Noe du skal rekke?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Å gjøre før fødsel?
Føler jeg har det så travelt! Vil ha alt i orden før lillemor kommer. Føler hus og hjem trenger en vårrengjøring men kroppen vil ikke være med på laget :)
 
Åh jeg kjenner panikken kommer krypende mer og mer, for her har vi ikke ordnet med noe enda. Har kjøpt en kjole og et par sokker :) har mye etter storebror, og har fått arvet mye tøy, men føles fordet ut som at ingenting er på plass :p Hehe.. Utenom det er jeg stressa for å lage veranda ute, sånn at jeg og frøkna kan kose oss ute litt i sommer (vil ikke sitte rett på plenen) :) men det er vanskelig å finne motivasjon til noe som helst når været er så schizofrent med snø, regn og sol om hverandre :)
 
Ja,altfor mye!!! Skal vaske inni skaper,male kjøkken og gang.Har også kjøpt ute maling så når det blir vær skal jeg male noen utemøbler lilla ved inngangsterrassen.Vaske masse baby ting,kjøpe vogn (aner ikke hvilken) har citycross sportsvogn fra før.Så skal vi egentlig male hus men får se om vi rekker det før hun kommer med vestlandsværet:p
Ellers har jeg vaskt og ryddet en del i huset og kastet masse i kjelleren.

Whæææ blir stresset:p har jo to åring hjemme hver dag i tillegg så hun skal også aktiviserest mellom øktene.Samt 4 åringen
 
..Her må hele leiligheten vaskes.
..Vil fikse vaskerom for å få bedre system der inne (ommøblere osv)
... Må bli ferdig med prosjektet terrasse møbler, begynte på pallesofa ifjor som fortsatt mangler et strøk og puter plus bord.
... Må pusse ned og male lekegrinda
.. Må vaske alle baby klærna og få sett at alt er i orden der.
Ellers tror jeg ikke vi har sååå ekstremt mye igjen. Mesteparten er i hus eller på vei i hus :) og meste jeg vil ordne er ikke absolutt krise om det ikke blir gjort.
 
-Bli frisk
-Plante blomster på balkongen
-Vaske alt barnetøy.
-Fikse vogna fra sportsdel til bagvogn
-Finne frem alle flaskene.
-Kjøpe seng
-Vaske dyner og sengetøy
-Kjøpe sommerdyne til voksi pose, ammeinnlegg, brystsalve og bleier.
-Sortere klær

Ugh...
 
Uff ja, igrunn alt.. Har mye etter storebror på 2, men har liksom ikke kommet i gang ennå. Formen har streiket.
 
Levere masteroppgave, få unna alle innkjøp, innrede barnerommet, ha alle papirer i orden, rydde, kaste, vaske vindu og balkong, alle skap og skuffer....! Puh...
 
Vi har kjøpt inn det viktigste (tror jeg) til bebisen, og ellers så får jeg kjøpe inn etter som behovet melder seg. Ellers så står huset på hodet, vi bestemte oss for å renovere hele badet før lille kommer. Kjempeidé her vi bor på sofaen hos en kompis i 14 dager!! Heldigvis skal badet være ferdig på tirsdag så jeg krysser fingrene for at det er det! Orker ikke mer snart. Så når vi kommer hjem er det å vaske ned hele huset og få ting på plass... Og som dere andre sier, hodet vil, men kroppen sier stopp.
 
Har også en voldsomt følelse av tidsnød. Blir helt megastresset i dag. Jeg er rett og slett en gal husfrue med altfor mye fritid og absolutt ingen krefter til å gjøre noe.

Vi mangler kommode til lillemor
Laken, vogn, stellematte, madrasser, å få orden i walk in closeten. Nå ligger alt på senga og på gulvet. Må få hengt opp gardiner, må få kastet og ryddet alle unødvendige ting. Det er skikkelig redebyggings tendenser. Det er synd mannen ikke føler på det samme... Jeg er helt stressa og oppkavet Kjenner kynnerene øker på... Stress!!
 
Last edited:
Har en del å gjøre! Samboer holder på å sette inn nye fronter og lister på kjøkkenet og min jobb er å vaske etterpå :) neste helg skal vi lage vinterhage på terrasen :) vinduer og dører tar 4-7 uker før de kommer og er bare 10 uker til termin så litt stresset med å bli ferdige til babyen kommer. Males må det også. Heldigvis er svigers med for å hjelpe :)

Jeg må vaske alt av sengtøy og klær til babyen kommer og legge på sengtøy og ordne klar vugga og vogna. Må også kjøpe inn bleier og stelleprodukter :) barnerommet må også gjøres helt klar; mangler å henge opp wallstickers og bilder. Trenger også nattbord og lekematte/teppe til å ha på gulvet.

Så ja har mye å få gjort! Litt stressa
 
Har litt panikk jeg også selvom jeg bare er i uke 7 hehe. Her er jeg i gang med å søke over flytting fra en bhg til en annen, leilighet må sis opp, vi må flytte i oktober. Da jeg og kjæresten ikke bor sammen nå og må flytte ca en time unna der jeg bor nå. Så er det å komme på plass også må vi kjøpe ny bil :p har meklings time med faren til datteren min i mai. Også er det å få på plass alt vi trenger før den lille kommer i desember! Ble en del ting å ordne når denne graviditeten ikke var helt planlagt :p men det ordner seg til slutt! Er en plass ledig i bhg vi har søkt på. Så kan se ut som det går i orden selvom om opptaks fristen er over. Så da er det viktigste i boks :) så alt vil ordne seg med tiden, men hodet surrer mye med alt som skal ordnes :p
 
Ja, panikken er her også. Jeg har vasket nesten alt som må vaskes til babyen. Har sortert og lagt klær og litt utstyr på plass i stellekommoden. Vognen er klar til bruk, bilstol er klar.
Vi må hente ned kurv og seng fra loftet, ordne fødebag, vaske ned soverom og bad. Det regner jeg med at vi får litt hjelp til. Jeg må også få ut mer "dritt" som vi ikke trenger lenger. 17 mai klær må ordnes. Kun poden som er klar. Jeg har heller ikke ordnet permisjonen :( Og jeg mangler diverse utstyr til både meg og baby.
Ikke lett å rekke alt når jeg får kynnere av å gå til postkassen.
 
Sånn er det her også. Har ikke ordnet med papirer noen ting.. Får helt panikk!!!!
 
Her er det masse som må gjøres før babyen kommer.
Vi må leie ut kjærestens leilighet, flytte til ny stor leilighet og få flyttelass på plass, rydde og gjøre det til et hjem.
Og når alt er på plass i ny leilighet kan jeg fikse alt av babyting, montere seng/stellebord(som jeg ikke har kjøpt enda), vaske klær,dyner, vogn etc...

Jeg er bittelitt stressa, fordi vi ikke får overta ny leilighet før tidligst siste helga i mai, og får ikke flyttelasset mitt før helt i beg. av juni... og jeg vil jo ha alt på plass før baby kommer. Så hun får ikke lov til å komme før tiden.
 
Har malt de nye soverommene vi skal flytte inn på før babyen kommer så nå gjenstår det å få byttet om på de og de nåværende soverommene våres. Ellers mangler jeg fremdeles litt småting og ikke minst å sette opp og montere alt av seng vugge osv osv. I tillegg har vi noen prosjekter ute som må gjennomføres før lillebror sin ankomst. Puh :p
 
Ingenting krise men må sette opp senga, rydde ut av og gjøre klart rommet, hente bilstol og babyklær, bli kvitt alle jenteklær, gjerne få støvsugd og vasket overetasjen vår. :D
 
Alt for mye.
Det største punktet er å bli ferdig med huset!

Kjenner faktisk at jeg begynner å bli en liten smule stresset.
 
Har heldigvis ikke så mye som må gjøres, bortsett fra å pakke fødebag. Alt annet kan tas etter fødsel om det skjer før termin. Klær, bilsete, vogn er på plass.
Huset tas litt og litt når jeg orker.
 
Akkurat strøket én ting av lista - jobbet hjemme i fire timer i strekk! Dro ut alle klær og alle ting i skapene, kommode og nattbord på soverommet, sortert og kastet ting og klær...! Deilig med 100% orden ett sted i hvertfall! Skal gå løs på garderoben i gangen i morgen og legge bort vintersko og klær og finne fram sommerkolleksjonen :)
 
Back
Topp