Noe mat smaker annerledes...

Phibonacci

Glad i forumet
Jeg synes at noe mat smaker annerledes enn før.
Jeg er vant med at det er slik i perioder, men nå har det vært flere ting på et par-tre dager.
Leverpostei smaker 'smør', favorittisen min i hele sommer (snoop, brownie) smaker ikke like helmaks som i sommer, sushi var også litt annerledes og litt 'fetere' enn vanlig..
Melkesjokolade smaker også 'smør'...
Flere som har det slik?

Husker jeg opplevde det forrige gang jeg var gravid. Jeg er veldig glad i spareribbs, men plutselig så orket jeg bare ikke tanken på det! Spiste generelt mye kylling sist.. og da måtte jeg kutte ut sjokolade, for det fikk jeg så halsbrann av..

Foreløbig har jeg ikke kommet til noe jeg ikke orker tanken på.. men med litt generell ugge bortimot hele tida, så begrenser matinntaket seg endel..

Heldigvis er det ikke det at jeg ikke orker tanken på enkelte matting, men noe frister mindre enn vanlig, og så smaker det bare 'feil'. hehe :)

Vi er tidlige i forløpet ennå, så det kan godt endre seg med tida :P hihi

Da forsøkte jeg jarlsbergost på skiva i lunsj. Urk! Smakte ikke som det skal det heller.. hehe

Forrige gang hadde jeg en periode hvor kylling smakte fisk og kaffe var helt udrikkelig!
Har foreløpig ikke opplevd noen av tingene denne runden, men legger også merke til at endel mat ikke smaker 'vanlig' :)

Hadde forresten en kveld hvor jeg MÅTTE ha brødskive med gulost og rød paprika. Jeg spiser aldri paprika til vanlig :)

Mye som ikke smaker helt som det gjorde før her også ja
Og er så mange lukter jeg legger merke til. Mye som skjer i kroppen ja.

Synes alt smaker likt jeg! Men er ikke alt jeg har lyst på for det om! :)

har du det bare i dager?? 

her blir smakssansen helt forandret fra uke 6/7 og det gir seg ikke før etter fødselen (i hvertfall ikke med første mann), det meste smaker pyton og jeg må tygge tyggis eller spise drops hele dagen og sover ofte med en doc i munnen gjennom natten emoticon

LadyOnHeels skrev:
har du det bare i dager?? 

her blir smakssansen helt forandret fra uke 6/7 og det gir seg ikke før etter fødselen (i hvertfall ikke med første mann)

uhm... vet ikke enda...? er jo kun i uke 6 ;) Så om det gir seg eller ikke vet jeg ikke, men er liksom så mye som har endre smak på bare noen få dager. Jeg kan ha perioder ellers på noen uker eller måneder hvor feks sjokolade ikke frister og smaker 'feil', men nå er det liksom så mye småting på en gang ;)
Håper det bedrer seg, for frister ikke å spise ting som smaker 'feil', og jeg har lyt til å ha litt å velge i til lunsj :)

Back
Topp