Noen andre som er ekstra sur og kjeftete ved hormonspiral?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har hatt hormonspiral i 2 år nå, og merker tydelig forskjell på hvordan jeg er når jeg ikke har spiral og når jeg har spiralen i. Har ofte veldig humørsvingninger og blir fort sur for ingenting når jeg har hormonspiral. Syns faktisk synd på samboeren min som må leve med de humørsvingningene mine. Vurderer nå å ta ut spiralen tidligere enn det jeg og samboeren min er enige om. Planen er å ta den ut i februar/mars, men vurderer å ta den ut allerede nå, eller fort som mulig.

Jeg hadde det samme problemet med p-sprøyte for en del år siden. Og den måtte jeg bare slutte med og begynte da på p-piller etter 1,5 år med p-sprøyte. Merka stor forskjell da.

Noen andre som har det sånn med hormonspiral?

Nei heldigvis ikke. Jeg har den nå for 2 gang. Og til nå har jeg hatt den i 3-4 år. Husker ikke helt gitt. Aldri hatt det problemet. Hadde den i 4 år forrige gang.

Jeg ble sånn av cerazette. De anbefaler egentlig at man skal slutte på prevensjonen hvis hormonene forstyrrer humøret. Jeg har altid blitt spurt om hvordan jeg føler meg etter noen uker på ny prevensjon. Jeg vurderer selv å ta ut kobberspiralen. Den har gitt meg pms som jeg aldri hadde før og det går utover humøret mitt. Har jo gått fra ingen mens smerter til alt for mye.

Jeg ble det , og da vi tok den ut for å prøve på nr 3 kjente jeg selv forskjellen :D Var ikke sånn mega hormonbombe, men ble litt mer irritert enn vanlig,hehe. MEN , blir nok til at jeg setter inn hormonspiral igjen om noen uker ( på 6 ukerskontrollen kanskje) da jeg føler det er det tryggeste alternativet for meg/ oss:p

Jeg ble helt sjukt hormonell av hormonspiral!! Jeg ble sint, lei meg, fikk en helt annerledes personlighet! Så til tross for at det var kjempedyrt å få det skjønte jeg jo raskt at det skyldtes den og fjerna den igjen i løpet av en måned. Da sa jeg takk og farvel til hormonprevensjon.

Tusen takk for svar! Da er det nok hormonspiralen som gjør meg sånn. Jeg vet at jeg var i mye bedre humør før jeg satte inn spiralen. Men så får jeg ikke lov av samboeren min å ta den ut, for han vil ikke at jeg skal bli gravid ennå. Så må vel bare vente da.

Tusen takk for svar! Da er det nok hormonspiralen som gjør meg sånn. Jeg vet at jeg var i mye bedre humør før jeg satte inn spiralen. Men så får jeg ikke lov av samboeren min å ta den ut, for han vil ikke at jeg skal bli gravid ennå. Så må vel bare vente da.
Neida, ta den ut også bruker dere andre metoder. Var det ikke bare snakk om er par mnd uansett?? Din kropp, du bestemmer :)

Neida, ta den ut også bruker dere andre metoder. Var det ikke bare snakk om er par mnd uansett?? Din kropp, du bestemmer :)

Joda, er egentlig snakk om 1-2 mnd før jeg skal ta den ut. Har egentlig prøvd å mase meg til å få ta den ut i februar så føler det blir litt feil å ta den ut allerede denne mnd. Men han tenker jo ikke over at den går utover humøret mitt og at jeg mest sannsynlig får tilbake den personligheten jeg egentlig har før jeg blir gravid og ikke får merket forskjellen en gang da jeg er like hormonell, om ikke verre, når jeg er gravid, var ihvertfall det forrige gang. Men skal prøve å snakke med han igjen. Og ja, er enig om at det er min kropp og jeg bestemmer. Men føler ikke jeg bare kan gå å ta den ut uten at han vet det.

Back
Topp