Noen andre som er sykemeldt?

Takk for god info :smiley-bounce012

Jeg reiste helgen som var. Ringte og snakka med NAV, føden og selvfølgelig min arbeidsgiver visste om det. Gikk i orden alt sammen :dance011
Så bra ☺️ Tror nok det viktigste er at man gir beskjed, har enda ikke hørt om noen som ikke fikk reise så lenge de sa ifra før reisen.
 
Så bra at det ordnet seg. :)

Jeg er også sykemeldt, 100%, og har vært det mesteparten av 2019. Først pga kvalme og oppkast, og deretter fordi jeg har økt risiko for tidlig fødsel pga kort/svak livmorhals, noe som var årsak til at jeg fødte 2 mnd for tidlig forrige gang. Er 30+2 nå.

Kan jeg spørre hvordan din opplevelse har vært med prematur?
Det er veldig godt man blir fulgt opp i slike saker :Heartpink
 
Tror nok det går mot sykemelding her. Bekkenproblemer. Skal til fysioterapeut i morra og se hva de kan gjøre,men bekkenløsning er vel litt vanskelig å gjøre noe med. Nå har også bilen streika,så må ta buss. Ingen av alternativene er så veldig bra,for innebærer å gå en del selv av veien. I tillegg er det tyngre denne gangen fordi jeg har en liten sønn på ett år fra før. Prøver å jobbe fullt nå,men får se.
Så uflaks :schocked028 Håper det ordner seg.
 
Jeg ringte og snakka med dem. Hun sa det verste som kunne skje var at jeg ikke fikk penger for akkurat den dagen. Hun nevnte og den søknaden gikk nok ikke i orden før jeg dro, men pga arbeidsgiver betaler penger de første dagene så måtte jeg bare reise så lenge det var avklart med han :dance011
Fikk senere svar fra NAV ang søknaden at det ville ta en måned før svar :laughing001
Men alt i alt, hun advarte om det:cool14
Da fant du ut av det da, og det er bra.
 
Tror nok det går mot sykemelding her. Bekkenproblemer. Skal til fysioterapeut i morra og se hva de kan gjøre,men bekkenløsning er vel litt vanskelig å gjøre noe med. Nå har også bilen streika,så må ta buss. Ingen av alternativene er så veldig bra,for innebærer å gå en del selv av veien. I tillegg er det tyngre denne gangen fordi jeg har en liten sønn på ett år fra før. Prøver å jobbe fullt nå,men får se.
Jeg var hos fysio i dag og fikk konstatert bekkenløsning. Det er kjedelig, men så lenge jeg tar det litt rolig går det sikkert bra. Det er ikke så mye fysioterapeuten kan gjøre, men jeg fikk noen øvelser og noen tips. Lykke til!
 
Jeg var hos fysio i dag og fikk konstatert bekkenløsning. Det er kjedelig, men så lenge jeg tar det litt rolig går det sikkert bra. Det er ikke så mye fysioterapeuten kan gjøre, men jeg fikk noen øvelser og noen tips. Lykke til!
Har moderate forventninger ja. De kan ikke utføre mirakler,men håper på litt hjelp,noen øvelser og kanskje at de kan få opp bekkenlåsning som jeg også har. Nå i dag er det blitt mye verre dessverre. Vondt å løfte ene foten, vanskelig å sitte både bakoverlent og fremoverlent. Veldig kjedelig.
 
Jeg har jobbet 60 % en periode , men har nå gått over til 100% med svangerskapspenger.
Uke 30 i dag.
 
Jeg er 100% sykemeldt- først pga ekstrem svangerskapskvalme deretter vedvarende&sterke bekkenleddssmerter (hatt det i og mellom mine 5 svangerskap men dårligere enn noengang nå). Stort sett vært ‘invalid’ hele dette svangeskapet, og må bruke krykker hvis jeg skal noe.. Veldig kjedelig! Er så mye jeg har lyst til å gjøre, men bare et lite ærend ut av huset (lege,fysio el), og jeg blir liggende rett ut i flere dager.. Håper å bli bedre etter fødsel! ‘Bare’ 7 uker til termin.. :)
 
Var først 100% sykemeldt fra uke 8-10, pga ekstrem kvalme. Deretter 50% frem til uke 28 grunnet kvalme, kynnere, dårlig søvn og bekkenplager. Nå er jeg 100% igjen grunnet mye plagsomme kynnere og smerter i bekkenet/hofter som gir meg store søvnvansker.. Skal bli godt å bli ferdig og møte premien som heldigvis gjør alt strevet verdt hver minste plage!
 
100% sykemeldt nå pga bekkenet og kynnere. Håper det skal gå greit siste delen og ikke blir så fort så mye verre som det har blitt her tidligere.
 
Er 100 % sykemeldt pga hyperemesis og utmattethet. Var det hele svangerskapet forrige gang, så har ingen forhåpning om bedring denne gangen heller.
 
Jeg har vært sykemeldt i flere år virker det som :rolleyes:
Kroppen min takler ikke hormoner, så både en eviglang runde IVF og graviditet har stort sett ødelagt meg :shifty: Så sykemeldt fram til permisjonen..

Både legen min og jordmora mener det vil bli normalt igjen når morkaka kommer ut, jeg venter i spenning...
 
Back
Topp