noen alene her?????

hehe, ja bra med litt humor[:)]
tror folk hadde blitt lange i trynet hadde du kommet med vennina di, hehe, så bra[:)]

vet ikke helt om jeg vil gi han den gleden nei, må nok fordøye den litt, for man skal være litt ego når man er gravid, det er unnskyldning nok[:D]

desverre kommer kilone fort, uansett om man vil el ikke, og som du sier så hører det nok med når man har det bra[:)]

var på ultralyd når jeg var 10uker på veg, utrolig artig og se dn lille krabaten som sparker og slår i ett sett.
skal på ny nå om 3uker, så gleder meg utrolig til og se hvor stor den har blitt.
må nesten vite kjønnet også.....
du hvert på ultralyd? vite kjønnet?

Jah! Tyn han litt hehe

Var på ultralyd i 10 uke jeg og. Tassen tok helt av! Utrolig gøy å se. Har bilde hengende over maskina her, men sliter litt med å forestille meg at det bildet....er faktisk inni magen min...merklige greier...

Skal på ultralyd den 7 sept. Blir spennende! Skal ha med meg hun venninnen som skal være med på fødselen og pappa og kjæresten skal sitte på gangen. Kanskje få se hvis alt er ok. Typen til fattern har ingen barn, så jeg er på en måte hans eneste sjangse til ett barnebarn [:D]
Håper på å få vite kjønnet. Man får jo vite det før eller senere uansett.

Kult! Vi er ca like langt på vei. Hvor holder du hus?

tror nok de setter utrolig pris på et barnebarn da ja, er jo en stor opplevelse for besteforeldrene også[:)]

jeg er ca 17uker på veg...term ca 10februar. jeg skal føde på sia, du da?

jeg bor nes i akershus...

bra du har ei så go vennine, som stiller så mye opp...slike må man ta godt vare på[:D]

Foløpig termin er 3 feb, er 17 uker i dag.

Føde på sia? som på siden? eller er det noe jeg har gått glipp av... hmm hehe
Aner ikke hvordan jeg skal føde enda. Tror jeg skal satse på en standar gammeldags fødsel. Be dem holde epiduralen og lystgassen klar hvis det blir for ille. Ta det som det kommer. Krabbe litt rundt hvis det passer seg osv. Er ikke helt på badekar-greia, selv om det skal gjøre overgangen mykere for barnet. Skal i møte med min jordmor den 2 sept. Får se hva hun har å si.

Jeg er i Tønsberg. Bor et steinkast fra sykehuset.

Hei:) Jeg blir 18 og er alene..Er litt ensomt og gå igjennom graviditeten alene uten og ha en og dele alt med. Men det går nok kjempe fint fordetom[;)]
Jeg gleder meg kjempe mye! Lykke til med alt[:D]

sia-universitets sykehuset i akershus[:)][:)][:)]
men hvist du er fra tønsberg som er et pr timer unna, så er det ikke rart du ikke visste hva det var, min feil og ikke utdype det, sorry!

skal til jordmora på torsdag jg, så blir spennende og høre hva hu sier.
har aldrig hvert gravid, så spennende hva som blir tatt opp for hver gang...undersøkelser osv. skal lytte på hjertet og greier ihvertfall.

tenkte jeg skulle låne en film om fødsel, bare for og tynne meg selv litt ekstra, hehe!
gruer meg så sykt, at hadde jeg gjort det, hadde jg gått av hengsla!!!

nei da, overlever det meste vi mennsker gitt![:)]

hei anni87.

er utrolig tøft, men detta klarer vi så bra så[:)][:)]
klarer oss sikkert bedre nå, enn om mannfolka skulle ha blitt med. (er min trøst ihvertfall...hehe)

når har du termin da?

HAHAHa ja, da ble jeg litt smartere i dag og!

Hmmm har ikke tenkt på at det finnes slike spennende filmer....kanskje det hadde vært no? Men så kan det hende at det er en grunn til at man selv ikke kan se seg selv "der nede" under en fødsel ...?

hehehe....ja er nok en meget bra grunn til det....derfor det er så greit med slike filmer, da vet man i underbevistheten hva som egenklig skjer til enhver tid underveis, selv om man ikke ser noe!!!![:)]
hmm...smart det der...ehh, vet ikke helt om det er noe praktisk og lærerikt og se noe sånt, ikke for min del ihvertfall.
gruer meg litt for mye til at jeg trenger såååå tilstrekkelig med opplysninger på en gang!![:D][:D][:D]

YOU ARE NOT ALONE!!
Heia, har en liten småttis født 3 mai, for 5 dager siden så sa faren takk for seg.
Nå begynner eg rett og slett å føle meg rundlurt!!!!
[&o] Hvet ikke hva som er verst at de stikker før eller etter barnet kommer, det er trist uansett!!!
Av og til tror eg at menn ikke har verken ryggrad eller samvittighet!!
Han her har til og med et barn fra før, der stakk han når barnet var 5 mnd, trodde jo da at det var fordi kjærligheten var slutt, men nå kan man kanskje se et mønster her???[&o]
Men man må jo bare rette ryggen, for man klarer det man vil, eg tenker som så:
Det er deres tap!!!![:)]

uff da....ja er helt utrolig hva de får seg til og gjøre, men ar de er i stand til og gjøre det skjønner jeg ikke!!!
det verste er bitterheten og alle spørsmålene man sitter igjen med selv etterpå!

men ja, det er dems tap, virkelig!
alle gledene de går glipp av, de aner det ikke selv.
men en dag går det opp for dem hva de egenklig har gjort, og innen den tid har vi fått det så bra som vi aldrig før har hatt det, garantert!
og da kan de få sitte der og føle seg dumme...og det skjer!!!![:)]

Hei!
Du er ikke den eneste som er alene nei. Er alene jeg og. har termin 21 november.[:)]

Ja det gjør vi nok millemax!![:D]
Har termin 24 september jeg..Når er din da?

Merklig at det er så mange mannfolk som slenger beina på nakken og stikker av. Greit nok at forholdet til mor tar slutt, men at barna går i samme slengen er bare trist. Er jo barna det går utover.... Sitter i samme situasjon. Fyren er udugelig, men vil jo at ungen skal kunne vite om sin far. Ha et ansikt og en kontakt å forholde seg til. Begynner å bli oppriktig nyskjerrig på hva som får gutta til å få så utrolig hetta at de løper.

Jeg har sagt til min herre-mann, at han kan være så lite involvert eller så mye han vil. Bare poppe hodet innom og si hei til knotten når den tid kommer, men nei. Selv ikke det er aktuelt..... Når man er villig til å legge ting såppas til rette, men selv det er utelukket.... da begynner jeg å lure på hva som foregår oppi toppen der.

vil han ikke se ungen engang??

utrolig...jeg blir bare mer og mer oppgitt!
da er det nok best at han holder seg unna.....jeg skulle faktisk ønske min hadde holdt seg unna etter fødselen, men nei, det nekter han men spørs hvor lenge det varer.
ender nok opp med at han svikter ungen like mye som han har sviktet meg hittil, og mer blir det nok!!

men har bestemt meg for og gjøre alt for at han skal ha så lite som mulig med ungen, den skal ikke være et offer for hans egoisme!

men tror det er best enkelte fedrene holder seg unna, for barnets skyld, synd, men en dag dukker det nok opp en som forguder både deg og ungen, og det blir godt[:)]

Ja, noen ganger er det best at faren skygger banen helt. Blir det for mye baluba rundt ungen er det bare usundt for alle parter.

Fyren min jobber i Steiner-barnehagen hehe (komiskt). Har lekt med tanken å sende kid`n i hans barnehage. Uansett så kommer jeg til å velge Steinerskolen, og hans er den nærmeste.

hehe, den mest egna fyren til og jobbe og ha ansvar for barn[:)].

hvist du sender ungen dit ser han jo hvor nydelig den faktisk er...går nok opp et pr lys da ja.
tror nok det kommer til og svi skikelig for han da ja, men det er selvpåført[:)][:)]
da kan han sitte der og syntes synd på seg selv....

hvor bor du? steinerskolen hørtes så kjent ut..

Til alle dere som er alene!

Syns dere er TØFF, og det er ingen hemmelighet at vi kvinner er det sterkeste kjønn [;)]
Fattig trøst ja, men en ting er sikkert...det er DEM som taper på sikt. Har vært alene med min sønn i nesten 8 år (han er nå 10 år). Å tru meg, idag angrer han på at han ikke stillte opp. Sønnen min kjenner nesten ikke faren sin, han er mye nærmere min nåværende samboer. Kanske trist, men det var ikke mitt valg.

Men jeg vet ALT om hvor tøfft det er når det står på. En ting er å være gravid alene, men det kommer bleieskift, våkenetter å til slutt spørsmål fra de små. Jeg ble så luta lei av å forsvare faren til sønnen min hver gang han skuffet han, til slutt sa jeg sannheta. Men det hadde han selv forstådd for lenge siden, de vet mer en vi trur. Undervurderer ungene alt for ofte, men i beste hensikt da!

Dere vil seiere ut av dette, selv om det føles tungt i dag! Men belønningen står å venter [:D]

Ståpå Klem Fra Kathrine.

Er en Tønsbergjente, men Steinerskoler er over hele landet.

Er på en måte kombinert offentlig støttet og privat skole. De satser på kunstnerisk utfoldelse, alle lærer et instrument. For ett par år siden begynte de med slike vanlige karakterer. Skole-konseptet er startet av en fyr som het Rudolf Steiner. Skolen er bygd opp på en filosofi-greie om enkeltindivider. Mye er temmelig "far-out", sjel og bla bla bla, men føler at helheten er bedre enn en vanlig offentlig skole. De tar bedre vare på elevene sine og er mye ute, og de har bedre råd. Støttet av et helsika fond etter selveste Rudolf, så skolen er ikke dyr i det hele tatt. Mer en symbolsk sum man betaler.

det hørtes jo utrolig bra ut....kjempe fint og lærerikt for barna[:)]

uff, må dra og møte eksen...han skal hente sine siste ting hos meg!!!!

detta kan fort bli tom og jerry........

Back
Topp