noen andre med omskjærte guttebabyer?

Vi forandrer oss selv på så mange måter med sminke, klær, solarium, blekingskremer, barbering, hårfarging, tatoveringer, smykker etc etc, man kan forandre kropp og sjel på så ulike vis.... [8|] Bare tenker litt jeg også[;)]
 
Mitt poeng er at de fleste foreldre vil sine barn det beste og prøver derfor å forme dem og vise dem vei i den retningen de tror er best for å bli et godt menneske. Man legger flere retningslinjer enn man tror og da tenker jeg ikke bare på det man kan se med det blotte øye!

Apropos at man kan bestemme selv som voksen er vel ikke enstbetydende med at valgene man tar er så veldig smarte/etiske etc, ihvertfall ikke i forhold til på hvilken måte man endrer kroppen sin, ikke mange tenker på hvordan de var når de ble født/skapt og behandler kroppen sin deretter....
 
håper det ble forståelig [;)] hadde så mange tanker her[8|]
 
har ei gammel veninne av meg som har omskjært den ene sønnen sin. hun angret på det og bestemte at den andre sønnen ikke skulle gjøre dette. har og ei annen veninne spm går gravid. og hun sa at når den blir 4 5 år skal den omskjæres vis det blir en gutt. stakkars unge da. skal man omskjæres må man gjøre det innen 1 uke etter den er født.. for dem som ønsker dette da....... jeg hadde aldri gjort det.
 
Det hørtes sent ut! Mannen min forteller om da han ble omskjært som åtteåring, det var en temmelig dramatisk opplevelse. De kan bestille time på sykehuset når babyen kommer ut. Det er best å gjøre det tidlig, hvis man først skal gjøre det!
 
hei igjen; det var jeg som startet denne tråden, og siden jeg godtok at min vesle gutt ble omskjært har jeg hatt store problemer med å tilgi meg selv....

det ser heldigvis ut som alt går bra med min vesle gutt, men siden jeg stadig bekymrer meg over ditt og datt, har jeg fartet mye rundt på nettet og fått oppdatert informasjonen jeg tidligere har sittet inne med og fått av både leger,helsesøstre og andre ; konklusjonen er ; det er sannelig ikke mange ( i skandinavia og ellers(?) ) som vet om de mulige konsekvensene av å omskjære gutter - dette gjelder også leger....brrr.....


- det er alltid snakk om hvor forferdelig det er å omskjære jenter...det virker som om ingenting kan gå galt ved omskjæring av gutter ; dette er ikke sant!

- først selve inngrepet; dette er jo en risiko i seg selv; infeksjonsfare, noe KAN gå galt.....det hender legen tar FOR MYE....??!!

- sensitiviteten må jo bli mindre!! jeg mener; strengen blir kuttet over, og penishodet har ikke lenger forhuden som beskyttelse mot gnissne bleier,truser, TISS osv... det er klart at penis blir mer "robust" og prøver så godt den kan å "helbrede"seg selv;

- dårligere blodtilførsel ; følgene av dette kan dere jo tenke dere til selv.....

- det er ikke bare jenter som får problemer med å tisse; dette kan også hende med omskjærte gutter; hullet kan gro over, dersom det er mye irritert/sårt...og da må man kutte det åpent igjen, sannsynligvis flere ganger enn en gang....

- jeg har også hørt om "inngrodde" peniser, som følge av gjentatte omskjæringer, dersom den første ikke var "vellykket"!


- hvis ikke dette skremmer andre som tenker på omskjæring av guttebabyene sine så håper jeg dere likevel undersøker litt nøyere først mhp hva dere utsetter den lille,uskyldige gutten deres for

....jeg vet det er MANGE i verden som er omskjært, og man hører aldri om at noe går galt med dem (bare jenter), samt mange andre positive (aldri negative) sider ved omskjæring av gutter...

takk for at du tok deg tid til å lese gjennom innlegget mitt - unnskyld om det hørtes veldig "strengt"
ut.....er bare blitt veldig engasjert i denne saken!

hilsen en angrende mamma, som aldri ville tillatt det om hun visste om alle disse mulige konsekvensene!
 
har ei gammel veninne av meg som har omskjært den ene sønnen sin. hun angret på det og bestemte at den andre sønnen ikke skulle gjøre dette. har og ei annen veninne spm går gravid. og hun sa at når den blir 4 5 år skal den omskjæres vis det blir en gutt. stakkars unge da. skal man omskjæres må man gjøre det innen 1 uke etter den er født.. for dem som ønsker dette da....... jeg hadde aldri gjort det.



Når jeg omskjærte den første gutten min så måtte det visst gjøres innen en uke. Men når jeg nå gjorde det med andre gutten så skulle det gjøres innen 3 mnd. Hvis ikke så måtte vi ha ventet til han var 1år. For de må ta narkose etter 3mnd. Inntil 3 mnd er det bare lokal bedøvelse. Jeg syntes det så litt vondt ut. Men tror ikke det var så vondt som det så ut som. Og han har jo ikke noe vondt av det nå. Det er jo ganske praktisk. Noen ganger har han bæsj over det hele og da er det bare å skylle av uten å måtte pille på den.


Men under graviditeten ønsket jeg jo det skulle bli en jente, fordi jeg hadde en gutt fra før.
Også fordi da slapp jeg jo hele greia med omskjæring.

Men jeg er glad for at jeg har gjort det og er ferdig med det.
 
Back
Topp