Noe jeg mangler?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Imorgen er jeg 38 uker på vei! Nå begynner det virkelig å nærme seg. :-)
Sitter her og tenker over om det er noe jeg mangler. Så hva har dere av utsyr?
Jeg har:

- Bodyer
- Tynne bomullsbukser, med og uten føtter --> hva er best?
- Sokker
- Strømper
- Bomullslue, med og uten knyting --> hva er best???
- Pysjer
- Selebukser uten føtter --> er det bedre med føtter?
- En tynn, strikket kjøredress
- En litt tykkere kjøredress i bomull
- En litt tykkere kjøredress i fleece

- To helsetepper
- Et mykt, deilig teppe
- Et tosidig teppe, fleece og bomull

- Sengesett
- Tisselaken
- Dyne
- Sprinkelbeskytter

- Smokker
- Smokkesnor
- Sterilisator
- Ammeinnlegg
- Pumpe
- Ammepute etter minste, som jeg ikke brukte...

- Stellekrem
- Badeolje

- Bilstol etter minste
- Søskenvogn (må bare hentes)

Mangler:

- Seng
- Sparkebukse med føtter
????

Min lille er ca 3 kg.. han er kort i beina og 50 er litt stort. Heldresser med bein er no dritt - han trekker opp beina og blir liggende inne i "kroppen" til dressen. Enkelte bukser med bein går greit, men best uten og så ha sokkene trukket over buksene. Strømpebuksene i 50 er her ALT for store - er nok noen mnd til vi får prøve de.. angående luer synes jeg på en måte at de med snor er best, men samtidig har han lett for å vri hodet slik at lua trekkes rundt og forann ansiktet.. uten glir lett opp og sitter ikke så bra over ørene ofte..

Imorgen er jeg 38 uker på vei! Nå begynner det virkelig å nærme seg. :-)
Sitter her og tenker over om det er noe jeg mangler. Så hva har dere av utsyr?
Jeg har:

- Bodyer
- Tynne bomullsbukser, med og uten føtter --> hva er best?
- Sokker
- Strømper
- Bomullslue, med og uten knyting --> hva er best???
- Pysjer
- Selebukser uten føtter --> er det bedre med føtter?
- En tynn, strikket kjøredress
- En litt tykkere kjøredress i bomull
- En litt tykkere kjøredress i fleece

- To helsetepper
- Et mykt, deilig teppe
- Et tosidig teppe, fleece og bomull

- Sengesett
- Tisselaken
- Dyne
- Sprinkelbeskytter

- Smokker
- Smokkesnor
- Sterilisator
- Ammeinnlegg
- Pumpe
- Ammepute etter minste, som jeg ikke brukte...

- Stellekrem
- Badeolje

- Bilstol etter minste
- Søskenvogn (må bare hentes)

Mangler:

- Seng
- Sparkebukse med føtter
????[/QUOTE

Min utstyr liste

Stokke® Trailz™ Black Melange

Stellebord: Inbyggd på badet.

Seng: Skal kjøpe fra ikea. Har kjøpt babynest fra sleppyHead

Vognpose: Isbjørnen Vognpose m/ lammeskinn, Sort

Bilstol: BeSafe izi go med isofix

Vugge: Nei - Har kjøpt 3 i 1 vugge og vippestol fra Tiny Love

Babycall: Trenger ikke. Babyen skal sove sammen med oss.

Ammepute: Nei, har ikke kjøpt ennå.
Tenkte å kjøpe fra babyshop. Glemte merke.

Flasker, smokker, pumpe osv: kjøpt 3 Mum smokker og 2 Avent flasker

Uro eller andre leker: Fikk masse leker i gave på babyshower. Har kjøpt Uro og vognpynt fra sprell

Hentesett: Blir nok omslagsbody, bukse, sokker og lue + marius hjemmestrikket teppe

Andre klær: Har kjøpt masse fra newbie. Fikk mange i gave på babyshower. Kan bruke nye klær hver dag lille tassen vår jo! Skal kjøpe mer etterhvert

Lekegrind: Jepp - Trenger ikke.

Beskriv barnerommet: Ferdig med opppussing. Malte lysgrå farge, har hvit skyvedør gardrobe. Har kjøpt gardiner, sengetøy, sengehimmel, taklampe, veglampe og vegdekor fra Pumpkin serien med søte uglemotiver.

Annet:
Stokke® Flexi Bath og nyfødtstøtte
Babybjørn bæresele
Babydan stellematte
10 gulpe kluter 10 gass kluter
Bade hånkler og 15 Vaske kluter
Amme BH og Amme inlegg.
2 hjemmestrikket tepper, 2 helsetepper.
Ryco stelleveske.
Dozy dundyne i str 80x100 og 65x80.
En tynn fiber dyne 80x100.
En liten og en medium hodepute. mm

Stelle proukter kjøper jeg slutten av mai. Har termin 2 juni.

Vet ikke hva mangler jeg ennå
Jeg er førstegangsfødende.

Signerer den med at bukser med ben ikke er optimalt.. Bena sklir ofte ut av "sokken" og mini blir litt låst inne i buksa. En annen ting jeg ikk anbefaler i starten er hele sparkedresser-her er det ørten hundre skift av bleie i løpet av en dag og ofte et par-tre bæsjebleier i løpet av natten. Da er det veldig ugunstig å måtte kneppe opp en hel pysj, i stedet for å bare ta av buksa ;)

Her brukes sokker utenpå feks pysj med ben. Føler de fryser så lett på bena at det er greit med dobbelt opp på de små tottene ;)

Min lille er ca 3 kg.. han er kort i beina og 50 er litt stort. Heldresser med bein er no dritt - han trekker opp beina og blir liggende inne i "kroppen" til dressen. Enkelte bukser med bein går greit, men best uten og så ha sokkene trukket over buksene. Strømpebuksene i 50 er her ALT for store - er nok noen mnd til vi får prøve de.. angående luer synes jeg på en måte at de med snor er best, men samtidig har han lett for å vri hodet slik at lua trekkes rundt og forann ansiktet.. uten glir lett opp og sitter ikke så bra over ørene ofte..
Takk for svar og tips! :-)
Hvor stor og lang var/er babyen din?
Jeg har liksom alltid tenkt at sparkebukse med føtter er mer praktisk, at det blir litt "klumpete" med sokker utenpå. Men ikke tenkt på at bena kan gå inni. Ikke opplevd selv, men noe å tenke på! Også blir det jo sommer snart! :-)

Har du et lager med gulpekluter? :)
Ja, det glemte jeg å skrive opp!
Eller, lager... Har vel 5 stk. Litt usikker på hvor mange man trenger.... :-)

Takk for svar og tips! :-)
Hvor stor og lang var/er babyen din?
Jeg har liksom alltid tenkt at sparkebukse med føtter er mer praktisk, at det blir litt "klumpete" med sokker utenpå. Men ikke tenkt på at bena kan gå inni. Ikke opplevd selv, men noe å tenke på! Også blir det jo sommer snart! :-)
Han var 49 cm.. ikke målt siden fødselen, men har vel ikke vokst så mye på en uke ;-)

Har samme problem med bukser med føtter. Bena forsvinner opp. Når hun gråter kan hun til og med klare å komme seg helt ut av buksa. Men med ullsokker utenpå går det fint. Strømpebuksene fra Newbie passer fint i 50 her. Strømpebuksene fra Cubus i 50 er altfor store.

Hos oss er alle luer like håpløse. Uten knyting så får hun vridd seg ut av de og med knyting får hun bare lua langt ned over øynene. Synes luene er altfor store, så endte med å hastestrikke en som passer akkurat nå. :)

Back
Topp