Noen andre med flaskebaby ?

jeg produserer veldig lite av den tjukke kveldsmelken (20 ml totalt på 2-3 timer, mot 50-60 om dagen). hun trenger volum, for hun sover lenge (3-4 timer mellom de fleste amminger). dvs da burde jeg pumpe mellom hvert måltid eller vekke henne, det gjorde jeg ikke før nå, det burde jeg ha gjort.

Kan jeg bare spørre: Vet du hvor mye du produserer fordi du pumper? Jeg tenker jo at jeg ikke har anelse om hvor mye mm han får, iom at man ikke akkurat har noe display på puppen ;) Jeg pumper jo bare for å stimulere dersom han ikke har sugd på lenge, og forløpig har jeg heller ikke klart å få ut mer enn smådråper ved pumping.

nei jeg vet ikke hvor mye jeg produserer, hun får nemlig ut mer enn pumpen. men om jeg har fulgt med på klokken så blir ikke puppen mer enn full, og det blir den i løpet av 2-3 timer (ammehjelpen.no), så om jeg venter så lenge med å pumpe så får jeg en viss pekepinn
og når du har født for 3 dager siden er det helt normalt å ikke ha så mye melk.den kommer! anbefaler varme omslag for å lette utdrivingen og håndmelking fremfor pumping da det stimulerer mer prolaktin enn håndpumpe/elpumpe. (spedbarnsboken 2014)
Kan jeg bare spørre: Vet du hvor mye du produserer fordi du pumper? Jeg tenker jo at jeg ikke har anelse om hvor mye mm han får, iom at man ikke akkurat har noe display på puppen ;) Jeg pumper jo bare for å stimulere dersom han ikke har sugd på lenge, og forløpig har jeg heller ikke klart å få ut mer enn smådråper ved pumping.

har trillinger i nær bekjentskapskrets så jeg kan virkelig ikke forestille meg at du har tid til å fullamme. hvis "flokken" din har bhg plass klarer du kanskje å pumpe litt på dagen? men ville prioritert mamming og kos bare dere to fremfor å mase med mm. det blir folk av flaskebarn også!
Nå er det ikke mye om å gjøre før lillemor blir flaskebaby... Ikke på grunn av såre pupper, lite melk, eller sånne ting, men rett og slett av praktiske grunner... Med 3 på rett over 3 og et halvt år, så funker amming dårlig! Har rett og slett ikke tid eller ro til å sitte på rumpa i 30 min til alle mulig uforutsette tider..kunne veldig trengt litt avlastning på matingen:) I tilleg reagerer hun på veldig mye av det jeg spiser og det er veldig slitsomt i en hektisk hverdag med 3 små! Samvittigheten river i meg, og skulle ønske jeg bare var tøff nok til å ta avgjørelsen, men isteden holder jeg på å slite ut meg selv.. Måtte bare lufte meg..

Du må gjøre det du selv føler for! Men perdonlig kan jeg ikke skjønne at det kan være mindre stress med flaske. Jeg synes det høres mye mer slitsomt ut enn bare å "slenge ut puppen". Men du må selvfølgelig finne den løsningen som er best for deg og dere.

Sent fra min GT-I9105P via Tapatalk

Kan skjønne at det er lettere med mme og at det er et godt valg for en trebarnsmor med tette barn :) en har jo tross alt andre barn og seg selv å tenke på også ;)
hver en må finne den løsningen som er best for seg og sine ;)
Føler til tider jeg er fastlenket etter puppen :P og det er slitsomt til tider om natten når det blir veldig lite søvn med ei som vil ha mm hver time eller to :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi gav også 20-30 på sykehuset, men da var hun jo bare noen dager gammel. Nå er hun snart 4 uker og trenger vesentlig mer.

Jeg legger ved et bilde av hvor mye en baby skal ha av mme som jeg fikk på sykehuset, som jeg har lagret på Tlf :

Vis vedlegget 62112
Takk for den oversikten!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for snille ord og støtte! Da er vi i gang :) merker overskuddet kommer snikende, og barseltårer , sliten og usikkerhet er byttet ut med en litt mer avslappet og tolmodig mamma som koser seg med alle 3, og morsfølelsen er på plass :) Angrer ikke ett sekund! Ammer på natt/ morgen og litt trøsteamming innimellom flaskene så lenge det holder ;) har også ikke hatt melkespreng en eneste gang, selv om det har gått opp til 11 timer mellom ammingene, så det var nok en helt riktig avgjørelse ;)

Så bra. Høres ut som et smart valg. :-) supert om du klarer å amme iblandt. Det er jo så koselig ♡

Takk for snille ord og støtte! Da er vi i gang :) merker overskuddet kommer snikende, og barseltårer , sliten og usikkerhet er byttet ut med en litt mer avslappet og tolmodig mamma som koser seg med alle 3, og morsfølelsen er på plass :) Angrer ikke ett sekund! Ammer på natt/ morgen og litt trøsteamming innimellom flaskene så lenge det holder ;) har også ikke hatt melkespreng en eneste gang, selv om det har gått opp til 11 timer mellom ammingene, så det var nok en helt riktig avgjørelse ;)
Herlig å høre:)

Det er hardt for motet, dette. Prøver jo å gi pupp når han er sulten, men han blir ikke mett. Og jo mer pupp han får, jo mer mme må han ha i tillegg. Og så tenker jeg at om jeg gir for ofte så blir aldri puppen full, han blir bare irritert av å suge uten å få noe, og da er jeg redd for at han kommer til å gi opp hele puppen og bare ville ha mme.

Back
Topp