Noen andre som drikker mye brus i svangerskapet?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg bare lurer fordi jeg føler at jeg nemlig gjør det, og får dårlig samvittighet av det.. Det er ikke sånn at jeg drikker det vær dag, men hvis vi har brus i kjøleskapet så drikker jeg det, men det er mye fordi det hjelper litt på kvalmen jeg fortsatt har.. også kan det fort bli mye cola drikking også på grunn av kvalmen.. jeg føler av og til at jeg bare må ha brus av en eller annen grunn, også vet jeg veldig godt at det ikke er sunt. Er litt redd jeg skal få en stor unge eller at det skal være noe galt siden jeg kan drikke mye brus.. Noen andre her inne som også drikker mye brus både i ukedagene og helgene?

Jeg drikker ikke mye brus, men jeg er veldig glad i kullsyre drikke. Så hos meg går det veldig mye i bon aqua og lignende. Så jeg tror det er mye den friske følelsen kullsyren gir, kanskje det et sånn med deg også? Jeg har gått til innkjøp av sodastream for å spare litt, og med litt granateple essens blir den skikkelig god.

Drikker ikke brus men det blir mye juice her... er jo mye sukker i det og, men det er bare sååå godt at jeg ikke klarer å la være:p

Prøver å ikke kjøpe det for da drikker jeg.. Elsket cola før men det klarer jeg ikke lenger.. Kjøper first price appensinbrus i helgen:) drakk litt mer når jeg var kvalm.

Jeg drikker ikke mye brus i dette svangerskapet. Har til og med kommet bort fra min avhengighet av pepsi max. Men dette er fordi svartbrus gjør meg kvalm. Ellers drikker jeg lite annen brus også, men det er fordi jeg blir slimete i halsen og kvalm av det. (og så herlig at kvalmen kan gjøre noe positivt for meg! Brusdrikking har gått vanvittig drastisk ned!!)

Men i mine to første svangerskap MÅTTE jeg ha cola hver dag. Og gjerne mye, samt at jeg spiste mye fet og usunn mat (jeg mener...når magen vil ha noe når man er kvalm) I disse svangerskapene hadde jeg fine verdier hele tiden, og fikk høre fra jordmoren at hun kunne se på skjema mitt at jeg spiste sunt og godt...så til meg hadde ikke brusdrikking noe innvirkning på de to første svangerskapene.

Jeg var så godt som avhengig av Pepsi max da jeg ble gravid, men har gradvis klart å trappe ned :D hadde aldri trodd d, da jeg med de 2 andre drakk myyyye brus... Nå er d kun i helgene :)

Jeg drikker et par glass pepsi max om dagen. Men tror jeg lurer meg selv litt, for om jeg drikker vann med kullsyre så syns jeg det er like godt. Jeg syns det er ekkelt å drikke rent vann når jeg er småkvalm så derfor starter jeg dagen med et stort glass solbærsaft om dagen. Virkelig usikker på hvor sunt det er :p drikker aldri saft når jeg ikke er gravid!

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Jeg drikker et par glass pepsi max om dagen. Men tror jeg lurer meg selv litt, for om jeg drikker vann med kullsyre så syns jeg det er like godt. Jeg syns det er ekkelt å drikke rent vann når jeg er småkvalm så derfor starter jeg dagen med et stort glass solbærsaft om dagen. Virkelig usikker på hvor sunt det er :p drikker aldri saft når jeg ikke er gravid!

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
Jeg starter også dagen med et stort glass solbærsaft, syns det fungerer helt supert.
Drikker litt brus, men prøver å kutte ut de med koffein i (cola) og prøver litt sitronbrus og appelsinbrus :p:D

Jeg drikker brus nesten hver dag, men jeg drikker light-brus da (type pepsi max, cola zero etc). Tror for øvrig ikke dette er noe særlig bedre enn vanlig brus med sukker i.... Kunstige søtstoffer er ikke akkurat sunt for kroppen det heller. Sist ble det bråstopp på brusdrikkingen da datteren min ble født, for hun fikk vondt i magen av at jeg drakk ting med kullsyre i (ammet). Denne gangen skal jeg ta meg i ørene så jeg er ferdig "avvent" før mini kommer ut, så det er vel egentlig bare å hoppe i det og slutte med en gang!

Jeg har lyst på brus hele tiden men prøver å begrense det:-) en eller to pepsimax boks for dagen har det ofte blitt.. Men har byttet det ut med kaffe., får litt bedre samvittighet da selv om det sikkert ikke har så mye å si;-)

Ja mer en før faktisk.. Blir veldig kvalm av drikke uten kullsyre.
Olden Boble med eple smak er veldig god da :)

Jeg bare lurer fordi jeg føler at jeg nemlig gjør det, og får dårlig samvittighet av det.. Det er ikke sånn at jeg drikker det vær dag, men hvis vi har brus i kjøleskapet så drikker jeg det, men det er mye fordi det hjelper litt på kvalmen jeg fortsatt har.. også kan det fort bli mye cola drikking også på grunn av kvalmen.. jeg føler av og til at jeg bare må ha brus av en eller annen grunn, også vet jeg veldig godt at det ikke er sunt. Er litt redd jeg skal få en stor unge eller at det skal være noe galt siden jeg kan drikke mye brus.. Noen andre her inne som også drikker mye brus både i ukedagene og helgene?

Jeg drikker Pepsi Max hver dag ! Er helt avhengig men det har jeg alltid vært :)

Drikker ikke noe brus, men kartongen med appelsinjuicen er min beste venn! Det går 2-3 svære glass hver dag, er helt avhengig.

med Nr 2 var jeg obsessed med cola zero. Drakk minst 0,9 liter hver dag. Hekta!! Men gikk fint med mini. hadde sikkert cola zero abstinenser da han kom ut.

Det var en periode jeg drakk mye brus. :/ Det ble mye cola zero. Fikk veldig dilla. Nå er jeg flink og holder meg unna, men MÅ ha appelsinjuice hver dag. ;)

Drikke ein del brus, men ikkje kver dag.. Og drikke maks 2 glass for dagen.. Har litt lyst og prøve sånn sodastreamer og sjå om eg kan finne noke litt sunnare og drikke med kullsyre :)

Nei jeg har mistet helt lysten på brus etter jeg ble gravid. Uvanlig glad i vann for tiden :-P

Back
Topp