Noe morsomt under fødsel?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Ja vi har jo hatt en tråd om fødselsopplevelser, og de er som regel gjerne både litt skumle og rørende. Så tenkte at noen gjerne har opplevd noen litt morsomme situasjoner under fødsel også? Gjerne de ikke var så morsomme der og da, men i ettertid :p

Når jeg fødte nr2 gikk det litt fort alt sammen.

Og der og da var det ganske "grusomt" det som skjedde, men altså. :p Jeg skulle forberedes for epidural(som det ikke ble tid til), så hun skulle sette iv-kanylen i hånda mi. Men hun bomma forferdelig sånn at hånda mi hovnet opp momentant og ble knall-lilla. Så hun måtte ta den andre hånden. Det gikk heldigvis fint. Men hånd nr1 var helt ubrukelig under resten av fødselen, øm og støl. Men plutselig skulle lillemann ut og i kampens hete skulle samboer være grei å hjelpe meg av med topp og bh. Jeg prøvde å forklare at han måtte gjøre det forsiktig, men han var helt panisk og bare rev den av over hodet på meg og dro den til seg, og da klarte han å rive ut kanylen , som stakk halvveis opp i spenn ut av hånda mi. Blodet sprutet og jeg skrek av synet. Vi fikk tatt den ut men vips, der hovnet jo også den hånden opp og ble lilla. Så da lå jeg der med to "ødelagte" hender og skulle liksom få denne ungen ut. Vi har ledd mye av det etterpå, selvom hendene mine ikke så ut etter fødsel og var et skremmende syn for mine babysyke venninner som kom på besøk :p

En annen ting vi har ledd godt av i ettertid var når jeg endelig fikk lillemann på brystet. Og jeg var helt i ørska, forelsket og lykkelig kikket jeg på det som måtte være verdens vakreste BITTE LILLE baby :p jeg kunne ikke slutte å prate om hvor liten han var, lo over at vi hadde trodd han kom til å være så stor. "Han er ikke et gram over 3kg han her!" Ropte jeg. Jordmødrene kikket på meg og sa:jo han er nok litt større enn det du. Vi fikk veid han og ja, jeg ble litt flau når hun ropte tilbake at han var 1.390gr over 3kg.

:)

Syns d va litt morsomt at lille frøkna bæsjet på meg som noe av d første etter ho kom på brystet mitt og jordmor og barnelege bare neeeida ho har jo ikkje det (de løfta til og med på dynen og såg) men når de sku ta ho med for å veie å sånt så viste det seg at ho hadde jo gjort det :P

Hadde det utrolig morsomt etter noen inntrekk av lystgassen da ;-D hehe.. For en liten stund hadde jeg ikke smerter, og var litt "ruset" på lystgassen så da hadde jeg det veldig morsomt ;-)

Hadde en ganske tung og lang fødsel sist, siden timene gikk ble jeg fryktelig sulten, men nektet samtidig å gå ut av badekaret, så der lå jeg splitter naken på alle fire i badekaret mens jeg byttet på lystgass og tomatsuppe mens barnefar sto å skyldte varmt vann over ryggen på meg, når det plutselig kommer inn ei jordmor med ei stakkars dame som også skulle føde de hadde gått til feil rom, å blir nok aldri å glemme ansiktsuttrykket på den stakkars fødende dama

Hadde en ganske tung og lang fødsel sist, siden timene gikk ble jeg fryktelig sulten, men nektet samtidig å gå ut av badekaret, så der lå jeg splitter naken på alle fire i badekaret mens jeg byttet på lystgass og tomatsuppe mens barnefar sto å skyldte varmt vann over ryggen på meg, når det plutselig kommer inn ei jordmor med ei stakkars dame som også skulle føde de hadde gått til feil rom, å blir nok aldri å glemme ansiktsuttrykket på den stakkars fødende dama
Mistet vist litt smileys i denne...:p

Haha, synes jeg ser det for meg! :D

Hadde det utrolig morsomt etter noen inntrekk av lystgassen da ;-D hehe.. For en liten stund hadde jeg ikke smerter, og var litt "ruset" på lystgassen så da hadde jeg det veldig morsomt ;-)
Hehe, ja de første trekkene er spesielle :p

Kanskje ikke så morsomt, men husker mannen og jordmor lo.

Helt på slutten av pressfasen, og det var så syyykt vondt og jeg var sliten. Så sier jordmor at nå er det bare 1-2 press så er babyen her for jeg ser hodet og her er masse svart hår. Så sier jeg, ok, ta skikkelig tak i håret og når jeg presser så drar du :p Men det ville hun ikke gitt :rolleyes::rolleyes:

Helt på slutten av pressfasen, og det var så syyykt vondt og jeg var sliten. Så sier jordmor at nå er det bare 1-2 press så er babyen her for jeg ser hodet og her er masse svart hår. Så sier jeg, ok, ta skikkelig tak i håret og når jeg presser så drar du :p Men det ville hun ikke gitt :rolleyes::rolleyes:
Hahaha :D

Da vi kom inn på føden ga jeg ansvaret for fotoapparatet til mannen. Sa han måtte være flink og ta bilder så kunne vi heller slette etterpå om noen ikke var bra. Sa jeg ville ha bilder av "alt".
Vel, da jeg gikk gjennom bildene etterpå så jeg at han hadde virkelig tatt bilde av alt :p
Så ble mange bilder som dette
1414048096174.jpg
1414048110567.jpg
1414048124818.jpg
1414048139370.jpg

Osv osv... hehe søte mannen :)

Så ble det også noen bilder som ikke egner seg her :p men moro og se på i ettertid :)

Hahaha. Huff

Hehe. Good one!

Da vi kom inn på føden ga jeg ansvaret for fotoapparatet til mannen. Sa han måtte være flink og ta bilder så kunne vi heller slette etterpå om noen ikke var bra. Sa jeg ville ha bilder av "alt".
Vel, da jeg gikk gjennom bildene etterpå så jeg at han hadde virkelig tatt bilde av alt :p
Så ble mange bilder som dette
Vis vedlegget 84287
Vis vedlegget 84288
Vis vedlegget 84289
Vis vedlegget 84290

Osv osv... hehe søte mannen :)

Så ble det også noen bilder som ikke egner seg her :p men moro og se på i ettertid :)
Hahaha!! Nyyyyydelig orkidee, virkelig verdt å huske :p

Haha:) så mye morsomt!

Back
Topp