Noe du ikke takler nå? Og hva MÅ du ha?

sakkosekk

Betatt av forumet
Jeg får meg ikke til å spise egg i noen form, orker ikke tanken.. det som er så godt! Søstren min taklet ikke kinamat da hun var gravid.

Og ...du snakker om å få lyst på noe... her er kjøtt alt som står i hodet mitt. Vi spiser mest kylling og kalkun vi, men nå er det bare "skikkelig" kjøtt som står i hodet på meg. Biff og kotelett! 


 
Jeg har fra i dag av mindre lyst på kaffe (drikker vanligvis mye!)
Ellers har jeg veldig lyst på alt som er salt, potetgull, lakris...
 
Jeg har lite lyst på brus. Blir jeg tilbudt det så tar jeg heller vann. Og heller ikke pizza, eller sjokolade/snop.

Veldig lyst på hverdags mat. Yoghurt med jordbær smak, smoothie, Knekkebrød med leverpostei, skinkeost, egg etc.
Og hverdagsmat som middagsmat. eks gryterett, fiskegrateng etc
 


desire skrev:
Jeg har lite lyst på brus. Blir jeg tilbudt det så tar jeg heller vann. Og heller ikke pizza, eller sjokolade/snop.

Veldig lyst på hverdags mat. Yoghurt med jordbær smak, smoothie, Knekkebrød med leverpostei, skinkeost, egg etc.
Og hverdagsmat som middagsmat. eks gryterett, fiskegrateng etc
Det var jo sunne lyster da  
Sist svangerskap var pizza, ostesmørbrød og salt godis det eneste som frista...


 
Ja jeg vet, sist svangerskap så var det veldig fysen på epler. Kun epler.

de første 12 ukene spiste jeg ingenting annet. Men senere så ble det soft is. ( ikke lett å oppdrive softis i februar på et sted som ikke har noen mc donalds eller lignende)
Orket ikke hverdagsmat sist.

Så er spent på kjønnet denne gangen
 
Jeg klarer ikke lukten i kjøleskapet eller tanken på soyaprodukter, og alt som ser eller lukter ekkelt får jeg brekninger av.

Det jeg har fått dilla på er frukt, saftig, rennende frukt, naaaaam! Melon, druer, appelsin, kjærlighetsfrukt, ananas, u name it!
 
jeg har vært veldig avhengig av iskaffe i flere år, måtte drikke Minst 1 hver dag. men etter at jeg ble gravid så klarer jeg ikke tanken på det. håper det fortsetter slik.

 
jeg var skikkelig skjokoman før, men nå....jeg har 3 skjokolader stående i en bolle på stue bordet...de har stått der u over 1 uke....så jeg lyster ikke like mye på snop.

Men derimot elsker jeg alt som er surt.....nam....

ellers så er det mye mat som frister og mye som ikke frister..banan frister ikke...
 
Lukta som kommer når jeg åpner oppvaskmaskinen... Da dør jeg litt!
Og kjøtt med mye bein! Skulle spise fårikål sist søndag, fikk et kjøttstykke med en stor knokkel, og da nektet jeg å spise. Rare greier!
 
takler ikke bløtkake, MÅ ha lakris, chips :)
 
Eg har fått totalt dilla på kiwi...må ha minst 2 til hvert måltid ;)
appelsin juice, drops med eucalyptus smak, stekt lakse filet og poteter, biff og sure snope ting..

har alltid vært skikkelig sjokoman...men no om dagan så holder det med ei lita rute av plata og så orker eg ikkje meir...brus får eg luft i magen av og kaffi smaker pyton ;p
 
Må ha grovt brød med skinke, majones og agurk hver morgen. Alt annet er kvalmende :/
 
Stort sett alt er kvalmt nå.. men det jeg absolutt ikke klarer er sjokolade og kaffe... Det eneste som er godt er røde epler, de som er lyse.. :-) lukta fra oppvaskmaskina er pyton, da brekker jeg meg, så her vaskes det ofte nå.. :-) 
 
Jeg klarer ikke kaffe og jeg er skikkelig kaffoman... Klarte heller ikke spise reker og champignon her om dagen.

Har skikkelig dilla på yoghurt, frukt (friske deilige frukter og appelsinjuice) og popcorn av alle ting (!), jeg har ikke spist popcorn på MANGE år...
 
Det er flere ting jeg bare ikke har lyst på lenger, men det eneste jeg bare IKKE klarer er håndspriten på jobb.. Har ikke noe jeg bare MÅÅ ha heller, hvis man ser bort ifra søvn da :))
 
KAFFI! Det er det verste jeg kan tenke meg. Blir helt dårlig av tanken, og brekker meg av lukten av kaffi. Var veldig glad i kaffi for 8 uker siden...
Ellers så har jeg også veldig lyst på kjøtt! Skikkelig kjøtt! Rødt kjøtt! Og så har jeg selvfølgelig lyst på spekemat og oster som man ikke kan spise. Slik har det vært i alle mine tre svangerskap. Men når ungen er ute, så har jeg absolutt ikke lyst på spekemat eller muggoster... :/

Og så ELSKER jeg lukten av Jif universal spray! Beste ever! Badet blir vaska titt og ofte i dette huset :)
 
Har egentlig ikke merket noe enda, før nå i kveld. Jeg liker IKKE sourcreme & onion potetgullet lenger, noe som eeegentlig er en stooor favoritt. Da ble jeg litt lei meg.

Ikke fått noe cravings enda heldigvis, men det kommer nok:)
 
Har lyst til å bli mindre kvalm!!!
All mat unntatt knekkebrød får meg til å brekke meg emoticon
Vann og kald cola zero derimot gjør ikke det!
 
Det er ikke noe jeg ikke klarer, og det er ikke noe jeg må ha... det var det ikke forrige svangerskap egentlig heller, og det er veldig greit, da lever jeg sunt og fint.

Beklager på forhånd at jeg er så lang, aner ikke hvordan jeg får fjernet det.
 
Eksoslukt er drepen.. Og røykelukt (jeg har røyka tidligere så er ikke noen anti-røyk person heller), men det lukter så dritt at jeg ikke får sagt det nok..

Spesielt folk som har røyket (som gjerne røyker inne så det sitter skikkelig i klærne) og som kommer inn i heisen jeg står i eller lignende.. Da dør jeg litt :)

Ellers har jeg blitt veldig var på lyder.. Synes alt er for høyt på TVen, når folk snakker osv.. Blir gal snart :)
 
Back
Topp