Noen andre her inne med placenta previa?

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Dette blir mitt andre svangerskap med morkaken foran åpningen. Våknet i natt med blødninger og ul i dag konstaterte at alt var bra med lille, men at morkaka lå foran åpningen og litt lavt.

Bare lurer på om det er andre her inne som har det også, siden det fører til litt ekstra blødninger i svangerskapet og muligens ks dersom den ikke flytter på seg :(

Dette blir mitt andre svangerskap med morkaken foran åpningen. Våknet i natt med blødninger og ul i dag konstaterte at alt var bra med lille, men at morkaka lå foran åpningen og litt lavt.

Bare lurer på om det er andre her inne som har det også, siden det fører til litt ekstra blødninger i svangerskapet og muligens ks dersom den ikke flytter på seg :(
Bumper denne. Det er noen som har det her, men jeg husker ikke helt hvem :)

Jeg har lavtliggende, men ikke sånn at den ligger over åpningen. Men det var en som hadde det her.. Hemmeligfrøken, mon tro?

Jeg har det! Fikk beskjed om det i uke 10. Har foreløpig ikke hatt noen blødninger. Men er såpass redd for det at sex er utelukket! Håper at oul på tirsdag viser at den har flyttet seg vekk fra åpningen, da vi bor såpass langt unna sykehus at jeg ikke ønsker å risikere å gå i spontan fødsel. Men har fått beskjed fra jm at dersom morkaken ikke flytter seg vil det bli luftambulanse ved hver minste tegn til fødsel når det nærmer seg.

Men de sier jo at selv om morkaken ligger der rundt OUL så vil den hos de aller fleste flytte seg til rundt uke 30 (vi vil jo bli fulgt opp godt med ul)

Sniker fra februar-16. Ei venninne av meg hadde det, den lå foran åpningen nesten hele tiden. Hun var ofte på sjekk for å se om den hadde flytta seg. Pga det var legene usikker på hvor hun kunne føde. Om hun måtte på et større sykehus enn lokalsykehuset. Da hun var 35uker hadde morkaka flytta seg vekk fra åpninga, og hun fikk beskjed om at hun kunne føde på lokalsykehuset. Hun måtte være veldig forsiktig med alt hun foretok seg, kunne for eksempel ikke bære skjevt fordelt (når hun handla måtte hun ha to like tunge handlenett. Kunne ikke bære bare ett.) Trapper måtte hun også være forsiktig med. Og når det var tid for fødsel måtte hun raskt til sykehuset for sjekk.

Nei men jeg har morkaka forran.. Er det slik at den kan flytte seg slik at den nærmere fødsel blir liggende foran åpningen?:o kan ikke noe om sånt..

Her hadde den flyttet seg langt unna åpningen heldigvis :)

Hos meg sto det placenta marginalis, han kunne se at morkaka lå veldig lavt og ønsket at jeg kom tilbake i uke 32! Jeg har jo ikke tatt noen hensyn iom at jeg fikk vite dette på oul, mn jeg har ikke hatt blødninger i svangerskapet eller smerter :)

Jeg har lavtliggende, men ikke sånn at den ligger over åpningen. Men det var en som hadde det her.. Hemmeligfrøken, mon tro?
Fikk også beskjed om det samme på oul på mandag! Hun ville ha ny ul om 8 uker for å sjekke Hun sa at den som regel trakk seg opp når magen vokste seg større:)

Back
Topp