Noen andre på hyppige vekstkontroll for tiden?

Mia83

Glad i forumet
Hei :)
Er det andre enn meg som har risikosvangerskap og er på hyppige vekstkontroller?
Jeg går ihvertfall en gang i uken for å måle babyen. Legene er redd for svangerskapsforgiftning hos meg så de følger veldig nøye med. Har såvidt begynt å få litt høyere blodtrykk og proteiner i urinen. Men fortsatt under kontroll.

Jeg går bare 1 gang i mnd foreløpig, og skal for 2.gang i dag :) Har også risiko svangerskap. Alt ser bra ut her så langt 28+2

Risikosvangerskap her også (morkakesvikt i forrige svangerskap), men har pr nå bare vekstkontroll hver 4 uke. Har vært på to stykker så langt, hvor alt har sett fint ut både med veksten til lille, og at BT og urin er fint her, så de har ikke satt opp noe hyppigere. Blir hyppigere mot slutten da.

Tvillingsvangerskap her, som går under risikosvanherskap, så jeg er til vekst sjekk hver 4. Uke. Har sjekk i morgen, og da er det 4 uker til neste gang (så sant alt er OK :) ) og etter det er det hver andre uke, før det går over til hver uke (om jeg går så langt)

Greit å ha andre man kan skravle med. Foreløpig er det vel bare jeg som går så hyppig. 28+2 idag. Skal på ultralyd imorgen for å måle. Det er målt lett økt motstand i navlestrengen. Var inne på søndag også, for da ville gynekologen ha en second opinion fra fostermedisiner. Alt er heldigvis under kontroll så langt. Men høres ut som de kommer til å følge meg tett :)

Har risikosvangerskap da jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist. Blir fulgt opp med ekstra ultralyder for å sjekke vekst og hyppigere kontroller nå fremover. Ingen protein og normalt blodtrykk til nå [emoji4][emoji1303]

Hatt mye kontroller til nå pga hellp-syndrom i 2012. Men legen var så fornøyd med målinger til og fra morkaken og fra morkaken til babyen at jeg ikke skal på kontroll igjen før uke 34. Da blir det ny ultralyd for å sjekke. Blir igangsatt uke 37+6-ish. Nekter å gå lenger pga dødfødsel i uke 38:crybaby2

Har også ridikosvangerskap. Går hver 14 dag på ul siden uke 20. Blir hyppigere etter hvert. Fått beskjed at morkaken ikke er optimal og må regne med fødsel i uke 32-34.

Er inne hver 4 uke på ul, men har fått beskjed jeg må oftere inn jo lenger jeg kommer. Er 24 uker nå, å fått beskjed jeg mest sansynlig blir igangsatt mellom 36-38 pga insulinen

Blodtrykket mitt fortsetter å stige, startet med blodtrykksmedisiner igår. Har også proteiner i urinen. Skal på ny kontroll imorgen. Er bare 28+4. Har ikke lyst til at jeg skal utvikle svangerskapsforgiftning og at babyen må forløses tidlig. Håper dette stabiliserer seg og at babyen kan bli inni magen mange uker til. Heldigvis trives babyen godt i magen, er veldig aktiv og vokser normalt.

Blodtrykket mitt fortsetter å stige, startet med blodtrykksmedisiner igår. Har også proteiner i urinen. Skal på ny kontroll imorgen. Er bare 28+4. Har ikke lyst til at jeg skal utvikle svangerskapsforgiftning og at babyen må forløses tidlig. Håper dette stabiliserer seg og at babyen kan bli inni magen mange uker til. Heldigvis trives babyen godt i magen, er veldig aktiv og vokser normalt.

Forstår at du tenker sånn men godt du blir passet så godt på. Tar de ut babyen, så er det jo helt klart det beste for deg og den lille. Og heldigvis er du såpass "langt" at det går nok helt fint.. Men håper du får bære lenge enda!

Ekstra ultralyder siden jeg hadde Hellp med første. Veldig fin jordmor jeg kan kontakte når som helst om jeg har behov. Godt å bli passet litt ekstra på!

Er på ul annenhver uke og hos jordmor eller lege den andre uken nå. Er nå 28+4. Ble innlagt forrige uke pga veldig høyt bl.trykk,blødning og forkorta cervix, fikk lungemodningsprøyter x2. Er nå hjemme igjen men må være mest mulig i ro og tar bl.trykk Hjemme morgen og kveld. Håper du får lov til å ruge en stund til :Heartblue

Er på ul annenhver uke og hos jordmor eller lege den andre uken nå. Er nå 28+4. Ble innlagt forrige uke pga veldig høyt bl.trykk,blødning og forkorta cervix, fikk lungemodningsprøyter x2. Er nå hjemme igjen men må være mest mulig i ro og tar bl.trykk Hjemme morgen og kveld. Håper du får lov til å ruge en stund til [emoji813]blue
Så kjedelig med innleggelse, legene vil jo det beste for oss og babyene våre godt at du er hjemme. Håper du får ruge noen uker til og at ting stabiliserer seg[emoji176]

Er på ul annenhver uke og hos jordmor eller lege den andre uken nå. Er nå 28+4. Ble innlagt forrige uke pga veldig høyt bl.trykk,blødning og forkorta cervix, fikk lungemodningsprøyter x2. Er nå hjemme igjen men må være mest mulig i ro og tar bl.trykk Hjemme morgen og kveld. Håper du får lov til å ruge en stund til :Heartblue
God bedring, håper kroppen roer deg litt.

Ekstra ultralyder siden jeg hadde Hellp med første. Veldig fin jordmor jeg kan kontakte når som helst om jeg har behov. Godt å bli passet litt ekstra på!
Så bra du blir fulgt tett opp denne gangen. Håper du får et normalt svangerskap denne gangen

Back
Topp