Noen andre som har hatt baby som «hopper over» et hjerteslag?

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Var hos jordmor i går og ble sendt til sykehuset for sjekk etter det ble oppdaget «dobbelslag» i hjertelyden. Aldri hørt noe til det før.

Tok en sånn test på hjertelyd og bevegelser til baby. Den var veldig fin, mye aktivitet. Men med jevne mellomrom hørte du at det var noe rart med hjerteslaget. Derfor ble det tatt en ultralyd sjekk i tillegg. Alle mål så fine ut og kunne ikke se noe på hjertet. Eneste vi så var at rundt ca hvert tiende slag hoppet den over ett. De mente det ikke var noe grunn til bekymring og at det var normalt bare tilfeldig oppdaget.

Har ikke sjekket å googlet så mye for der får en skummle svar[emoji28]. men lurte på om noen andre har opplevd det samme?

Er forresten 38+3
 
Her ble det oppdaget ekstra slag på hjertet etter fødsel. Tok EKG(kort, bare et minutt måling) to dager etter fødsel og da var det mange ekstra slag. Han tok også ultralyd av hjertet og alt så normalt ut. Så tok han EKG(bare et min denne gangen og) en uke senere og da var det færre ekstra slag men fortsatt en del. Så tok han 24-timers EKG når han var 6 uker og da hadde han ikke et eneste ekstra slag på de 24 timene.

I forbindelse med dette så nevnte jordmor at det var vanlig at man kunne høre det med dopler når de lå i magen og at det pleide å gå seg til.

Det er i utgangspunktet ikke noe farlig med ekstra slag og veldig mange har det uten at de vet om det, men de vil finne ut av grunnen da det kan(tror det er veldig skjeldent) være en underliggende årsak.

Tipper du får litt ekstra oppfølgning etter fødsel med kanskje EKG og ultralyd? Så er det ikke umulig at det forsvinner av seg selv når babyen er født :)
 
Jeg var babyen med ekstra slag, har det forsåvidt ennå. Rett og slett litt diskotek i hjerterota som legen sier, ingen underliggende sykdom. Det er relativt vanlig at det går over med tid og det er som regel ikke noe farlig, men de sjekker nok litt ekstra må før termin og etter at baby har kommet. Blir nok ekstra sjekk på hjerterytme på helsestasjon om de første sjekkene ikke viser noe. Som regel går det over etterhvert som ungen vokser opp :)
 
Jeg var på sykehuset pga lite liv og da ble det oppdaget veldig høy puls og ekstraslag på hjertet til lille, tok ctg og snakket med lege. Han sa det var helt normalt og en umodenhet som ville gå seg til. Pulsen er nå normal og de sjekker det etter fødsel også sa han til meg:)
 
Back
Topp