Noe på gang?

DisneyLover

Forelsket i forumet
Har i dag kjent på uggenhet i magen. Er 38+2 i dag. Kan ikke si at jeg har kjent noe til kynnere hittil i svangerskapet, moren min var visst likedan. Men i dag har det vært murringer i magen og noe som kjennes ut som strekning/sammentrekning på siden av magen og litt murringer. Gjør ikke vondt egentlig, bare litt rart. Våknet med vond korsrygg i dag også, det kan jo være tilfeldig

Noen som har lignende "plager"?
Håper dette kan være en start på en fødsel. Blir spennende å se om det bygger seg opp ila natten! :)

Ser ut som at det et mange av oss som har hatt noe lignende. Det kan jo være begynnelsen på fødsel, men det kan dessverre også bare være et tegn på at fødsel nærmer seg, og at det fortsatt kan ta litt tid. Jeg hadde lignende symptomer for ti dager siden, og på søndag, men det har ikke skjedd noe mer... Men håper at ventetiden snart er over for oss begge! :)

Som jeg har forstått det er det ingen tvil når veene virkelig setter igang. Da gjør det visst VONDT...

Ikke kjent noe særlig gjennom svangerskapet jeg heller, men nå i natt har jeg våknet av kynnere som gjør meg kvalm og uvel. Ingen smerter, rett og slett bare rar i kroppen. Baby var veldig aktiv i går, også under kontroll hos jm.
Krysser fingrene for at noe nærmer seg ihvertfall :)

Som jeg har forstått det er det ingen tvil når veene virkelig setter igang. Da gjør det visst VONDT...
Den påstanden tar jeg med en klype salt. Har hørt flere si at de trodde det var litt kraftige kynnere og, så tror det er veldig individuelt i forhold til hvilken smerte man forventer osv.

Den påstanden tar jeg med en klype salt. Har hørt flere si at de trodde det var litt kraftige kynnere og, så tror det er veldig individuelt i forhold til hvilken smerte man forventer osv.
Jeg har også hørt mange som absolutt ikke trodde de var i fødsel fordi de forventet så ekstreme smerter ;) så ja veldig individuelt og kommer sikkert også an på smerteterskel osv. Så lenge det kommer regelmessig over lenger tid skal man ringe i hvert fall :) det er vel tommelregelen!

Jeg har også hørt mange som absolutt ikke trodde de var i fødsel fordi de forventet så ekstreme smerter ;) så ja veldig individuelt og kommer sikkert også an på smerteterskel osv. Så lenge det kommer regelmessig over lenger tid skal man ringe i hvert fall :) det er vel tommelregelen!

Smerteterskel har nok en del å si ja, og om man gleder eller gruer seg osv. Veldig mye som spiller inn tror jeg uten at jeg skal uttale meg om hvordan rier kjennes ut.
Har fått beskjed om å ringe om det er regelmessig uansett ja. Bedre med en sjekk for mye enn å føde hjemme alene:D

Helt sikkert sant. Jeg var inne på kontroll etter en søvnløs natt med en del vondt, men jeg greide ikke å kjenne om det var regelmessig, var vondt og hard mage hele tiden. Så gikk det over etter ca. 24 timer...

Det dabbet litt av ila natten, men kjenner fremdeles at magen ikke er helt som den pleier. Håper det betyr at det skjer noe snart, meeen med min flaks går det vel godt over termin ;)

Det dabbet litt av ila natten, men kjenner fremdeles at magen ikke er helt som den pleier. Håper det betyr at det skjer noe snart, meeen med min flaks går det vel godt over termin ;)

Når er termin?
Håper det skjer noe her snart og, men ser for meg å gå over jeg og. Hatt litt mer kynnere i dag da

Smerteterskel har nok en del å si ja, og om man gleder eller gruer seg osv. Veldig mye som spiller inn tror jeg uten at jeg skal uttale meg om hvordan rier kjennes ut.
Har fått beskjed om å ringe om det er regelmessig uansett ja. Bedre med en sjekk for mye enn å føde hjemme alene:D[/QUO
Ikke bare smerteterskelen, men også hvor sterke riene er. Min første fødsel var helt annerledes enn denne med at riene ved første MYE vondere og uten pauser, mens denne gang var de også intense, men med pauser og det gjorde det levelig :)

Håper jeg får noen pauser da:)
Da vi var på samtale hod jordmor, var det disse pausene mannen fikk med seg: ikke noe synd på meg siden det er 2/3 pause:p hehe

Nei, har fått høre fra mannlige venner rundt meg at det er mest synd på mannen under fødsel :p
Hihi

Ja, de hadde visst mest vondt fordi vi klemmer de i hånden når vi har rier ;)

Hahaha, godt å høre de syns kvinnfolka er sterke da:D :p

Her er vel samboer skeptisk på å bli med på fødsel og svarte så fint med at han ikke vil se det kjæreste han har bli revet i fillebiter...vet ikke om han sa det for å prøve å slippe unna føderommet, eller om han faktisk mente det litt, men han skal ikke få slippe unna nei:p

Jeg skjønte ikke at fødsel var i gang sist. Hadde ikke hatt kynnere eller maserier før så regna med det bare var det siden det var før termin og greier. Så når vi endelig kom oss til sykehuset hadde jeg 6cm åpning og hadde fremdeles ikke skjønt om jeg var i fødsel eller ikke. Venta bare på at det skulle bli værre og jeg hadde jo også hørt at når man har rier så skjønner man det. Er ikke lett når man ikke vet hvor vondt det liksom egentlig skal være..

Mannen min gruer seg litt til fødsel fordi han syntes det var vanskelig å se meg gå igjennom hele fødselen uten at han fikk gjort så mye for å hjelpe. Jeg syntes jo han var en utrolig støtte selvfølgelig. Ordnet med drikke og frukt, holdt meg i hånda selv om jeg svetta værre enn grisen og passa på at jeg var så komfortabel jeg kunne være. Men jeg forstår at det må være hardt å stå slik på sidelinjen når de er vant til å kunne hjelpe oss med alt vi trenger.

Hos meg så var isåfall forskjellen på modning og starten på fødsel det at jeg fikk vondt i korsryggen i tillegg til magen :)

Back
Topp