Noe pågang?

VenterNr2.

Forelsket i forumet
Jeg våknet av intense ryggsmerter som kommer og går. I tillegg, er jeg super kvalm og har smerter i leggene og litt i under magen. Burde jeg være bekymret eller hva kan dette være?

Jeg våknet av intense ryggsmerter som kommer og går. I tillegg, er jeg super kvalm og har smerter i leggene og litt i under magen. Burde jeg være bekymret eller hva kan dette være?
Kommer og går? Hvis det kommer i tak kan det være rier. Når er din termin? Leggene vet jeg ikke hva kan være.

Hmmm er det bare i ryggen eller i magen også? Hvor langt på vei er du?

Om de kommer og går men er noe regelmessig kan det godt være rier. Men det kan også være maserier.

I går så opplevde jeg litt småtak bak i ryggen samtidig som jeg hadde løs mage. Er helt fin i dag, men det er ikke uvanlig nå mot slutten at kroppen begynner og forberede seg :)

Det kan absolutt være rier, men kan også være disse kjipe maseriene! Hos meg setter dem seg både nederst i magen og i korsryggen. Hvis smertene øker og takene kommer mer regelmessig, så er det antagelig rier! Hvordan er ståa nå? :)

Heldigvis har det gitt seg i deg, bare veldig sliten i kroppen ellers. Ble akkurat 34 uker idag. Så ikke akkurat lenge til termin.

Jordmor var sikker på at det var rier men det var uregelmessige sa hu. Så, vet ikke helt. Hadde på ryggen og smertene varte ca 30 sek hver gang og etter det gikk over ble jeg ekstrem kvalm. Så vet ikke helt hva det kunne være. Hode har ikke festet seg og har heller ingen åpning i livmorhalsen. Innså Igår at jeg ikke var klar for at babyen skulle komme nå. Trenger den lille ekstra tiden som er igjen.

Jordmor var sikker på at det var rier men det var uregelmessige sa hu. Så, vet ikke helt. Hadde på ryggen og smertene varte ca 30 sek hver gang og etter det gikk over ble jeg ekstrem kvalm. Så vet ikke helt hva det kunne være. Hode har ikke festet seg og har heller ingen åpning i livmorhalsen. Innså Igår at jeg ikke var klar for at babyen skulle komme nå. Trenger den lille ekstra tiden som er igjen.

Husker selv sist da fødselen startet at jeg tenkte: "neeeeei, ikke ennå, jeg er ikke klar!", Hehe, så skjønner følelsen din :P Men man blir klar når det virkelig står på. Håper babyen din holder seg innendørs noen uker til :)

Jeg har også disse krampene. Vonde og varer i 20 sek el noe. Fødselslege sa at det bare var ryggvondt :-P
Vet ikke helt jeg, er ikke riene i ryggen da?

Jm sa det startet som murring under magen..
En venninne hadde bare rier i ryggen.. Og hadde dette i to uker eller noe, før ungen kom

Jm sa det startet som murring under magen..
En venninne hadde bare rier i ryggen.. Og hadde dette i to uker eller noe, før ungen kom

Man har ikke ordentlige rier i to uker, men man kan ha maserier i ukesvis før de blir ordentlige. Har hatt maserier av og på i 4 uker selv nå.. Skikkelig slitsomt! Men min erfaring fra sist er at TRO MEG, de ordentlige riene er man IKKE i tvil om :P Hvis takene øker takt og i smerte, så er det nok rier. De kan godt sette seg i korsryggen, jeg fikk mest vondt der. Men også vondt nederst i magen og i hoftene. Så egentlig hele partiet som et bredt belte der.

Man har ikke ordentlige rier i to uker, men man kan ha maserier i ukesvis før de blir ordentlige. Har hatt maserier av og på i 4 uker selv nå.. Skikkelig slitsomt! Men min erfaring fra sist er at TRO MEG, de ordentlige riene er man IKKE i tvil om :P Hvis takene øker takt og i smerte, så er det nok rier. De kan godt sette seg i korsryggen, jeg fikk mest vondt der. Men også vondt nederst i magen og i hoftene. Så egentlig hele partiet som et bredt belte der.
Oki :-)

Back
Topp