeg vil jo ikke være den som skylder på graviditeten hele tiden heller. Veldig vanskelig egentlig. Men jeg sier vi såklart ifra hvis jeg ikke vil bli med på ting.
Kjenner jeg er helt ødelagt når jeg kommer hjem da :p Har du noen tips eller?

Jeg jobber 60% turnus med jobb annenhver helg og 40% på kontor. Merker det er en utrolig dårlig kombinasjon for får så lange jobbperioder pga jobb annenhver lørdag og søndag. blir sykt sliten av det og lurer veldig på om jeg kommer til å holde ut helt til sommeren. Prøver å få til langhelg hver 14. dag, så har fri annenhver helg pluss hver mandag.

Jobber 61% natt opprinnelig,men jeg er sykemeldt 50% nå så jobber ikke så mye om dagen..

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
Jeg jobber i utgangspunktet 3 delt turnus i 80% stilling, men går 95% ut mars. Så blir det gjerne litt ekstravakter i tillegg. Har ingen svangerskapsplager med unntak av å være slapp og sliten. Jeg har ikke gitt beskjed om at jeg er gravid enda, men regner med jeg blir å fortsette med min faste stilling så lenge det ikke blir verre.

Jeg går turnus, har 50% svangerskapspenger nå da. Fordi jeg utviklet svangerskapsforgiftning sist så jordmor syntes jeg burde ta det pent. I 100% stilling er det dårlig med langhelger gitt....:(

Jeg går turnus, har 50% svangerskapspenger nå da. Fordi jeg utviklet svangerskapsforgiftning sist så jordmor syntes jeg burde ta det pent. I 100% stilling er det dårlig med langhelger gitt....:(

Jeg ser sååå fram til å gå 80% igjen, særlig siden jeg vet det ikke er noe problem å få vakter, så kan jeg styre litt selv når jeg trenger fri. Foreldrepengene beregnes jo uansett fra hva jeg faktisk har jobbet :-)

Jobber 80% stilling i 2delt turnus. D vakt 7.30-15
A vakt 14.45-22.30 Før jeg ble gravid jobba jeg en god del ekstra, i perioder over 100% og enkelte perioder 90-100%,ble alltid noen ekstra vakter. Men etter jeg ble gravid makter jeg ikke, har vært en del sykemeldt også pga kvalme og oppkast.
Syntes arbeidshelgene er tyngst. Det å gå aften og dag vakter gjør meg ikke noe, men i helgene er det lavere bemanning, og dermed mer å gjøre. I tillegg har vi legevakts telefon hele helga og sykepleiere må assistere legen om nødvending. Blodprøver, ekg, sying etc.

Jobber tredelt turnus på sykehus, tilnærmet 100 %. Elsker jobben min, men blir veldig mye løping og som regel lite tid til matpause, så føler jeg må roe litt ned nå som jeg har flere enn meg selv å tenke på. Men det er ikke lett! Har så og si ingen plager, foruten at jeg har kastet opp hver nattevakt. Heldigvis har jeg ikke hatt mange denne perioden, og sjefen er veldig villig til å la meg slippe natt hvis det ikke blir bedre. Spent på om jeg klarer å holde ut i 100 % hele veien.

Jeg ser sååå fram til å gå 80% igjen, særlig siden jeg vet det ikke er noe problem å få vakter, så kan jeg styre litt selv når jeg trenger fri. Foreldrepengene beregnes jo uansett fra hva jeg faktisk har jobbet :-)
Ja det er fordelen med turnusarbeid og redusert stilling, at man kan styre arbeidsmengden litt selv, hvis man har råd og mulighet til det:) Jeg merker i hvertfall at det er veldig greit når man har fått barn:)

Jobber 80% stilling i 2delt turnus. D vakt 7.30-15
A vakt 14.45-22.30 Før jeg ble gravid jobba jeg en god del ekstra, i perioder over 100% og enkelte perioder 90-100%,ble alltid noen ekstra vakter. Men etter jeg ble gravid makter jeg ikke, har vært en del sykemeldt også pga kvalme og oppkast.
Syntes arbeidshelgene er tyngst. Det å gå aften og dag vakter gjør meg ikke noe, men i helgene er det lavere bemanning, og dermed mer å gjøre. I tillegg har vi legevakts telefon hele helga og sykepleiere må assistere legen om nødvending. Blodprøver, ekg, sying etc.

Helgene kan være tunge ja.. jeg hadde nattevaktshelg sist helg, det tok på :P

Ja det er fordelen med turnusarbeid og redusert stilling, at man kan styre arbeidsmengden litt selv, hvis man har råd og mulighet til det:) Jeg merker i hvertfall at det er veldig greit når man har fått barn:)

Jeg gleder meg veldig, men der er kanskje ikke så heldig hvis man blir sykemeldt. Usikker på hvordan det fungerer..Får man da lønn kun etter hvor stor stilling man faktisk har? Eller tas det hensyn til hva man har jobbet jevnt?

Jeg jobber 100 % turnus på et sykehus. Enda jeg bare er 17 uker på vei, blir jeg veldig sliten i beina. Jeg håper jeg ikke blir helt fullstendig utslitt senere når jeg blir tyngre. Men jeg er bestemt på å holde ut til siste dag før permisjon.

Ja, det er noe av det verste. Jeg har ikke fortalt det til noen på jobb enda. Var litt flaut da jeg måtte gå ut av legevisitten for å sette meg å drikke vann :P

Jeg jobber 80% i 2 delt turnus på sykehjem, men er sykmeldt for øyeblikket. Men skal tilbake i løpet av Mars.

Jeg jobber turnus, men ble tidlig satt inn på dagvakter pga komplikasjoner i svangerskapet. Har også turnus med nattarbeid og det er ikke anbefalt så det var også en av grunnene til at jeg tidlig gikk over til dagtid.

Jeg gleder meg veldig, men der er kanskje ikke så heldig hvis man blir sykemeldt. Usikker på hvordan det fungerer..Får man da lønn kun etter hvor stor stilling man faktisk har? Eller tas det hensyn til hva man har jobbet jevnt?
Hvis man tar ekstravakter hver måned og blir sykemeldt har jeg skjønt det at man skal få sykepenger for det du har tjent/jobba de siste mnd:) har en kollega som kun hadde 21% stilling, men jobba sikkert 80-90% med ekstravakter, og hun fikk sykepenger for alt det hun jobba.

100% 2 delt turnus på sykehjem.. som lærling da :) er slitsomt, men er bestemt på å jobbe så lenge som mulig

Back
Topp