Noen andre som gruer seg til fødselen?

mirzaey

Blir kjent med forumet
Hei!
er det noen som oxo gruer seg til fødselen?
Og hva tenker dere egentlig om den?
jeg gruer meg litt pga smertene og at hvis jeg ikke kommer til å merke at fødselen er i gang.
men det sies at vi kvinner er født til å klare en fødsel med god hjelp fra sin mann/samboer og en jordmor til stede så skal vel alt gå bra?![;)]
 
Det går nok bare bra du! Jordmoren sa til meg at du merker når fødselen er igang uansett! :)
Masse lykke til[:D]
 
Heisan[;)]


Eg eled meg til fødselen[;)] Tenker ikkje så mysje på smertene eg tenker mest på at eg får min lille gutt til verden og alt kommer til og gå bra[:)] Har termin i dag.. så de er ikkje lenge til han kommer får eg håpe..[:D]


Men du får ha lykke til mirzaey[;)]
 
DEre får ha lykketil[:D] ønsker dere en god fødsel og velskapte barn[:D]
 
Hei! Selv fødte jeg for 4 mnd. siden og du har ingenting å grue deg til. Det er sant at hjelp fra samboer og en jordmor hjelper veldig på. Min jordmor var av ypperste klasse. Hun var tydelig der, bare for å hjelpe meg og Frida. Selv fødte jeg uten bedøvelse, men som jordmor sa: vi er kommet til år 2005 og det er ingen poeng i at du skal føde med altfor store smerter. Vi har mange typer bedøvelse. Følte meg veldig trygg på fødestuen. Samboeren min gjorde også sitt for at jeg ikke skulle føle meg alene om fødselen. Du har noe stort i vente og jeg er helt sikker på at du får en fin opplevelse. Skulle det være smertefullt er dette glemt kort tid etterpå. Lykke til!!![:)][:)][:)]
 
Hei hei:)
Jeg må vel ærlig innrømme at det med fødsel er litt skummelt. Men har du gått på svangerskapskurs? Det har jeg gjort og jeg følte at det hjalp meg. Der fikk vi svar på ting vi lurte på og fikk omvisning på sykehuset og se fødsel på film. Både jeg og min samboer syns at det var verdt pengene å gå på kurset.
 
Jeg er kjempe redd for fødselen som nærmer seg....[:(]
Er redd jeg ikke kommer til å takle smertene, får ikke epidural heller... Tenker litt for mye på at ting kan gå galt.....

*snufs*[:(]
 
Tenkte bare jeg ville dele litt tanker jeg hadde rundt min første fødsel...
Fra midten av svangerskapet og et godt stykke videre hadde jeg mye angst og grua meg masse for den forenstående fødselen!
Og så fikk jeg jo høre all mulige slags "skrekkhistorier" fra andre,noe jeg ble forferdelig lei.
Så plutselig så fikk jeg liksom for meg det at det burde jo ikke være noe å grue seg for,iallefall ikke før en har gått til det og vet hva det innebærer...
Og den tanken gjorde at jeg greide å sile ut alle disse "skrekkhistoriene",og begynte å se fram mot fødselen på slutten- for da var jeg ille nysgjerrig på åssen det ville være.

Med førstemann her så gikk vannet på natta,og ingen rier kom,så jeg skulle komme tilbake dagen etterpå for å bli satt igang om det ikke kom rier.
Hadde da litt lang reisevei hjem,siden vi da ikke hadde bil- så vi ble da værende hos søstra til mannen min med familien der... Vi var til og med med på basar i barnehagen,på kvelden- og det ble en fin kveld før vi ble 3 i familien!
Var selv sagt mange som lurte på hva i all verden jeg gjorde på den basaren,da svigerinna mi måtte fortlle alle at vannet var gått. De lurte på om jeg grua meg,og syntes jo at jeg burde jo slappe av... Var jo i fin form og ville kose meg og tenkte at enten fikk jo riene komme av seg selv eller så ble jeg jo satt igang. For uansett så skulle jeg jo få oppleve fødselen!!![;)]

Det gikk jo strålende bra da...Vi fikk ei skjønn lita tulle![:D]
Og nå ser vi fram mot fødsel nr 3...I det hele tatt så er det jo ganske mange som får flere barn,så det kan jo ikke være så ille!!![;)]


*Oj,ble langt innlegg det her...[8|]
Men tenkte bare jeg skulle dele noen av tankene mine...[8|]
 
Takk, Star83!
Koselig å få sånne oppmuntringer.. Jeg tror jeg har omtrent samme forhold til min fødsel nå.. at det er spennende fordi jeg ikke vet[;)]
 
[:)]
Det holdt ialefall tankene mine i sjakk...
Og en fødsel er faktisk veldig utrolig!!!Jeg ville ikke vært foruten...
Så tror mange egentlig legger på litt når de forteller!he,he...
 
Jeg gruer meg noe enormt!!!!!!

Da jeg skulle føde sist, valgte jeg å ikke høre på skrekkhistorier, og helle ikke lese for mye om fødsler. Jeg tenkte som så at det er ingen som vet hvordan denne fødselen blir, så hvorfor grue seg på forhånd??? Så jeg var rolig gjennom hele greia, selv om det tok 27 timer på sykehuset og endte med keisersnitt.. [&:]
Men gruer meg mer denne gangen.....
Sikkert kjekt, for da går sikkert alt mye greiere nå...? Jaaada... [8D]
 
Back
Topp