noen andre som blir provosert?

paparazzi_mamma

Forelsket i forumet
Nesten hver dag på bussen blir min sønn på snart 2 år ignorert av voksne når han sier hei til de.....
Jeg har forståelse for at kansje ikke alle hører han, kansje hører på musikk osv
Men når jeg ser at de ser rett på hverandre når han sier Hei og så ikke får noe svar tilbake føler jeg at jeg blir ganske sint........[:@]
 Er det noen andre som blir provosert av dette?

Nei, har aldri brydd meg[8D]

hadde ikke brydd meg om å bli sint for det finnes så mange forskjellige typer mennesker og mange av de sitter på bussen. hadde tenkt at de va sure mennesker :p

Bryr meg ikke, hadde jeg skulle irritert meg over det så hadde jeg ikke gjort noe annet, snuppa sier hei til ALLE![;)]

Før jeg fikk barn selv var jeg en av de som ofte ignorerte barn som sa hei. Jeg likte ikke barn og visstee ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til dem. Snørr og bleier og sånt var ikke min greie. [;)]
Nå som jeg har barn selv er det kjempehyggelig når noen svarer eller prater til han uoppfordret.
Og jeg synes de som ikke gidder å gi respons er lite reflekterte mennesker ofte.

Hadde ikke blitt provosert, men veldig lei meg på småen sine vegne. [8|]

Min vesle jente er veldig utadvendt og smiler og ler til alle, og heldigvis så er de fleste blide og vinker tilbake, men jeg merker jeg blir litt irritert når noen unngår blikket hennes osv. Men noen er bare ikke så veldig interessert. Jeg brydde meg sikkert ikke heller om unger som sa Hei til meg på bussen. Eller jo jeg gjorde det, men turte kanskje ikke si noe tilbake (veldig sjenert av meg).

ORIGINAL: Refleksheks

Det blir jeg ikke fornærmet over :)
De aller, aller fleste hilser og smiler blidt tilbake til den flotte jenta, så det bekymrer/irriterer meg ikke.

Det skjer ofte med oss også.. Jeg gidder ikke bli provosert over det, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for voksne mennesker å si hei til ei lita jente.[8|]
Begge jentene mine er veldig til å si hei og snakke til folk både på bussen og i butikken o.l., men er sjelden folk gidder å svare. Bryr ikke meg, men jentene lurer jo ofte på hvorfor de ikke får svar[8|]

Ja, du sier noe..

Enda verre: Sønnen min var midt i beste hei-alder (ja, det er han i grunn enda), og var med pappan sin i butikken. Kommer til kassa, og sier heiiiiii[:D] til kassadama, som jo sier hei tilbake..
Så etter litt sier han det igjen, heiiiiii[:D] hvorpå kassadama blir sur og grynter "Nå har du allerede sagt hei en gang, det får holde nå![>:]"...  Jaja, sorry liksom..[:-][8|]

nå sier jo mange unger hei til alle de treffer, gjerne flere ganger[8D] Jeg pleier å si hei til unger, men ikke alle er kanskje like opplagt og klar for "hei" leken [;)] Om noen ikke svarer når mine unger sier hei, bryr det meg igrunn ikke.

Er ikke alltid jeg sier hei til unger som prøver å få kontakt heller... men smiler tilbake da[:)]

Jeg merker at jeg kan bli litt "skuffa" hvis han sier hei til noen som helt tydelig ser han, og hører han,og ikke svarer, når vi treffer andre foreldre i trappa i barnehagen feks, men hvis vi er på ett kjøpesenter eller andre steder med masse folk, så tenker jeg ikke over at folk ikke svarer.

Jeg er liksom litt redd for at foreldrene skal bli sur om jeg står og prater med ungene deres. For alt jeg vet tror de jo jeg er en eller annen freak som har tenkt å stappe ungen i veska mi og løpe[8|]
Men når jeg står på jobb (i kiosk), og det er unger som sier hei til meg, så vinker jeg og sier hei så lenge de gidder å si det tilbake![:D]

Edit: Føler det kan sammenlignes litt med å klappe fremmedes hunder. Hunden kan jo se snill og grei ut, men du spør jo alltid eieren først. Men så blir det jo litt rart å spørre foreldrene om det er greit at jeg sier hei til ungen deres[8D]
*Ja, merkelig sammenligning*

Jeg hadde nok sagt til ham en dag jeg var i rette humøret, høyt og tydelig: ikke bry deg med å hilse på dem, vennen, de GIDDER ikke hilse tilbake. Så sure folk skal man bare la være i fred [:'(]

Men er vel egentlig ikke en stor sak, bare utrolig irriterende at det er såpass mangel på vanlig høflighet rundtomkring. Hilser noen på meg sier jeg hei tilbake uansett hvem det er [:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Er ikke alltid jeg sier hei til unger som prøver å få kontakt heller... men smiler tilbake da[:)]

Syns ikke det er noe å bli sin eller provosert over, folk er forkjellig og man kan ikke forvente at "alle" skal svare tilbake. Kanskje er de slitne, trette, har møtt på flere "hei unger" tidligere på dagen eller at de rett og slett ikke er "barne-mennesker"?

Nei,det blir jeg ikke sur for.....
Men så har det faktisk aldri skjedd at noen ikke har svart når han sier hei til noen,og han sier hei til ALLE for tiden..

ORIGINAL: Xena87

hadde ikke brydd meg om å bli sint for det finnes så mange forskjellige typer mennesker og mange av de sitter på bussen. hadde tenkt at de va sure mennesker :p

Samme her. Gutten min hilser på nesten alle som går forbi, og det er omtrent halvparten som hilser tilbake. Blir ikke provosert, men synes det er litt leit bare. 

Back
Topp